Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-24, 22:16   #1
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard Roa - Hønefosslinja

Roa - Hønefoss prosjektet er nå endelig avsluttet !

Strekningen jeg har tatt for meg går mellom Roa på Gjøvikbanen, til og med Hønefoss på Bergensbanen/Randsfjordbanen eller hvilken bane den hører til. Jeg har valgt å ta med en del gamle holdeplasser selv om disse ikke eksisterer pr. idag så om jeg ikke har truffet 100% på plassering så er det fordi jeg ikke vet nøyaktig hvor ting har vært, men ut i fra turer langs banen og flybilder har jeg vel truffet innenfor 100m vil jeg tro. Poenget var at det tilltater at en leker "gamledager" og "moderne tid" litt om hverandre.

Banen ble laget på grunnlaget om at det skulle ikke koste noe få banen til å funke, men den planen gikk litt fårlig etter Train Simulator 2013 ble utgitt med nytt "grunnmateriale".
Dette betyr da at alle som kjøpte spillet for første gang ETTER at Train Simulator 2013 ble utgitt blir nødt til å kjøpe European Community Asset Pack og US Community Asset Pack.
Jeg kan derimot ikke garantere at det fungerer fordi det ikke er testet, men jeg går ut i fra det

Krever:
29 enkeltstående nedlastinger av typen freeware (objekter og togmateriell, det meste har nok de fleste fra før)

Rc-loket i nyeste versjon er også en nødvendighet i ett eller to scenarioer

Ved spørsmål eller problem, send PM til meg (ocvn) eller post i forumet



Vil da spessielt takke Mawkish som har hjulpet til med å lage blandt annet platformer etter mine spesifikasjoner, "donering" av objekter og ikke minst oppmuntring til arbeid når jeg hadde sett meg grundig lei av hele greia.
Øystein for å ha lagd flere norske skilter, lokmotiver og vogner som har gjort hele opplevelsen med en norsk bane mer "Norsk"
newS og KMW for signaler som ville vært helt umulig å få gjort noe fornuftig på banen foruten.
Min gode venn Kirjaissa, testpiloten for alt samma. Uunværlig person i sluttfasen, han har tatt seg tid til å teste alle scenarioer og påstår at det fungerer. Slik at da har vi fordelt litt skyld også
hvis noe går galt. Han har også donert en NSB Gbs-vogn repaint

Ellers finnes det mange andre man kan takke også for objekter jeg har brukt og grunnpilaren for banen Altenburg - Wildau fra SAD !

Download file here
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 18:47   #3
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Exclamation

Hyggelig å høre at du liker det, trivelig å se bilder en ikke har tatt selv ! Ser gjerne flere !

Kan hende man trenger DSB My også, men da tror jeg alt er dekket

Ny link: Download file here
__________________
ocvn

Senast redigerad av ocvn den 2013-02-25 klockan 22:04.
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 19:31   #4
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Tack tack! Härligt att du orkade ta dig i mål med rutten trots allt och bilderna ovan talar för sig själva, ser fantastiskt ut!

Förhoppningsvis lyckas man även installera rutten också när du, till skillnad mot vissa tyska rutter, länkar till filer och inte gör de hemska Assets Packs1-10 med mixade filer som skriver över filer kors och tvärs i katalogerna så att inget fungerar efteråt
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-26, 18:45   #6
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Ser dejlig ut!

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-26, 22:04   #7
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Smile

Takker for alle varmende kommentarer og bilder Håper de som prøver får lastet ned og testet banen ! … haha, og kanskje særlig deg da Mawkish som har lagt ut om "hvor mye bedre opplegget mitt er enn visse tyske ruter" før du har fått installert og testet banen selv. Tar det som en tillits-erklæring i beste mening hahaha !
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 23:04   #8
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard

Føler jeg går og slokker småbranner veldig mye nå, ting jeg har glemt fordi det er så lenge siden jeg har jobbet med prosjektet. Hadde sikkert en veldig god plan en gang i tiden, men så glemmer jeg alt og jeg må legge ut litt og litt … bare å beklage seg, men jeg tror det meste er ting folk flest har fra før, så det er ikke "krise"

Manglende småobjekter

Mawkish Grindar och staket

Mawkish Bangårdsbelysning

Mawkish Lofts Pack 1
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 18:45   #9
TraindriverS
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Norway
Inlägg: 357
Standard

Oppdaget to ''hemmeligheter'' for noen dager siden:


I Randsfjorden bak Jevnaker stasjon står det O'C i vannet.


Oppdaget også på kartet at det var et hemmelig sted der hvor det var mange spor. Likner på Drammen stasjon.
TraindriverS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-09, 00:08   #10
TraindriverS
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Norway
Inlägg: 357
Standard

Jeg ''fløy'' til det stedet der hvor det var mange spor. Er det Drammen mon tro? Isåfall så var det et kjempefint sted.

Er dette Drammen stasjon?


Bro over Drammenselva?


Klikk her for større bilde.


Mot Asker og Oslo?


Enda et bilde av ''Drammen'' (?) stasjon.
TraindriverS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-09, 02:00   #11
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard

Det er vel ikke til å stikke under en stol at dette kan minne om Drammen
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-09, 11:57   #12
TraindriverS
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Norway
Inlägg: 357
Standard

Jeg sier ikke at det er Drammen. Det er bare at jeg synes at det likner, og minner om Drammen. Forresten, hva mener du med ''å stikke under en stol''?

Senast redigerad av TraindriverS den 2013-03-09 klockan 12:00.
TraindriverS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-09, 14:37   #13
Kirjaissa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Norge
Inlägg: 6
Standard

Fra wiktionary:
Å stikke under en stol: legge skjul på noe, holde noe tilbake.

Altså skal det ikkje legges skjul på at dette kan minne om Drammen.
Kirjaissa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-09, 15:04   #14
TraindriverS
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Norway
Inlägg: 357
Standard

Åja. Takk for hjelpen.
TraindriverS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-09, 15:44   #15
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard

Det betyr akkurat som Kirjaissa så fint forklarte. Meningen i setningen var vel en "humoristisk" indirekte måte å si det at: Ja, det er Drammen

Historien bak denne klatten er jo at jeg begynte med en eller annen bane i Drammen, men gikk bort fra ideen og over på dette prosjektet. Bra / dårlig kan sikkert diskuteres
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
rw-rutter

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009