Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-08-11, 18:34   #1
andoarmd
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden, Växjö
Inlägg: 51
Post Stoppsignal till newS & KMW's Signalpaket

Hej!

Har nyligen laddat ned newS och KMW's Signalpaket med järnvägsövergångar och signaler. Tack för det fantastiska paket!!

Jag bara undrar om det finns någon STOP-signal man kan ladda ned till den "blåa bommen" som brukar finnas vid stationer. Själv är jag mycket dålig på att göra egna assets, har provat att göra Växjö Station i Blender, men lyckades inge vidare. Så om det inte skulle finnas någon signal redan, får någon annan gärna göra den. Det skulle vara asgrymt .

Själv är jag väldigt ny i forumet och har bara ägt Train Simulator (Dovetail Games) i 9 månader, men har haft väldigt kul med det och har börjat lite med Route-Building som jag är relativt bra på och tycker är mycket roligt (för det mesta :fnissa

Jo, en till grej: Jag har försökt att få generate-terrain verktyget att fungera då jag tänkt bygga en fictive-route. När jag trycker Generate genererar den ingen terräng (möjligt vis väldigt lite ). Någon som vet hur jag kan lösa detta problem eller använder jag verktyget fel på något sätt?

Med Vänliga Hälsningar

Adam Nord (andoarmd)

Följ mig på Instagram! @swedishtrains
andoarmd besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 02:04   #2
andoarmd
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden, Växjö
Inlägg: 51
Standard

Om det blev oklart vilken signal jag menade bifogar jag en bild nedan:

andoarmd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 13:06   #3
AlexSuperHD
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2015
Ort: Gävle
Inlägg: 148
Standard

Hej, och välkommen till forumet!
Om du syftar något som en sådan signal så vill du nog använda SE-X11/X12 signalen (X12 har signal ljud) som följer med i paketet och används på spår med 1 spår. Dock tror jag att det finns ett fel med den signalen att det vita vill inte försvinna när det blir rött. Annars tror jag inte att det går att använda signaler utanför deras paket för det är nog ett eget system.
Manual för signalerna + övergångarna

Vart ligger generate terrain knappen som du hade problem med? Eller är det generate distant terrain du menade?
__________________
//Alexander



Här streamar jag ibland mitt rutt bygge

Senast redigerad av AlexSuperHD den 2016-08-12 klockan 13:10.
AlexSuperHD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 13:16   #4
andoarmd
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden, Växjö
Inlägg: 51
Standard

Hej!
Jo det var distant terrain jag menade, såg på en video att man kunde använda den till att generera terräng och att den skulle gå "wild and crazy" och sätta ut floder, kullar, berg mm. Använder jag fel verktyg? Jag trycker på den "svarta trianglarna med en orange triangel längst ned" i "spår-menyn". Synd att det inte gick att fixa det där med Stop-signalen. Hade varit så himla bra på min rutt.

Med Vänliga Hälsningar

Adam Nord (andoarmd)

Följ mig på Instagram! @swedishtrains

EDIT: Jag menade förstås inte spår-menyn utan terrain-menyn

Senast redigerad av andoarmd den 2016-08-12 klockan 13:20. Anledning: Fel begrepp
andoarmd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 13:26   #5
AlexSuperHD
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2015
Ort: Gävle
Inlägg: 148
Standard

Okej har aldrig hört något sådant förr
Bygger själv en rutt men aldrig provat det verktyget. Vågar inte göra på min nu ifall något blir snett.
Ett tips: SPARA OFTA! Har råkat ut för att simulatorn har krashat när jag inte har sparat många gånger.

PS. Tror nog att det här ämnet skulle ha passat bättre i "Landskapsdesign".
__________________
//Alexander



Här streamar jag ibland mitt rutt bygge

Senast redigerad av AlexSuperHD den 2016-08-12 klockan 13:34.
AlexSuperHD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 13:31   #6
andoarmd
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden, Växjö
Inlägg: 51
Standard

Ja, jag vet.

Hade först bara tänkt fråga om STOP-signalen men hade en fundering till. Tänkte att det är väl lika bra att ställa den här, men jagv kan kanske fråga i "landskapsdesign" istället om dem vet så fokuserar vi på STOP-signalen här istället!

Med Vänliga Hälsningar

Adam Nord (andoarmd)

Följ mig på Instagram! @swedishtrains
andoarmd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:05.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009