Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-01-02, 13:31   #46
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Mark


P.S. Gott nytt år till alla! Och tyvärr julbocken i Gävle har inte överlivit julen...
Har den visst! Var där för 10 minuter sedan! Den står kvar.

Mvh
Mohammad Mafiha i Gävle, Sätra

Vice VD för RTS
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-02, 13:34   #47
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Off-topic

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...404545,00.html

Brann den 12 December

___________________________________
Fredrik önskar God Jul och Gott Nytt År!

Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-02, 13:51   #48
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Ok, men det var den gamla bocken som vi har haft sen förra året!
Den nya reste dom dagen efter och den står fortfarande kvar, dom tar ner den på tisdag!

Mvh
Mohammad Mafiha i Gävle, Sätra

Vice VD för RTS
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-02, 14:39   #49
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Pursche skrev:
Det tycker jag inte alls. Ni kör hårt med dessa underbara rutter så får de som har 'dåliga datorer' minska på inställningarna istället. Allt över 10fps fungerar utmärkt i en rutt. Det är det inställningsmöjligheterna är till för.

Vad är fps? Krävs det superdatorer för att rutten ska funka perfekt?


MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-02, 14:46   #50
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Fps betyder Frames per seconds eller bilder per sekund. I en normal TV så tror jag att den ligger på 50. Man kan utan större problem köra spel ned till 10 Fps men då rycker det litegrann.
Trycker du ned Shift + z så ser du hur många fps du har när du kör ditt tåg.

Jag tycker det är fel att hålla tillbaka utseendet, som är en direkt orsak till låg FPS, hos en ruttbyggare av den enkla anledningen att datorerna hela tiden utvecklas. Sitter man med en dator som får lägre än 10fps så får man istället gå in i options och ställa ned vissa saker så att man får högre fps. En dator byts ut med jämna mellanrum och den blri snabbare och snababre hela tiden. En rutt kan fungera i 5 år och om 5 år så fungerar troligtvis den mest avancerade rutten helt utan problem på de flesta datorer som vi använder då.

Därför anser jag att Hawk och övriga ruttbyggare skall bygga rutter för morgondagen och inte för gårdagen.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-02, 14:52   #51
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pursche

Därför anser jag att Hawk och övriga ruttbyggare skall bygga rutter för morgondagen och inte för gårdagen.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Håller med dig till 100%!


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-02, 15:30   #52
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

En fråga angående installationen...... Det står så här:

"Del 3, 5 och 6 innehåller underkataloger med nattexturer och årstidstexturer. Dessa skall vara kvar i sina respektive kataloger, så ta hela katalogen ”Snow” exempelvis och lägg den i underkatalogen ”Textures”. Om du är osäker på hur de olika katalogerna ligger så kan du alltid titta på andra rutter du har."


Del 5 har ingen Path men den skall väl ligga i mappen SNOW? Det innebär att det är den enda av 2 - 6 som inte installeras i mappen textures med 'use Path' på utan att man manuellt får gå in i mappen SNOW..... Har jag rätt i detta och är det i sådana fall bara jag som inte fattat detta de tre första installationerna jag gjorde och där jag fick en massa snö mitt på sommaren??? [8]

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-24, 20:17   #53
pedeo
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 56
Standard

Ingen som har roat sig med att skapa nya aktiviteter till VHJ? Av inläggen att döma är det tydligen bortslösad tid att försöka få de som följer med att fungera - även om jag också försökt [)]

Efterlyser nya fungerande aktiviteter - både passagerar och godstrafik - till den utmärkta järnväg som VHJ är!

Är det svårt att göra aktiviteter, förresten?
pedeo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-24, 20:24   #54
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Pedeo:

Jag hade gärnat skickat, hade ungefär 20-25 stycken hemgjorde aktiviteter, men de försvann med en Hårddiskkrasch förut. Har du MSN föresten? Då kanske jag kan skicka över lite aktiviteter, det går rätt fort o knåpa ihop några.

