Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-21, 18:20   #1
Kyriakos
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Sverige (Tror jag iaf...)
Inlägg: 119
Standard bra program för byggning av vagnar

Finns det några bra p3d-program att bygga vagnaroch lok i? Jag haR Abacus TS Modeler men den förstår jag mig inte på.

Kyriakos - En riktig tåggalning...
Kyriakos besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-01-21, 18:24   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

TSModeller är nog det enklaste programmet att ge sig på om man vill skapa egna 3D-objekt till MSTS. Jag rekommenderar dig att "ta tjuren i hornen" och traggla igenom de tutorials som finns med. De ger en bra "aha-upplevelse" för hur man ska göra och hur programmet hänger ihop.

Lycka till!

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-21, 18:39   #3
OG
Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 68
Standard

TS Modeler (TSM) är det enklaste av de tre alternativ som finns.
De andra två är gmax och 3D Canvas (om man inte köper något dyrt proffs verktyg som 3ds max).
Tyvärr är det så att 3D byggande är inte direkt den enklast delen i vår hobby. Tycker du TSM är för komplicerat så är det inte lättare med de andra.

/Okrasa
okrasa @ xtracks.tk
www.xtracks.tk
OG besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-22, 20:59   #4
tjalle
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Bromma, Sweden.
Inlägg: 224
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Hoppas verkligen att du försöker lära dig lite om modellbygge i TSM då du har den samt enligt mig är klart lättast att starta bygga i (har även Gmax).
Som Mazz säger så försök gå igenom de tutorials som medföljer (eventuellt laddas ner) så tror jag du kan testa med något enkelt bygge sedan att starta med.
En del tips finns här att kika på t.ex.
När du har lärt dig en hel del så kanske jag kan bidra med en del tips via mail/MSN... t.ex. LOD.

Som sagt, "ta tjuren i hornen" och starta.

tjalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-22, 21:26   #5
Kyriakos
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Sverige (Tror jag iaf...)
Inlägg: 119
Standard

jo, jag blir väl tvungen. Men det svåra är tex när det står i instruktionsboken att man ska dra exakt raka linjer och sedan ett rundat tak på exakt tex 7 fot!


Kyriakos - En riktig tåggalning...
Kyriakos besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fler vagnar Hcore MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2005-02-26 02:32
vad lastar dessa Ucs vagnar? Tomas Trainz - Allmänt om Trainz 4 2004-01-05 21:57
Är det någon av desa vagnar som inte finns till TS Olaf Lindström Off-topic 0 2003-03-23 11:47
Jag såg Orient Express vagnar i Gävle! / Zzarr Zzarr MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 5 2002-06-25 17:09



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009