Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-01, 18:04   #1
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard Få in RouteMarkers...

Hej!

Har försökt följa guiden som RS har för att få in RouteMarkers i spelet. Det går hur bra som helst att exportera och allt borde stämma, väl inne i spelet varken syns dem i "markerdisplayen" eller på marken. Jag har bockat i att jag vill se dem tillsammans med STW prylar och allt sånt, samt att jag har bockat i alla sorters markers på ett av verktygsfönstren till höger.

Någon som har försökt och lyckats få in markers i spelet? Om jag lyckas så tänkte jag påbörja bygget av en verklighetsbaserad rutt!
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 18:07   #2
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Hej!

Har försökt följa guiden som RS har för att få in RouteMarkers i spelet. Det går hur bra som helst att exportera och allt borde stämma, väl inne i spelet varken syns dem i "markerdisplayen" eller på marken. Jag har bockat i att jag vill se dem tillsammans med STW prylar och allt sånt, samt att jag har bockat i alla sorters markers på ett av verktygsfönstren till höger.

Någon som har försökt och lyckats få in markers i spelet? Om jag lyckas så tänkte jag påbörja bygget av en verklighetsbaserad rutt!
Jag har inte testat med markers utan endast med hastighetstavlor , och det verkar gå bra.. Vad är det för STW prylar du snackar om?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 18:11   #3
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L
Jag har inte testat med markers utan endast med hastighetstavlor , och det verkar gå bra.. Vad är det för STW prylar du snackar om?
Jag tror du missförstår mig, Routemarkers är alltså inte något du har i rutten för ruttens skull, utan genom att lägga "markeringar" längs en linje i något kartprogram(typ google earth) så kan du exportera det till spelet. Alltså kan du i spelet se mer eller mindre exakt hur du ska lägga spår efter en verklig järnväg t.ex.

STW prylen jag pratar om är stationshuset som ligger kategoriserat under STW när man lägger in det i spelet(se downloads).

Tillagt: Se länken för mer info: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17693
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler

Senast redigerad av Olaf Lindström den 2009-02-01 klockan 18:14.
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 18:13   #4
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Jag tror du missförstår mig, Routemarkers är alltså inte något du har i rutten för ruttens skull, utan genom att lägga "markeringar" längs en linje i något kartprogram(typ google earth) så kan du exportera det till spelet. Alltså kan du i spelet se mer eller mindre exakt hur du ska lägga spår efter en verklig järnväg t.ex.

STW prylen jag pratar om är stationshuset som ligger kategoriserat under STW när man lägger in det i spelet(se downloads).
Jaha, ojdå

Visste inte att det gick faktiskt..
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 19:21   #5
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Olaf:

Jag har inte testat guiden som jag länkar till men ska man tro inläggen på uktrainsim verkar guiden här mycket bra för att få in data från google earth till RS

http://forums.uktrainsim.com/viewtop...?f=218&t=77230
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 19:50   #6
newS
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ostfreesland/Tyskland
Inlägg: 580
Standard

missing terrain-DEM-files (*.hgt) from NORTH EUROPE and SIBERIA, including SCANDINAVIA you can found on this site:

http://www.viewfinderpanoramas.org/dem3.html
__________________
newS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-08, 17:48   #7
nohab
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Norge
Inlägg: 120
Standard

Er det noen som vet om andre programmer man kan lagre punkter i et kart med? Google Earth har dårlig kvalitet på kartene mange steder og spesielt i området som jeg skal bygge en rute. Kan man bruke virkelige GPS data?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg elverum.jpg (50.2 KB, 81 visningar)
__________________
/Øystein - http://3dtog.com/
nohab besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 14:29   #8
abjol
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Drammen , Norge
Inlägg: 403
Skicka ett meddelande via MSN till abjol
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nohab Visa inlägg
Er det noen som vet om andre programmer man kan lagre punkter i et kart med? Google Earth har dårlig kvalitet på kartene mange steder og spesielt i området som jeg skal bygge en rute. Kan man bruke virkelige GPS data?
Hei i Norge kan du bruke denne siden. Her får du ut punkter:

http://ngis2.statkart.no/norgesglasset/default.html
__________________
Mvh Arve
abjol besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 23:47   #9
nohab
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Norge
Inlägg: 120
Standard

Ja, de gir nøyaktig data men så tar det veldig lang tid å kopiere en og en lat/long til en egen tekst fil.
__________________
/Øystein - http://3dtog.com/
nohab besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:16.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009