Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-26, 14:00   #16
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Så det blir den här tråden vi ska följa efter istället för NDK4.0. Väntar spänt hur det går nu.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-26, 20:13   #17
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Så det blir den här tråden vi ska följa efter istället för NDK4.0. Väntar spänt hur det går nu.
Hej!

Ja då får du vänta spänt ett tag....För det första så har jag problem med min burk, vet ej hur jag skall hitta lösning, blir väl att lämna in den så att man får bukt med grejorna.
För det andra så jobbar jag fram till kl 18:00 vissa kvällar och då finns det knappt utrymme till att sitta här.
För det tredje så bygger jag så ofta jag kan, just nu pysslar jag mest med terrängen så jag får ordning på den så att det ser någorlunda vettigt ut. Det är ett evighetsjobb detta men ca halva rutten är väl klar vid detta laget...Därefter blir det spårbyggnad, utbyte av diverse spårbitar, lägga om växlar och lite annat.

Sen har jag ochså en annan grej i bakfickan som jag håller på med, så det kanske blir något annat framöver...Men det är ruttbygge det ochså...

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-26, 21:02   #18
AndyDaMan
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Sweden,Skåne
Inlägg: 61
Standard

Jag bara undrar vart denna rutten är inspirerad från? är det verklighetsbaserad eller på hittad? Inte hängt med så bra, därför jag frågar
Fint jobb föresten.
__________________
Mvh // Andy
AndyDaMan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-26, 22:35   #19
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Citat:
Ursprungligen postat av AndyDaMan
Jag bara undrar vart denna rutten är inspirerad från? är det verklighetsbaserad eller på hittad? Inte hängt med så bra, därför jag frågar
Fint jobb föresten.
Hej

Ja den är inte verklighetsbaserad, det enda som kommer att stämma bra med verkligheten är de objekt som kommer att finnas med.
Sen lite verklighet kan man väl säga att det är eftersom ortnamnen är från Skåne, från lite mindre orter....
Jag tycker man skall bevara arvet från gamla tider, därför har jag valt de ortnamnen som jag valt....Med tanke på den debatten som var i Trainz-forumet om vissa bilder skall jag inte nämna vissa ortnamn, det kan ju misstolkas.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-26, 22:38   #20
AndyDaMan
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Sweden,Skåne
Inlägg: 61
Standard

Okej, tack för svaren Hur som helst ser verkligen fint ut.
__________________
Mvh // Andy
AndyDaMan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-12, 18:14   #21
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Puttar upp tråden... Hur går det? Håller du fortfarande på eller har du lagt ner? Jag tycker iaf rutten ser otroligt fin ut! Jag bor ju nere i skåneland på sommaren och denhär rutten =

Att få ratta en liten påg på denna bana skulle jag gärna vilja göra

Lycka till !

Keep up the good work!

/Micke
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-19, 22:13   #22
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post Nya bilder från "nybygge"

Hej

Har mekat lite med denna rutten ett tag nu....Har väl inte precis stressat ihjäl mej med denna men jag försöker bygga lite då och då när det finns lite tid över och det är det sällan numera. Har lite andra projekt som jag sysslar med men lite tid till MSTS kan det komma ibland....
Har 2 nya bilder här, jo det är från samma station som tidigare bilder men det ser annorlunda ut numera....Tyvärr så blev jag av med den andra backupen så detta är en jättetidig backup av ett tidigare byggförsök, men det är samma rutt. Har tänkt till lite och skall bygga denna som en Sverige - Danmark rutt...Detta på grund av att jag vill behålla vissa miljöer som finns i ena änden av rutten, så ungefär 70 % av rutten blir svensk och resterande dansk. Den danska delen blir el till viss del ochså, inte godsspår utan bara spåren in till stationerna annars kommer det aldrig att fungera som det skall.
Fråga nu inte bara när rutten skall bli klar, det är det ingen som vet!
Ok 2 bilder kommer ochså.

MVH Kenneth
Bifogade bilder
  
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-20, 01:44   #23
yrvind
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 4
Standard Bra jobb!

Ser bra ut! Visa fler bilder av bygget!
Timrå Red Eagles
__________________
CEN
yrvind besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 23:15   #24
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Hej

Bygget på denna rutt är numera återupptaget.

Skall snart börja jobba igen och då får jag se hur mycket tid det finns.

Har bestämt att rutten kommer att bli "Swe-Dan" dvs att en del av rutten kommer att vara svensk (ca 70%) och resterande dansk. Kan även tala om att den danska delen får el.
Bangårdarna kommer att få el där "stambanan" går, dvs de spåren som går in till plattformarna, resterande av bangårdarna får man tuffa runt med diesel. Detta bara för att man skall kunna bygga bangårdarna lite mer detaljerat. Finns ju en del kul man kan hitta på.
Varför blir det då så här? Ja det undrar jag själv ochså. Kanske har man fått lite ideér från Tottes Swe-Nor-rutt vad vet jag. Det var bara en idé som dök upp. Ochså kanske en liten utmaning att få signalsystemet att fungera och lite andra utmaningar.

När rutten blir klar är ju en fråga som alltid dyker upp här. Ja det vet nog ingen, tycker bara att det är kul att göra något annat emellanåt, men blir den klar så blir den klar. Jag kommer att visa bilder under tiden, kanske man kan inspirera någon annan till att bygga.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-24, 00:01   #25
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Härligt att du tar upp bygget igen. Tänker du dra spåren ända upp till Göteborg?

Senast redigerad av Totte den 2008-10-24 klockan 00:02.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-24, 01:05   #26
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Härligt att du tar upp bygget igen. Tänker du dra spåren ända upp till Göteborg?
Hej

He he....Nej det tänker jag inte göra....Det är ju ingen reel rutt utan helt utan verklighet. Men man skulle mycket väl kunna fortsätta från din rutt in på min och fortsätta till Danmark.... Typ så som de gör på Trainz

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-24, 01:13   #27
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Hej igen

Jag får nog revidera mitt tidigare inlägg några steg uppåt....Det blir inte el på den danska sidan. Man får köra dieselstånkor och ånga på den sidan...Precis så som det varit tidigare....
Kollade på bangårdarna och skall jag ha el där så blir det i princip spår, gantries och några träd, plattform och förhoppningsvis en station och det gör ju inte rutten levande. Man vill ju gärna ha lite mer.
Hade en tanke att man kunde plocka bort en massa spår så att det inte blev så stort på bangårdarna. Om man gör detta så försvinner en del av känslan samt att det kommer ta en jäkla massa tid att fixa till terrängen runt om och den tiden vill jag inte lägga ner. Ok, det finns stora bangårdar på den "svenska" sidan ochså men jag får kompromissa lite där och göra som jag skrev ovan, det funkar då, men inte på de bangårdar som finns på den danska sidan.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 02:05   #28
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard Ruttbild

Hej

Så här innan vi går in på vintertid så kommer det en bild från rutten...

Det kommer inte att se ut så här när rutten är klar men en bild skadar aldrig.

MVH Kenneth
Bifogade bilder
 
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-02, 20:44   #29
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Fortsätter du på rutten? eller... Fin rutt.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 16:08   #30
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Finns rutten för nedladdning?
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009