Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-05, 22:21   #1
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard Fantastiskt arbete - föga uppskattning!?

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Ekan, du presterar oräkneliga shots från din fantastiska bana men reaktioner uteblir ofta, det mesta blir av typen "Vart har du hittat .....xxxx". Idag har jag börjat publicera en länk på Trainz Forum till min Sb-tråd för att pejla hur världen utanför Sverige reagerar? Jag tror att om du gör detsamma så kommer (kanske) bifallet av sig själv???

Du gör ett suveränt arbete genom att visa vad man kan åstadkomma med Trainz idag!!! Stort TACK för det!

Länk till min post på Trainz Forum:

http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?t=79895

Får se om nån är intresserad där eller om man skall krypa tillbaks in i sin trånga svenska röda stuga med vita knutar!?
Jag håller med dig LAn, och ditt försök att nå en bredare publik är bra. Det är alla våra byggare värda.

Men nackdelen med Trainz Forum är väl att det är för stort. Speciellt om man postar under rubriken "General Trainz". Efter en dag så ligger inlägget på sidan två, om ingen har svarat, och glöms/försvinner fort.

En annan nackdel med länkar till vårt forum är, att bilderna inte syns om man inte har registrerat sig hos oss. Och vem har tid med den proceduren?

Om man vill presentera sig/oss så bör man/vi välja rätt underforum och att publicera bilderna direkt i Trainz Forum.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 22:39   #2
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Jag håller med dig LAn, och ditt försök att nå en bredare publik är bra. Det är alla våra byggare värda.

Men nackdelen med Trainz Forum är väl att det är för stort. Speciellt om man postar under rubriken "General Trainz". Efter en dag så ligger inlägget på sidan två, om ingen har svarat, och glöms/försvinner fort.

En annan nackdel med länkar till vårt forum är, att bilderna inte syns om man inte har registrerat sig hos oss. Och vem har tid med den proceduren?

Om man vill presentera sig/oss så bör man/vi välja rätt underforum och att publicera bilderna direkt i Trainz Forum.
Jag vet inte men, att lägga upp bilder till Trainz Forum är ju inte lika enkelt som i vårat. Jag tror att för att nå en bredare publik, om vi nu vill det(?) så skulle man nog gå ut med en egen hemsida, men jag har inga som helst ambitioner åt det hållet. Jag är egentligen ganska nöjd med att bygga lok och vagnar, som du och Korvtiger sen skriptar och specar på ett så enastående sätt och Bengan och Ekan målar om på också ett enastående sätt. Om någon utanför vårt lands gränser är intresserad så hittar dom säkert till vårt forum!!??
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 22:55   #3
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jag vet inte men, att lägga upp bilder till Trainz Forum är ju inte lika enkelt som i vårat. Jag tror att för att nå en bredare publik, om vi nu vill det(?) så skulle man nog gå ut med en egen hemsida, men jag har inga som helst ambitioner åt det hållet. Jag är egentligen ganska nöjd med att bygga lok och vagnar, som du och Korvtiger sen skriptar och specar på ett så enastående sätt och Bengan och Ekan målar om på också ett enastående sätt. Om någon utanför vårt lands gränser är intresserad så hittar dom säkert till vårt forum!!??
Jag håller med dig om att lägga ut bilder i Trainz forum - det är en pers. Man måste ju ha ett externt konto som man får länka till. Själv har jag i all fräckhet länkat till mitt Flickr konto men det är tveksamt om det är tillåtet (Flickrs användarvillkor kanske egentligen förbjuder det).

Men hittar verkligen utlänningar hit? Har vi inte ett visst problem med språket - folk envisas ju med att inte tala svenska!
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009