Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-02-22, 00:32   #106
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Det måste väl gå att styra upp från SVTTLs sida?



andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-02-23, 17:20   #107
vl
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 652
Standard

Visst går det. Jag har själv några funderingar på hur framtiden kan se ut. Ni andra som har åsikter, lägg fram dem så kanske vi får se ett både enklare, större och roligare SVTTL!

/Viktor
http://www.svttl.tk/
vl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-02-27, 15:57   #108
vl
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 652
Standard

Jag har vissa tankar om hur SVTTL skulle se ut med nån sorts belägningsvariabel. Idén ser just nu ut så här: Sverige delas upp i olika zoner, där varje zon har x antal passagerare varje dag. Zonerna skulle till exempel kunna vara Stockholm-Arlanda, Stockholm-Uppsala, Stockholm-Hallsberg, Stockholm-Nyköping osv. T.ex. ett tåg som går Stockholm-Göteborg passerar zonerna Cst-H, H-Sk, Sk-Hr, Hr-G. I varje zon divideras antalet resenärer med antalet tåg och man kan skapa en fri konkurrens. Problemet blir uppehållen, ett lokaltåg får lika mycket resenärer som fjärrtåget, trots att det stannar på fler stationer. Kanske det kan lösas genom att man skapar olika zoner för olika trafikslag och sträckor, t.ex. fjärrtåg Stockholm-Göteborg, fjärrtåg Stockholm-Skövde, fjärrtåg Skövde-Göteborg, regionaltåg Stockholm-Hallsberg, regionaltåg Hallsberg-Skövde osv. Är detta en bra början? Jag behöver också någon som kan hjälpa till med formlerna i Excel, jag kan inte mycket och ska jag försöka mig på ett sådant här stort projekt vill jag inte riskera att göra långa och krångliga inmatningar om det finns genvägar att ta. Hör av er om ni vill hjälpa till eller har frågor!

/Viktor


http://www.trainphoto.tk/ Snart ny hemsida!
vl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-31, 18:32   #109
vl
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 652
Standard

Nu har SVTTL har legat i dvala i över en månad vissa bolag har planer på ny trafik och vill se att SVTTL återuppstår. Men är det värt att satsa på? Finns det tillräckligt intresse om jag tar nya tag? Och den allra största frågan; hur ska vi göra för att skapa en fri konkurrens och en rättvis marknad där varje aktör får sin bit av kakan? Om ingen svarar på denna tråd eller på något annat sätt visar sitt intresse kommer jag att lägga ner SVTTL och ta bort de rester som finns kvar, tråkigt men nödvändigt.
__________________
/Viktor

http://www.viktorljungstrom.se/
vl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-02, 20:48   #110
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vl
Nu har SVTTL har legat i dvala i över en månad vissa bolag har planer på ny trafik och vill se att SVTTL återuppstår. Men är det värt att satsa på? Finns det tillräckligt intresse om jag tar nya tag? Och den allra största frågan; hur ska vi göra för att skapa en fri konkurrens och en rättvis marknad där varje aktör får sin bit av kakan? Om ingen svarar på denna tråd eller på något annat sätt visar sitt intresse kommer jag att lägga ner SVTTL och ta bort de rester som finns kvar, tråkigt men nödvändigt.
RTS vill väldigt gärna att SVTTL fortsätter att leva vidare.
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-05, 00:08   #111
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

För min del så får ni gärna avsluta mitt företag BLT från SVTTL då jag tappat intresset för det då det inte hände något på ett bra tag.

MVH
Bengt L.
Bengt74 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-13, 13:38   #112
långås
Junior Member
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: halland
Inlägg: 3
Standard Hur är det med SVTTL

Hur är det med SVTTL.
Har varit borta ett tag och undrar om det är igång?

Har funderat på att vara med i den virutuella värden igen.

Trevligt om det är någon som vet.
långås besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-16, 09:45   #113
långås
Junior Member
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: halland
Inlägg: 3
Standard

Så eftersom det inte kommit in nått svar så kan man bara tolka det som om SVTTL inte finns längre.

skulle det finnas intresse för att en ny typ av virituell tågtraffik skulle komma igång?
långås besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-05-21, 11:28   #114
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Lightbulb

Felet med SVTTL är väl att man inte tittar på hur andra virtuella bolag gör, utan tjafsar mest om vilka vagnar som är till slau hit och dit, och fokuserar helt på den virtuella ekonomin. Och dessutom på rutter som inte ens finns till MSTS.

Virtuella järnvägar förutsätter att rutten existerar till spelet!

Se hur andra har gjort, genom att följa länkarna:

Här följer några exempel:
http://www.midwest-rail.com/public/index.php
http://www.vnerr.com/


Surfa runt, och kom med ideér så kankse vårt SVTTL kan blomma upp igen.
Fast jag skulle hellre se ett EVTTL, dvs "Europeiska Virtuella Tågtrafikledningen"
  Svara med citat
Gammal 2005-05-21, 14:42   #115
vl
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 652
Standard

Jag kör gärna igång med SVTTL på nytt. Jag har haft vissa tankar på att göra SVTTL tillgängligt för trafik i olika länder. Problemet ligger i att vem som helst kan köra hur mycket trafik som helst, och att passagerarunderlaget är oändligt. Finns det enkla lösningar, så föreslå vad som helst. På Pursches SVTTL fungerade detta bra, alla bolag tog sitt ansvar och det fanns en fin stämning runt hela SVTTL. Av förståeliga skäl började flera bolag (bl.a. mitt eget) att expandera och ta åt sig mycket trafik. Jag genomförde en upphandling, men intresset var svalt och bara två bolag la anbud. Så, hur ska SVTTL fungera? Att man ska köra i MSTS verkar vara det mest populära. Problematiken ligger i hur man ska länka samman rutterna, och hur man ska få riktigt långa sträckor. Jag vill avsluta med att säga som Byggare Bob: kom med idéer och visa intresse.
__________________
/Viktor

http://www.viktorljungstrom.se/
vl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
SVTTL behöver en ny medarbetare. Pursche Virtuella Tågbolag 12 2004-11-11 09:07
SVTTL är buggad!!! Pursche Virtuella Tågbolag 1 2004-08-09 08:23
Diskusion: Pengarna på SVTTL. Pursche Virtuella Tågbolag 16 2004-04-13 18:44
Nya Tider på SVTTL. Pursche Virtuella Tågbolag 4 2004-03-23 17:43
Ekonomin rullar på SVTTL Pursche Virtuella Tågbolag 50 2004-02-08 09:05



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009