Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-08-23, 22:39   #1
Richard70
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Hägersten, Stockholm, Sweden
Inlägg: 41
Standard HOG Spårfilter

Hej
Har testat lite med "spårfilter" enligt Mats instruktioner men får det inte att fungera. När jag är färdig och startar TRS2004 för att bygga vidare möter jag bara en svart skärm (förutom menyn till höger och ovanför). Kartan är helt tom.
Använder färg 0,255,255.
Ritar på kartan och sparar den. Har även provat att rita och sparat SRTM-bilden.

Har provat med att fylla i spåren somde är dvs vid Södertälje möts två olika spår från Stockholm för att sedan gå vidare åt två olika håll. När det inte funkade provade jag med att bara fylla i en bansträckning.

Vad gör jag för fel?? För visst ska man väl kunna ha två paralella banor?!

Hälsningar
Richard
Richard70 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-08-26, 00:27   #2
Richard70
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Hägersten, Stockholm, Sweden
Inlägg: 41
Standard

Svarar på min egen fråga. Efter en del testade hit o dit o många frustrationer kom jag på det. Av en slump.

Det är viktigt att se till att färgen blir "ogenomskinlig" annars känner inte HOG av att där finns ett spår att filtrera.

Jag gjorde felet att rita "för snabbt" och kanske med ett verktyg som gör att färgen 0,255,255 inte blir helt solid utan man kan svag ana kartan bakom.

Problemet löst med andra ord.

Mats, vill passa på o tacka för en underbart bra beskrivning. Nu ska jag gå vidare med mina två projekt; Södertälje baserat på DEM-data samt lära mig lite mer om script.

Hälsningar
Richard
Richard70 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:20.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009