Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-24, 17:52   #31
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Finns/fanns det inget av dom svenska loken, som även använts i danmark, england eller tyskland också? Då skulle ju dom kunna vara köpare också och potten växa!
Du menar som TMY som har använts över väldigt stora delar av europa ? det skulle ju vara en väldigt bra idé att bygga en sådan modell, marknaden för ett sådant lok är ju stort, så man hade nog kunnat få ihop en ordentlig pott till en annan modell.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 18:00   #32
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Du menar som TMY som har använts över väldigt stora delar av europa ? det skulle ju vara en väldigt bra idé att bygga en sådan modell, marknaden för ett sådant lok är ju stort, så man hade nog kunnat få ihop en ordentlig pott till en annan modell.
Där satt den, det var precis vad jag menade. Tack Marcus!!!!

Egentligen inget lok jag vill ha, men skulle ändå stödja CW och köpa den för att den kan dra in pengar. Kanske såpass att vi får en fin X2 gratis!?
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2010-03-24 klockan 18:07.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 18:17   #33
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Finns/fanns det inget av dom svenska loken, som även använts i danmark, england eller tyskland också? Då skulle ju dom kunna vara köpare också och potten växa!
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Du menar som TMY som har använts över väldigt stora delar av europa ? det skulle ju vara en väldigt bra idé att bygga en sådan modell, marknaden för ett sådant lok är ju stort, så man hade nog kunnat få ihop en ordentlig pott till en annan modell.
Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Där satt den, det var precis vad jag menade. Tack Marcus!!!!

Egentligen inget lok jag vill ha, men skulle ändå stödja CW och köpa den för att den kan dra in pengar. Kanske såpass att vi får en fin X2 gratis!?
Som sagt, vem vill ha TMY? Jag förstår vad ni menar, men gällde inte frågan T43?
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2010-03-24 klockan 18:23.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 18:20   #34
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Ja, vem vill ha TMY? Gällde inte frågan T43?
Jag skulle kunna tänka mig TMY, om det nu leder till att pengapotten blir större.
Jo, frågan gällde T43 men den har ju som sagt inte så många köpare från utlandet och då får vi ju inte lika mycket pengar i potten som med TMY, som Pierre skrev.
__________________
//Bombardier Train



Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-03-24 klockan 18:22.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 19:01   #35
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jodå, TMY har jag inget emot! Används ju (eller har använts) i Sverige, Norge, Danmark, Ungern och säkert många fler! Ungrarna skulle säkert vara ett bra stöd eftersom de har en väldigt stor tågsimulatorhobby där nere.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-25, 07:25   #36
cleo
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 17
Standard

... eller varför inte TMZ??
cleo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-25, 15:05   #37
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Angående TMY/TMZ. Så är det ju ett lok, som inte har rullat så värst länge i sverige och som jag inte räknar som ett riktigt svenskt lok.
Visst, det låter härligt när hon kommer med sitt tunga dieselvrål.
Då hon var ett mer vanligt lok i andra delar av europa, så tror jag chanserna är rätt stora, att det dyker upp en mer detaljerad version av henne och då kanske som freeway också.

Ett lok som jag tror, skulle säljas väldigt bra i större delen utav världen. Det är ju DM3:an, men då är vi inne på flera delar som måste byggas igen. Men oj, vad jag tror att den skulle säljas, om den höll lika hög klass som Rc-loket. Alla riktiga tåg-nördar från hela världen. Gör ju allt, bara för att komma upp till malmbanan för att se henne i aktion.

T43:an tycker jag låter bra redan.
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2010-03-25 klockan 15:09. Anledning: rättstavning
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-25, 18:27   #38
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Stor skillnad när man pratar om TMY och TMZ.
TMZ/Mz är rätt så begränsad till Danmark och Sverige/Norge.
TMY/My däremot är en loktyp som i smärre variationer fanns/finns i Danmark, Norge, Sverige, Ungern, Belgien, Luxemburg, Tyskland, Italien och Kosovo.
Dessutom har bullnosarna många anhängare medan TMZ är en rätt så intetsägande konstruktion.
Ger mig gärna på både TMX, TMY och TMZ men det var ju det där med tid för alla projekt och att få någonting färdigt istället.

/anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009