Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-26, 12:08   #31
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Götborg
Wiii är roligare rent socialt...lite "Mario & Sonic at the Olympics", eller varför inte en omgång bowling mm

Sen att de andra konsollerna kanske har bättre grafik och lite andra saker, är en annan historia
Jag klagar inte på Wii, utan säger bara att Sony och Microsoft ligger ett steg före hela tiden med teknologin.

Att PS3 inte hade HDMI visste jag faktiskt inte. Men det kan bero på att jag endast lirar 360.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 13:03   #32
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Jag klagar inte på Wii, utan säger bara att Sony och Microsoft ligger ett steg före hela tiden med teknologin.

Att PS3 inte hade HDMI visste jag faktiskt inte. Men det kan bero på att jag endast lirar 360.
Att de ligger ett steg före är väl fel att säja. Wii är väl inte ens riktat till samma målgrupp som de två övriga? Därmed så faller jämförelsen dem emellan lite.
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 13:05   #33
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Nu har det ju blivit lite OT i denna tråd, men vill säga vad jag tycker om tv-spelen ändå, då jag har 360, har haft Wii och kompisen har PS3....

360 - är en konsoll jag är mycket nöjd med. Den låter en del, men med lite ljud på stereon så funkar det. Dessutom finns mycket spel och till bra priser (jag har köpt många för 200-300kr). Inte dom senaste, men heller inte dom äldsta!

Wii - tröttna jag fort på. Visst är sportspelen jäkligt kul, men kräver att man är några stycken som spelar. Sen är det sämre upplösning, vilket inte gör något på barnspelen. Men man saknar bättre upplösning på dom andra spelen...

PS3 - har jag bara provat lite grann. Har den absolut bästa kontrollen! Kompisen har dock sagt en del...dyr konsoll, dåligt med spel, dyra spel och en blu-ray som nästan aldrig används. Har ångrar lite att han inte köpte en 360 säger han!

Bildmässigt så tycker jag att det inte skiljer speciellt mycket mellan 360 och PS3. Medan Wii är mycket sämre...tack vare lägre upplösning.

När det gäller blu-ray så blev jag inte imponerad alls. Lite bättre än vanlig dvd, men inte mycket. Inte värt merkostnaden enligt mig! Kanske det blir bättre med en stationär blu-ray spelare????

Jag har en hd-dvd (gav 99kr för den ny) till 360 och den ger avsevärt mycket bättre bild. Kan inte förstå att blu-ray vann kampen och att det inte ges ut fler filmer till hd-dvd!? Har dock ett 20-tal filmer...

Till slut så kanske ska sägas kompisen och jag hade liknande tv, när jag skaffa 360 och han PS3 (40 tum lcd-tv). Nu har han en 50 tum plasma och jag kör 360 på en hd-ready projektor.

OBS! PS3 har HDMI, iallafall min kompis PS3!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2008-12-26 klockan 13:08.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 13:22   #34
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Blu-ray är bättre än HD-DVD då lagringskapaciteten är större, och du kan läsa/skriva snabbare till/från en blu-ray disc. Således får man plats med mer högupplösta filmer. Se här.
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 14:15   #35
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Jag klagar inte på Wii, utan säger bara att Sony och Microsoft ligger ett steg före hela tiden med teknologin.

Att PS3 inte hade HDMI visste jag faktiskt inte. Men det kan bero på att jag endast lirar 360.
Grafiken är säkert mycket bättre på Xbox360 och PS3, men jag spelar hellre Wii om man är ett antal på en fest tex. än att sitta med Xbox och försöka se det roliga med bra grafik på ett andra världskriget-spel...

Jag antar att ni förstår vad jag menar...allting har olika målgrupper, och Wii slår de andra där med alla sina småspel samt klassiker som MarioCart osv.

Visst sjutton tycker jag också om att sitta med Fifa09 på Xbox och försöka slå brossan, men det handlar om en annan känsla. Ska det spelas TV-spel i sociala sammanhang, då är det Wii som gäller, trots bristande tekniska egenskaper.
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 14:48   #36
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson
Blu-ray är bättre än HD-DVD då lagringskapaciteten är större, och du kan läsa/skriva snabbare till/från en blu-ray disc. Således får man plats med mer högupplösta filmer. Se här.
Ja, på pappret ser blu-ray ut att slå hd-dvd med hästlängder. Men den ska ju göra det i praktiken också!

