Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-25, 22:35   #46
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Jag anser inte att det skall kosta för att kunna ladda ned filerna. Vi har 8 frivilliga som vill hjälpa till, i år, i denna tråd. Vi som är vuxna kanske bör ta ett litet ansvar mot de som går i skolan eller på annat sätt inte har råd att betala medlemsavgifter och annat...

om vi nu byter till B.one så kostar det ungefär 750:- per år och då får vi 1200Mb webbutrymme istället för de 50Mb som vi har nu
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-25, 22:49   #47
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Hej Pursche!

B-one som jag använder själv kan jag varmt rekommendera! Det är inte dåligt med utrymme heller för en sådan sida bör det räcka.

Jag kan tänka mig att ge någon 100-lapp när csn bidraget kommer in, helt utfattig är man inte som tonåring/studerande heller om man nu inte bor eget eller liknande!
(ser det från den sidan att man istället för att köpa cola o skit ger pengar till något bra!)
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-25, 22:53   #48
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Var är problemet?

Jenza har ju sagt att det är okej att ha filerna eller har jag missat något?


Jenza har även en del större filer som är länkade från vårt (Svenska 3D-Tåg) filarkiv vilket vi tackar för
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-25, 23:07   #49
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Det finns inga som helst problem men man skulle kunna leka med tanken att man har 'upload' på en Gb för vissa utvalda som gör saker till tågsimulatorn. Ett upload som banbyggarna sedan kan titta på och lägga på Jenzas server och få en länk till den.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-25, 23:09   #50
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Nu är jag helt med och kan bara hålla med om att det lät som ett vettigt förslag...
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-25, 23:39   #51
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Jag tycker också att större filer kan ligga/ligga kvar på Jenzas server (om han vill det!?) och dom länkas till Banbyggarna, men själva sidan och mindre saker bör ha en egen sida. Där verkar ju B-one vara bra. Bra pris framför allt!

När det gäller pengar, så tycker inte jag det bör bekostas av besökande (men man kan ha ett gåvokonto för dom som vill hjälpa till) utan medlemmarna delar kostnaden istället.

Jag tycker inte om det flertalet sidor sysslar med. Stänga ute, dom som inte har råd... Det är så orättvist att dom som har jobb kan ladda ner obegränsat och en student får stå i kö eller avstå. Dessutom tycker jag att ta betalt för att kunna ladda ner freeware är helt fel (säger emot sig själv!).

Men allt detta är bara vad jag tycker...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-26, 14:54   #52
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Det finns en sak till man kan göra. B-one.net erbjuder fritt antal emailadresser som blir namn.banbyggarna.com . Namnet byts naturligtvis ut mot de som är med i banbyggarna och har varit med och betalt för webbhotellet.

Dessa mail skickas sedan enkelt vidare till den mormala epost som man har.

jag har nu pratat med Quicknet och skickat ett fax där vi säger upp allting. Hoppas det itne är för sent, bör få svar inom de närmaste dagarna. är allting klart så beställer jag sedan plats på b-one.
__________________
M v h
/Pursche

Senast redigerad av Pursche den 2005-09-26 klockan 15:04.
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-26, 23:11   #53
mikael512
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Malmö , Sweden.
Inlägg: 77
Standard

"Vi som är vuxna kanske bör ta ett litet ansvar mot de som går i skolan eller på annat sätt inte har råd att betala medlemsavgifter och annat..."

Jag håller med och eftersom jag hamnar i vuxenkategorin så ställer jag gärna upp och bidrar.

Mvh Mikael
mikael512 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-28, 09:22   #54
andelind
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Gnesta, , Sweden.
Inlägg: 587
Standard

En fråga i samband med problemen, är Banbyggarnas eminenta sida nere för tillfället? Skulle prova att ladda från den igårkväll men den går inte att öppna. Och vid försök att ladda fån forumet så får jag reda på att det är en zip-header som är felaktig när jag ska ladda upp filen.
andelind besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-28, 13:00   #55
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Det gick fort, det verkar som om de har tagit bort den och då kan jag påbörja nästa steg. Att skaffa B-one's webbhotell.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-28, 15:24   #56
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Argghhh vad krångligt allt skall vara. Jag måste veta vem är som är domainregistrerad på banbyggarna.com om jag skall kunna flytta över den. Alternativet är annars att vi använder banbyggarna.se istället och att jag blir registerad även på detta så att vi har allt ekonomiskt på samma ställe.....
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-28, 19:00   #57
micke321
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Lyrestad, , Sweden
Inlägg: 1 691
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Standard

Byt till .se det är ju en svensk sida med svenska MSTS saker.
__________________
MVH, Mikael
Webbmaster på Banbyggarna.se
Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer.
En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten.



http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/
micke321 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-28, 19:16   #58
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

www.banbyggarna.com har funnits i några år och kanske är länkade från olika håll, skulle jag föredra att com-adressen består. Om jag inte minns fel, så är det HP som är domänregistrerad, i andra hand Magnus. Ska försöka få tag på HP under kvällen, för att få klarhet.

Om det trots allt skulle vara pyssel o få fatt på rätt behörig person, så får vi väl ta .se, men jag tycker det i andra hand dock.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:41.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009