Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-07-13, 23:29   #1
kovacsi
Junior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Denmark.
Inlägg: 26
Standard Kopiera rutt

Hej.

Jag läste på en sida någonstans hur man skulle göra för att kopiera en rutt så man sedan kunde sitta och pilla i den lite. Alltså vilka filer man skulle ändra namn på eller namn i osv...

Var hittar jag den sidan? Eller var det i ett inlägg här på forumet innan det blev hackat?

MVH,
Istvan
kovacsi besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-07-13, 23:39   #2
Bertil
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 104
Standard

Hej: Gå in i utforskarn och klicka upp routes mappen där tar du kopia på valfri rout och döper om den till valfritt namn. Själv valde jag usa2_swe döpte om den till swe3 och det funkar

Hälsn. Bertil

Bertil besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-07-14, 00:10   #3
hp
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 591
Skicka ett meddelande via ICQ till hp Skicka ett meddelande via MSN till hp
Standard

Sen kommer det att bli problem!

Du måste gå in i den nya rutt mappen, öppna trk filen, ändra nycklarna Name, FileName och RouteID till något valfritt.

Sen skall du ta bort INNEHÅLLET i mapparna Acrivities, Traffic och Services.

Sen byta namn på alla filer som slutar med tit, tdb, rdb, rit, trk och ref till det du skrev in under FileName i trk filen...


Om man inte gör detta kommer det att bli problem när man bygger en aktivitet och sen kommer det finnas två rutter med samma namn, blir lite svårt att välja vilken man skall jobba med idag

HP


hp besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-07-14, 15:32   #4
kovacsi
Junior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Denmark.
Inlägg: 26
Standard

Citat:
quote:
Sen kommer det att bli problem!

Du måste gå in i den nya rutt mappen, öppna trk filen, ändra nycklarna Name, FileName och RouteID till något valfritt.

Sen skall du ta bort INNEHÅLLET i mapparna Acrivities, Traffic och Services.

Sen byta namn på alla filer som slutar med tit, tdb, rdb, rit, trk och ref till det du skrev in under FileName i trk filen...


Om man inte gör detta kommer det att bli problem när man bygger en aktivitet och sen kommer det finnas två rutter med samma namn, blir lite svårt att välja vilken man skall jobba med idag

HP
Tack för det HP.

Kunde inte admins lägga in det här i tutorials tillsammans med hur man kopierar tåg och vagnar (för att göra ommålningar t.ex.). Det skulle oxå vara bra att veta vilka filer man kan plocka bort när man ska packa en rutt eller tåg/vagn.
Det skulle vara bra att ha allt sådant samlat på ett ställe istället för att det ligger spritt ut i olika trådar.

MVH,
Istvan
kovacsi besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-07-14, 16:05   #5
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
quote:
Tack för det HP.
Kunde inte admins lägga in det här i tutorials tillsammans med hur man kopierar tåg och vagnar (för att göra ommålningar t.ex.). Det skulle oxå vara bra att veta vilka filer man kan plocka bort när man ska packa en rutt eller tåg/vagn.
Det skulle vara bra att ha allt sådant samlat på ett ställe istället för att det ligger spritt ut i olika trådar.
MVH,
Istvan
Jo det kan vi göra men kan ni inte skriva ner det i en lämplig form, typ en html-sida per ämne så kan vi lägga upp den sedan?


/Janne
Janne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-07-14, 22:09   #6
kovacsi
Junior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Denmark.
Inlägg: 26
Standard

Citat:
quote:
Jo det kan vi göra men kan ni inte skriva ner det i en lämplig form, typ en html-sida per ämne så kan vi lägga upp den sedan?

/Janne
Okrasa har gett en ganska bra beskrivning på hur man kopierar tåg (och vagnar?) i sitt inlägg från 6 juni 17:50 i denna topic. Den kan man väl bara kopiera över till tutorials. (edit: Förhoppningsvis med credit till Okrasa)

HP, vill du snygga till din förklaring lite så det passar till en mini-tutorial? Eller ska man kalla det tips 'n' tricks

Sen har jag för mig jag hade sett nånstans i forumet vilka filer man kunde ta bort när man skulle packa sin rutt, men jag kan inte hitta den nu. Kanske någon annan kommer ihåg var den finns?

MVH,
Istvan

Edited by - kovacsi on 14 July 2002 22:11:33
kovacsi besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-07-14, 22:23   #7
hp
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 591
Skicka ett meddelande via ICQ till hp Skicka ett meddelande via MSN till hp
Standard

Det behövs inte, jag håller på med en bamse tutorial om MSTS. Jag är klar med RGE, nästan klar med RE och ska börja på AE om ett tag. Alla screenshots är tagna så jag har att göra med att skriva texter och vara överpedagogisk

HP



hp besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-07-14, 22:37   #8
kovacsi
Junior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Denmark.
Inlägg: 26
Standard

Citat:
quote:
Det behövs inte, jag håller på med en bamse tutorial om MSTS. Jag är klar med RGE, nästan klar med RE och ska börja på AE om ett tag. Alla screenshots är tagna så jag har att göra med att skriva texter och vara överpedagogisk

HP
Låter gott HP

Admins: Pierres Tipstråden! kanske kunde få ett nytt hem i tutorials.

Visst är det bra med alla fullspäckade tutorials, men någon gång kan det vara skönt att bara hitta ett litet tips om just det man undrar över. Det ligger en massa små tips & tricks spridda runt om i forumet. Jag tycker att det skulle vara en stor fördel om man kunde samla dem på ett ställe.

MVH,
Istvan
kovacsi besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Begränsningar i en rutt Perre MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2004-12-18 13:17
Vill bygga en liten rutt nu... fregge Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 6 2004-01-11 21:19
Kopiera en rutt... Pursche Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 0 2003-12-09 11:36
Lovande rutt [Snygga screenshots] Fredrik Landskapsdesign - Trainz 8 2003-01-30 19:38



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:35.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009