Kanske är PS3an br-spelare inget att ha, eller kompisens felande, eller nått med filmen???? Inte vet jag, men jag fick bättre bild.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 14:52   #37
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Götborg
Grafiken är säkert mycket bättre på Xbox360 och PS3, men jag spelar hellre Wii om man är ett antal på en fest tex. än att sitta med Xbox och försöka se det roliga med bra grafik på ett andra världskriget-spel...

Jag antar att ni förstår vad jag menar...allting har olika målgrupper, och Wii slår de andra där med alla sina småspel samt klassiker som MarioCart osv.

Visst sjutton tycker jag också om att sitta med Fifa09 på Xbox och försöka slå brossan, men det handlar om en annan känsla. Ska det spelas TV-spel i sociala sammanhang, då är det Wii som gäller, trots bristande tekniska egenskaper.
Nja, du har nog inte spelat scene it? och guitar hero på xbox360!? Fina party spel! Och Lips har ju just släppts.

Så nog finns det partyspel till 360 också...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 15:09   #38
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Nja, du har nog inte spelat scene it? och guitar hero på xbox360!? Fina party spel! Och Lips har ju just släppts.

Så nog finns det partyspel till 360 också...
Jodå, visst har jag spelat Guitar Hero på Xbox360..så sent som för 10 minuter sedan. Tycker dock att den känslan som Wii inger med sina spel, där man skrattar lika mycket åt hur man ser ut när man gör alla rörelser, som åt motspelarens misslyckande osv..men det är jag det!
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 20:40   #39
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Varför inte blue-ray-spelare används så mycket i dagsläget är att efterfrågan är ganska liten. Vänta bara om 1-2 år, då är DVD som VHS är just nu!

Lite OT det här, det går egentligen inte diskutera när varannan använder argument och den andre motargument. Man kör ju det man känner för? Och det man köper är anpassat till livssituationen och hur det sociala nätverket är uppbyggt.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 21:23   #40
simhag8
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 404
Skicka ett meddelande via MSN till simhag8
Standard jag fick.....

jag fick en mobil wakman, samt 4 tröjor . headset : nintendo ds och en bensin driven bil radionstyrd : fyller År om två veckor så då kanske jag kan få Märklin tåg önskade mig det i år
simhag8 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 21:29   #41
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Blev mycket OT det här. Visst man köper och använder det tv-spel man gillar. Alla har sin smak, så är det bara! Dumt att diskutera egentligen (inser jag nu...äntligen!).

Verkar som alla är nöjda med vad tomten hade till dom. Finns ingen som blev missnöjd eller hade önskat nått annat eller mer? Kanske knäpp fråga, men men...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 21:30   #42
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
Standard

För att dra mitt strå till konsolsnacket: jag kör PS2 och nöjer mig med det.
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 22:14   #43
simhag8
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 404
Skicka ett meddelande via MSN till simhag8
Standard mm..

playstation Är Bra Det Har Jag Nu
simhag8 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 22:20   #44
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Jag kör ju själv Xbox 360 och det funkar väldigt bra! är super nöjd med det fast det skulle ju kunna låta lite mindre, aja jag fick inte så mycket mer i går, ett presentkort på jack´n´jones och några tusen kronor i kontanter som jag måste gå till banken med på måndag tror jag

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Blev mycket OT det här. Visst man köper och använder det tv-spel man gillar. Alla har sin smak, så är det bara! Dumt att diskutera egentligen (inser jag nu...äntligen!).

Verkar som alla är nöjda med vad tomten hade till dom. Finns ingen som blev missnöjd eller hade önskat nått annat eller mer? Kanske knäpp fråga, men men...
nja inte direkt, jag önskade mig bara Far cry 2 och CoD5 world at war, så jag fick ju mer än jag önskade mig

Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2008-12-26 klockan 22:21.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 22:37   #45
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slash2
För att dra mitt strå till konsolsnacket: jag kör PS2 och nöjer mig med det.
Jag kör inget alls, men ett Xbox står oinkopplat i tv-bänken och väntar på att någon ska förbarma sig över det.
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009