Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-21, 12:35   #1
Profevil
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Vännäs
Inlägg: 8
Standard Fråga om paketering av rutter..

Hej!

Jag har nu gjort klart min fantasirutt med smalspår, och inte insåg att jag visste riktigt hur man packade den på bästa sätt. Min tanke var att packa med de smalspåriga loken och vagnarna, så att den som vill spela det inte behöver leta runt halva världen.. (I read me filen som följde med smalspårs sakerna stod att de var fria att inkludera) Förutom dem så är alla saker grejjor som kom med TS2014.

Nu till mitt problem, hur gör jag för att få med allt? Finns det nån "Packa allt som används av rutten" eller motsvarande?

/M
Profevil besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 14:55   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Den fråga har jag också ställt, men aldrig förstått svaren.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 15:06   #3
Profevil
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Vännäs
Inlägg: 8
Standard

Det borde inte vara så svårt, men man kan ju inte vara säker om man inte testar att installera det på en dator som inte haft något av sakerna innan..
Profevil besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 15:12   #4
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Det beror väl lite på hur mycket och hur stora extra filer det gäller. Jag håller på att paketera första versionen av Jönköpingsbanan och själva rutten hamnar på blygsamma 55 MB, då har jag nästan inga assets inkluderade. Däremot har jag använt assets från en mängd olika ställen så det blir tyvärr en ganska lång lista på nedladdningar som man måste göra om man vill ha alla objekt (även om jag gissar att många redan har de flesta objekten installerade från andra freewarerutter etc.).

Sedan är det förstås skillnad på objekt och objekt. Om det saknas en grävmaskin eller trädgårdsmöbel nånstans på rutten må det väl vara hänt, men om andra viktigare objekt som används på många ställen saknas måste man ju få tag på dom.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 15:27   #5
Profevil
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Vännäs
Inlägg: 8
Standard

Hur gör jag om jag vill packa ihop freeware sakerna med själva rutten?
Profevil besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 16:33   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Det finns ju Utilities.exe som kan packa ner assets, men den packar alldeles för mycket, mer än rutten kräver.
Finns det annan programvara som kan packa ner assets till rutten som kräver?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 17:29   #7
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

RWTools är väl ett alternativ... Men det gäller att kunna den...
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 17:59   #8
Profevil
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Vännäs
Inlägg: 8
Standard

Går det att välja vad som skall vara med i RW_tools?
Profevil besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 19:06   #9
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Är det inte så att man kan inkludera allt som är 'unprotected' i rutten? öppna utilities och fliken package manager och titta på det ni laddat hem. Under kolumnen Licens står det vad som är pretected och inte. Det som är protected måste laddas hem separat. Det är så jag förstått det när man ibland måste ha ett betal-addon för vissa rutter.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:14.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009