Ang. om det är svårt eller inte att göra aktiviteter, nja, beror på.
Jag tycker att det är jättelätt, men i början är dte ofta ganska svårt

MVH Daniel

VD för UBOPGE

Turn on your headlights
If you don't like what you see - Turn them off!
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-24, 22:18   #55
pedeo
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 56
Standard

Jag tar gärna mot lite aktiviteter i väntan på att jag själv hinner sätta mig in i hur man skapar aktiviteter. Det får väl bli sommarens projekt, kan jag tro.
pedeo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-25, 04:17   #56
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Dson: Jag vet ju att du är duktig på aktiviteter och att många gärna vill ha det till VHJ!

Varför inte lägga upp dom du skapar på e-buzz och/eller banbyggarna?

Detta gäller för alla aktivitetsbyggarna!!!!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-25, 07:23   #57
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Tack Pierre. Kan jag nog göra, det blir juh ofta en till två aktiviteter i veckan, som blir bra. Annars är dte ungefär 5 st. som hamnar i papperskorgen, då de ofta är ganska dåliga (engilt mig iaf).

Men till sommaren ska jag nog fixa i ordning ett aktivitetspack till både KMJ och VHJ... Vi får se, men nåra aktiviteter kommer jag nog släppa

MVH Daniel

VD för UBOPGE

Turn on your headlights
If you don't like what you see - Turn them off!
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-25, 12:42   #58
pedeo
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 56
Standard

Ja, ladda upp nya aktiviteter till VHJ och andra banor. Om man knåpar i sin kammare är det roligt att låta andra ta del av ens verk. Men var noga med att tala om vad som krävs för att det ska fungera. Är så trött på felmeddelanden... Har förstått att det finns många talanger på detta forum. [^]
pedeo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-11, 12:32   #59
snobben
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sundbyberg, Sweden.
Inlägg: 51
Skicka ett meddelande via ICQ till snobben Skicka ett meddelande via MSN till snobben
Standard

Hej alla.

angående listan över tåg som behövs till VHJ är det någon som har en lista på vad tågen heter i orginal.
Som till exempel när man söker på HBIS så får man två alternativ men ingen med det namnet.[8]
När man söker på Frigo får man ingen träff.[8]
Finns det någon som ä kan vara snäll och hjälpa en komplett tokstolle som fattar noll att få ner alla tåg som behövs för rutten och aktiviteterna.[:0]
Ha en underbar fredag i solen alla och kom ihåg att ni gör ett jättebra jobb.

/Fredrik som fattar noll (ibland) []

nice guy
snobben besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-11, 17:36   #60
pedeo
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 56
Standard

Jag gav själv upp! När jag väl hittat tågen för nedladdning fungerade det inte eftersom det saknades filer och krånglade. Till slut lärde jag mig Activity Editor och ändrade i aktiviteterna. Det är nämligen aktiviteterna som kräver vissa tåg, kom jag på, genom sina s k consist. Om man byter ut de tåg i Activity Editor som den som skapat aktiviteterna lagt in mot sina egna nedladdade redan befintliga tåg så fungerar allt utmärkt! På det sättet kom jag förbi alla evinnerliga felmeddelanden (på saknade tåg och felaktigheter i aktiviteterna). Det tog några timmar att lära sig Activity Editor och det var väldigt välinvesterad tid. Jag upptäckte nämligen att vissa tåg och vagnar inte går att finna för nedladdning i komplett skick. Med goda msts-vänner löste det sig ändå.

Nu sitter jag och filar på lite olika aktiviteter till den utmärkta banan VHJ som kommer att innehålla ett minimum av "säkra" och lätthittade tåg samt en instruktion om hur man byter ut standardtågen mot sina egna favoriter. Det är inget nytt som inte går att finna på detta forum, men för nybörjaren behöver informationen vara samlad.

pedeo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:11.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009