|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2011-06-14, 11:50 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
GSJ Slottsskogens Lokstall
Satt och bläddrade i boken om Säröbanan, den nya från Trafiknostalgiska Förlaget och upptäcke en gammal orginalritning av Slg lokstall. På med skannern, fem vyer! In med bilderna i ritprogrammet och uppmätning och skalning, skrev upp längd, bredd/höjd. In i gmax och gjorde de 5 planen och texturerade med de skannade bilderna. Lite småjusterande och sen "mergade" jag in Särö lokstall, som innehåller de flesta delar jag behöver. Slottsskogens lokstall var 40 m långt, en "rejäl" byggnad alltså!
2011-06-14, 12:16 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
Hej LAn
Det se superlovande ut. En fråga, kommer du att göra öppningbara dörrar för båda spåren? Det vill jag att behöva gör för DONJ:s olika lokstall i Jädraås och Norrsundet (har fina ritningar på just Norrsundet) Det jag funderade på då är om inte triggerradierna inkräktar på respektive spår? På Särö är ju triggerradien 12, hur tight kan man sätta den och det fortfarande fungerar bra? MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2011-06-14 klockan 12:19. |
2011-06-14, 12:32 | #3 | |
Veteran
|
Citat:
2011-06-14, 12:53 | #4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
|
|
2011-06-14, 16:29 | #5 | |
Veteran
|
Citat:
I övrigt är det underbara slice-verktyget i flitig användning i gmax för att klippa sönder Särö lokstall och skala om delarna till Slottskogens dito.
2011-06-14, 20:25 | #6 |
Veteran
|
Skärpning i verkstan!!!
Nu bygger snart bjornl snyggare och snabbare än jag så det är väl bäst jag skärper till mig ;-) Fönstren på plats, nu återstår verkstaden bak i stallet, kontor, förråd och tvättrum i utbyggnaden åt öster samt vattentornet åt väster. Sen får vi experimentera med attached track och triggers (troligen behöver vi HJÄLP av Svenolov!)
2011-06-14, 20:34 | #7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|