Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-03, 19:14   #1
Richard70
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Hägersten, Stockholm, Sweden
Inlägg: 41
Question KRS jmf TRS

Hej alla!
Nu har både simulatorn och dev.pack funnits ute ett tag. Ni som använder KRS, hur upplever ni det? Hög tröskel har jag läst någonstans, men hur hög? Erbjuder KRS + dev pack mer och bättre funktionalitet än TRS? Är den tillräckligt stabil?

Är absolut inte ute efter ännu en hetsig diskussion utan är seriöst nyfiken och kan mycket väl tänka mig att byta från TRS2004 till KRS, men vill förstås inte byta ner mig.

Hälsningar
Richard
Richard70 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 09:15   #2
coffiehans
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Falun
Inlägg: 255
Standard

Hej.
För min del så tycker jag att 2004 är bättre.
Lättare att bygga å köra.
Men en annan är ju gammal har svårt att lära sig nya saker.

M.V.Trainzhälsningar
Coffiehans
coffiehans besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 10:34   #3
odd
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Jessheim, , Norway.
Inlägg: 80
Skicka ett meddelande via MSN till odd
Standard

Hei
Jeg syns at TRS er bedre når det gjelder og kjøre tog man kan jo hoppe fra tog til tog der. Angånde stabliteten er jeg ikke sikker, jeg vet ikke mange ganger jeg er blitt kastet ut av KRS så det begynner og bli en plage(man må brare huske på å lagre etter vært), men det skjedde jo også i TRS det var jo en av grundene til at jeg sluttet med TRS og Classic. (kan være noe med alderen og gjøre).

Odd
odd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 10:54   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

JAg tycker nog att KRS är bättre rent grafiskt o fysiskt sätt, men att det ska vara bättre än TRS i alla perspectiv får vi nog vänta på till patchen som ska komma
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 13:57   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

För mig är KRS inte stabil p.g.a. grafikkort. Det är inte aktuell för mig att byta kraftigare grafikkort. Jag avinstallerade KRS och gör iordning min rutt först. Jag väntar hellre på MSTS2 istället.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 01:09   #6
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Jag tycker faktiskt inte vi ska döma ut KRS helt före nästa månad då Patchen kommer nu i slutet av månaden
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 16:50   #7
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Jag är en av dom som blev besviken på KRS. Det skulle funka så bra och vara så användarvänligt. Tycker inte det har varit det! Kanske jag som inte gett det en riktig chans heller? Har bara kört ett par "aktiviteter" och provat att bygga lite, sen blev det liggandes...

Många säger att msts och trainz hade buggar och inte var lätta att förstå i början heller. Men dom tågsimulatorerna är ju faktiskt 6-7 år gamla (även om trainz släppts i nyare versioner). KRS är alldeles nytt och borde inte ha buggar/missar man inte ens hitta i msts!

Jaja, detta är min uppfattning och andra får ha sin. Jag väntar och hoppas på msts2 istället...
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2008-01-05 klockan 16:52.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 17:22   #8
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

men det går ju inte säg att det är skit med förklaringen att det har buggar o att msts o trs hadde det o att det var axeptabelt för 6-7 år sedan, KRS är ny programvara , inte samma som TRS eler MSTS, nya koder o funktioner betyder okså nya buggar, jag är säker på att folk sa samma saker för 6-7 år sedan
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 17:41   #9
Richard70
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Hägersten, Stockholm, Sweden
Inlägg: 41
Standard

Tack för bra synpunkter. Ni bekräftade lite av min känsla från att ha följt forumtrådarna under höst och vinter. Känner mig sugen på att prova KRS men det får vänta tills nästa löning (HM hade mycket snyggt idag... ).

Hälsningar
Richard
Richard70 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 18:08   #10
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Richard70
(HM hade mycket snyggt idag... ).

Hälsningar
Richard

jag känner igen mig
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009