Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > MS Trainsimulator 2 - Allmänt om MS Trainsimulator 2

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-22, 13:09   #1
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard TS2 visas för allmänheten 18-20 juli 2008

För de som råkar ha vägarna förbi USAs västkust så finns chansen att se TS2 (MSTS-2) på USAs största modelljärnvägsmässa som går av stapeln 18-20 juli.

Mer information kan fås på länken http://www.tsinsider.com/en-US/team/Pages/MeetusattheNationalTrainShow!.aspx

Efter att mässan varit lär det dyka upp mer info om TS2 och vad det har att erbjuda. Som tidigare sagts kommer TS2 att släppas under 2009.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-08-05, 17:53   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik

Efter att mässan varit lär det dyka upp mer info om TS2 och vad det har att erbjuda. Som tidigare sagts kommer TS2 att släppas under 2009.
Vilket har sagts att release är satt till "holiday 2009" och vad som menas är jul-ledigheten 2009. Så, julen 2009 är räddad då, behöver man inte fundera på vad man ska syssla med i mellandagarna...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-07, 23:50   #3
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Det låter ju kul men som gammal gubbe undrar jag om det blir bättre än TrainZ.
Jo jag kommer att köpa men innan jag gjort det så kommenterar jag inte denna Microsoftutgåva

__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-08, 00:02   #4
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Det återstår att se...

Men en sak står klar och det är att TS-2 kommer vinna många många användare tack vare World of Rails! Att direkt ur boxen kunna köra inlandsbanan, Stockholm-Malmö, västkustbanan, Skåne-Smålands järnväg eller andra kända svenska banor (och andra banor från hela världen) är väldigt snyggt gjort. Det kommer dra till sig folk tror jag!

Låt vara att de inte kan placera ut alla byggnader eller ens har samma byggnader men det är samma tänk som i flightsimulator som gjort att man faktiskt kan känna igen sig när man flyger över sverige.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se

Senast redigerad av Fredrik den 2008-08-08 klockan 00:05.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-08, 00:33   #5
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Återstår att se som sagt...

Och det kommer förmodligen att fortsätta att vara så att det finns ingen simulator som är "bäst"... Dom blir säkert olika bra på olika saker och beroende på vad man värdesätter.

Det finns några saker jag gillar med MSTS-2, såhär långt... det är:

- öppenheten. De frågor som har ställts, är inte många som är obesvarade. Därmed också närvaron av utvecklarna, åtminstånde 3 namn ur utvecklar-skaran bevakar och svarar snabbt på frågor. Det ger ett intryck av att dom är faktiskt ganska komfortabla med sin kommande produkt, trots relativt lång tid kvar till release.

- WoR som sagt. Även om det inte genererar en "avancerad" miljö, så är det en ordentlig start för en detaljerad verklig rutt, varsomhelst på jorden. och, man kan köra varsomhelst direkt från boxen, inklusive fungerande signaler. Imponerande.

- En version. Inga splittrade releaser i olka delar av världen. Genuint och förtroendeingivande.

- En spekulation från min sida... Marknadsföringen. Jag inbillar mig att för att Pyttemjuk ska köra ett sånt här race, så är ambitionen att det helst blir en liknande försäljningssucce som MSTS blev. Så, jag antar att det kommer vara få som inte kommer vara medvetna om att när det är dax, att en ny simulator har anlänt. Vilket i sin tur förhoppningsvis kommer att skapa nya användare av simulatorn, som inte alls sysslat med tågsim tidigare... Vilket i sin tur förhoppningsvis leder till flera aktiva här... Vilket i förlängningen är bra för hela tågsimulator-hobbyn, oavsett vilken simulator man för tillfället nyttjar...

- ett antal mindre detaljer som jag just nu inte minns, men har i den takt som utvecklarna svarar på olika frågeställningar, ger en känsla av seriösitet och proffesionalism. Trots 1,5 år till planerad (?) release, så ger dom sken av i sina svar att ha örnkoll på vad simulatorn kommer att göra eller inte göra, oavsett vem som svarar. Det saknades i RSD:s motsvarande fas.

/funderar Mazz...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-08, 19:17   #6
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Kanske ställe att fråga detta på, men...

Hur kommer World o Rails funka?
Kan man spara en rutt, t.ex. Stockholm-Malmö och sen bygga (detaljera) vidare på den?

Det vore kanon!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-08, 20:07   #7
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

I princip, om jag har förstått det rätt, så är det så att du bestämmer vad du vill "generera" för del i världen, då skapas DEM-at landskap, med spår lagda på korrekta ställen. Bangårdar finns med, om än i elementärt utförande.

Signaler finns placerade, så att man kan på direkten köra med AI-tåg, mellan t.ex Stockholm o Malmö. Inte korrekta signaler naturligtvis, men så man kan ha tågtrafik iallafall.

Vegetation från default finns med och återfinns där den ska finnas.

Man ska känna igen sig på den aktuella sträckan.


Från det, så kan man som ruttbyggare gå vidare och komplettera med det man tycker behövs kompletteras med, för att få den till en "avancerad rutt", som Microsoft kallar de 4 rutterna som kommer med ur boxen. Men, redan från det som WoR levererar, så kan du köra mellan vad du vill som har spår.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-19, 13:38   #8
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Den video som visades på utställningen 18 - 20 juli, kan man se här:

http://tsinsider.com/Articles/WorkIn...oothVideo.aspx

__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-19, 17:43   #9
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Det återstår att se...

Men en sak står klar och det är att TS-2 kommer vinna många många användare tack vare World of Rails! Att direkt ur boxen kunna köra inlandsbanan, Stockholm-Malmö, västkustbanan, Skåne-Smålands järnväg eller andra kända svenska banor (och andra banor från hela världen) är väldigt snyggt gjort. Det kommer dra till sig folk tror jag!

Låt vara att de inte kan placera ut alla byggnader eller ens har samma byggnader men det är samma tänk som i flightsimulator som gjort att man faktiskt kan känna igen sig när man flyger över sverige.
Jag skulle gärna vilja köra Sthlm-Malmö, fast orkar inte sitta 4-5h i sträck Man får väl köra ett ICE3 etc för att korta ner restiden
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-19, 17:52   #10
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Den video som visades på utställningen 18 - 20 juli, kan man se här:

http://tsinsider.com/Articles/WorkIn...oothVideo.aspx

WOW Vilken otroligt bra grafik och realistiska tåg osv Kommer helt klart bli ett kanonspel! Tummen upp, Microsoft
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-19, 19:24   #11
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

nja...jag är nog mer försigtig med att ösa lovord, jag har själv senaste microsoft flightsimulator X, och ska world of train vara baserad på det, nja..då hoppar jag. Likheten vid luften är ju faktiskt ok, men när man kommer närmre är det riktigt dåligt, speciellt här i norden. Men gillar man usa lok och deras banor så lär man ju få sitt i de spelet. Med tanke på att de har inte fått till varken öland, gotland, visingsö eller dyligt rätt i spelet, lär inte en spårdragning vara rätt heller. men vi får se, för min del tror jag inte på det.

Senast redigerad av Melin den 2008-08-19 klockan 19:31.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009