Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Nyheter

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-29, 22:57   #1
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard RailWorks feature update

Idag har Railsimulator.com lagt upp en första lista på vilka features Rail Simulator 2;RailWorks kommer att ha. Här finns hela artikeln från Paul Jackson:

http://www.railsimulator.com/en/node/6326

Några saker som jag fastnar på:

  • Steam är valt, för att det passar RailSimulator.coms långsiktiga strategi och erbjuder möjligheter att alla i princip alltid är updaterade med senaste programvaran. "En dynamsik och konstant förbättrad plattform" som dom uttrycker det.
  • Förbättrad och utökad funkrionalitet vad gäller AI. Innefattar även felrapportering för problematiska scenarion!
  • den fysiska motorn kompletterad med slack o sträck av koppel.
  • Första steget för dynamisk rök, dvs synkroniserad till ånglokets maskineri. Härligt
  • Möjlighet att definiera destinationsskyltar på tågen
  • Tyska signalsystemet komplett omskrivet
  • Förbättrad grafikmotor
  • Förbättrade miljöer i standardrutterna
  • Väsentligt förbättrad dokumentation och man har skapat en "in-game-WIKI"
En vision framåt är att under året bygga en ny "driver interface", för att signifikant förbättra realism och upplevelsen. Med på visionslistan är som tidigare sagt förbättring av belysning och ljussättning. Här dök även online spelmöjligheter upp i visionen.

är det inte den 12:e juni snart?
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2009-05-29 klockan 23:24.
Mazz besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 23:23   #2
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Härligt att det ligger på Steam, ett mycket bra beslut av RSDL att gå genom en så stabil plattform.

Dynamisk rök är heller inte fel
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-30, 10:47   #3
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sealpower Visa inlägg
Härligt att det ligger på Steam, ett mycket bra beslut av RSDL att gå genom en så stabil plattform.

Dynamisk rök är heller inte fel
Kan du vidareutveckla detta? Jag har ingen erfarenhet av Steam. För mej syns det som en nackdel att vara beroende av en uppkoppling till Steam varje gång man ska starta RailWorks. Jag som alltid har irriterat mig på att cd-skivan ska sitta i drivern när man startar Rail Simulator, kommer nog inte att gilla detta. Eller har jag fel?
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-30, 11:55   #4
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Enligt tidigare publicerad information behöver du inte vara uppkopplad mot nätet för att kunna köra railworks.

Dock lär det krävas vid installation samt uppdatering
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-30, 12:39   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Kan du vidareutveckla detta? Jag har ingen erfarenhet av Steam. För mej syns det som en nackdel att vara beroende av en uppkoppling till Steam varje gång man ska starta RailWorks. Jag som alltid har irriterat mig på att cd-skivan ska sitta i drivern när man startar Rail Simulator, kommer nog inte att gilla detta. Eller har jag fel?
Instämmer som Svenolof angående CD-skivan eller DVD. Då måste man vara mycket rädd om skivan om man ska ha den i flera år. Vad händer då om DVD-skivan slutar fungera?

Senast redigerad av Totte den 2009-05-30 klockan 12:41.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-30, 12:45   #6
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Finns ju redan legala sätt för att slippa ha DVD-skivan i när man ska köra Railsimulator så jag ser inte riktigt att det skulle vara så stort problem.

KMW har tidigare postat om lösning hur man kan köra spelet utan att ha skivan i
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-30, 13:20   #7
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Finns ju redan legala sätt för att slippa ha DVD-skivan i när man ska köra Railsimulator så jag ser inte riktigt att det skulle vara så stort problem.

KMW har tidigare postat om lösning hur man kan köra spelet utan att ha skivan i
Nu ska vi inte halka in på den diskussionen igen! Det har ältats tillräckligt. Dumt av mig att nämna det.

Min fråga var, vad är det som är så härligt att det ligger på Steam? Om man kan hämta uppdateringarna när man själv vill, är det ok för mig. Som Trainz och de flesta andra mjukvaruleverantörerna, med andra ord.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-30, 13:42   #8
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Lite osäker på hur utformningen ser ut. Hittar inte just nu inlägget/bloggen där jag läste om hus RS såg på Steam.

Det jag minns fritt från mitt minne (som är långt ifrån bra ) är iaf att man behövde inte vara uppkopplad för att köra RW (Railworks). Osäker på hur det var vid installation. Vad jag förstått ska man dels kunna köpa Railworks dels online som en nedladdning via steam eller köpa som vanligt, en box med skiva. Men om det stämmer det jag minns så borde det betyda att man kan uppdatera spelet när man själv känner för det och har snabb uppkoppling. Kanske inte alltför skoj att uppdatera med 1 GB data på en 0.5 mbits ADSL...

Mazz kanske minns var det har stått mer info om Steam?
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-30, 18:36   #9
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Vet inte så mycket om Railworks och steam, men spel i singelplayer läge går att starta i offline-läge i Steam med (annars skulle det väl vara lite dumt?). Så uppkoppling är inte nödvändigt.

Annars lät det som trevliga nyheter.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-31, 02:29   #10
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Kan du vidareutveckla detta? Jag har ingen erfarenhet av Steam. För mej syns det som en nackdel att vara beroende av en uppkoppling till Steam varje gång man ska starta RailWorks. Jag som alltid har irriterat mig på att cd-skivan ska sitta i drivern när man startar Rail Simulator, kommer nog inte att gilla detta. Eller har jag fel?
Det är korrekt att själva programmet Steam måste vara igång när du ska starta spelet, men du behöver inte vara uppkopplad mot internet varje gång utan kan spela i ett offline läge. Så det är klart att det blir ett steg till i processen när man ska starta det hela.

Men fördelarna tycker jag överväger det lilla irritationsmomentet.
RSDL kan ju nämligen uppdatera spelet dagligen utan problem och därmed rätta till småfel som man annars skulle få vänta i veckor innan de blev fixade i en stor patch/servicepack. Släpper man patchar som vanliogt kan man inte göra det för ofta för då är det lätt att användaren missar någon.

Vill man sedan fortsätta att köpa spel för nedladdning så har Steam det största utbudet, de har väldigt driftsäkra servrar och säkerheten är väldigt god. Det har endast varit två riktigt ordentliga drifstörningar sedan jag började använda steam (2005).

Aktivering av spel kräver internet oavsett om man köper och laddar ner via Steam(rekommenderas om man inte gillar att ha spelboxar på hyllan) eller köper en boxad version och registrerar cd-nyckeln.

Jag tycker att det är härligt för att jag redan använder Steam dagligen och är van vid det, men jag förstår att för bara ett spel kan det kännas tveksamt om det är lönt.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009