Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-04-22, 11:48   #1
Robert_sundström
Junior Member
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 8
Skicka ett meddelande via ICQ till Robert_sundström Skicka ett meddelande via MSN till Robert_sundström
Standard Problem med att ladda ner filer

Jag får crc error på en del zipfiler jag laddar ner härifrån hela tiden.. Känt problem?

/Robert
Robert_sundström besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-04-22, 17:46   #2
sibbmark
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 158
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Robert_sundström

Jag får crc error på en del zipfiler jag laddar ner härifrån hela tiden.. Känt problem?

/Robert
Jag har inte haft några problem med crc-fel, men nu var det ett tag sedan jag laddade ner härifrån. Gäller det alla filer du laddar ner härifrån, eller vilka är det du har problem med?

/Bosse
sibbmark besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-22, 21:20   #3
tjalle
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Bromma, Sweden.
Inlägg: 224
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Drabbar mig också när jag laddar från denna server (vissa servrar går utmärkt, andra inte).
Har kommit underfund med att det beror på min brandvägg (Norton) så jag brukar av-aktivera den när jag laddar hem, då funkar det utmärkt.


tjalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-23, 08:15   #4
Robert_sundström
Junior Member
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 8
Skicka ett meddelande via ICQ till Robert_sundström Skicka ett meddelande via MSN till Robert_sundström
Standard

Det gäller bara vissa filer, dom flesta funkar.
Jag testade att stänga av norton, men det ville inte hjälpa.

Här är en av filerna som strular:
http://msts.e-buzz.net/portal/dl_goto.asp?id=165

Edit:
Tömde cahen så funkade det sen, det var nog brandväggen som strulade iaf då.
Tack för hjälpen!

/Robert
Robert_sundström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Problem med kopierade filer Json MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 6 2004-10-30 19:26
Viktigt: Nedladdning av filer från msts.e-buzz.net Christian MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 15 2003-05-08 23:42
Auran [varför får man inte alla filer till scen.] mikath Trainz - Allmänt om Trainz 2 2003-04-26 19:15
Problem med hemtagning av filer Statens Järnvägar Trainz - Allmänt om Trainz 7 2003-02-02 14:39
Problem med att ladda upp bilder på forumet! prymikom Off-topic 0 2003-01-03 15:54



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009