Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-04-19, 02:44   #1
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard När aktiveras järnvägskorsningar

Hej! Som ni vet så försöker jag ta fram en ny script till våra järnvägskorsningar och jag är nu i den fasen där mycket fungerar, men om det ska vara som på verkligheten så behöver jag hjälp med parametrar.

-När aktiveras en järnvägskorsning? Finns det någon viss beräkning på avståndet baserat på hastigheten?
-När aktiveras plattformsbommar för passerande tåg?
Alla avstånds- och tidsparametrar från aktivering till efter att tåget har passerats skulle jag vilja ha.

-Aktivering
-Bommar fälls
-Bommarna är fällda
-När bommarna börjar fällas upp efter att tåg har passerats.

För plattformsbommar, när börjar bommarna fällas upp ifall tåget stannar framför korsningen, och när fälls de igen om tåget börjar röra på sig?
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2021-04-19, 22:29   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Järnvägskorsningen aktiveras av VF:s länk. Det hänger på spårets hastighet.
ADDE: Om du ändrar skripten så döp dessa nya namn, så att de befintliga filerna inte skrivs över och förstör mina rutter.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-20, 02:21   #3
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Järnvägskorsningen aktiveras av VF:s länk. Det hänger på spårets hastighet.
ADDE: Om du ändrar skripten så döp dessa nya namn, så att de befintliga filerna inte skrivs över och förstör mina rutter.
Inget av det som redan finns ändrar jag på. Alla mina objekt kommer hamna i SummerADDE/SwedenV2!

Och den info jag efterfrågar är från verkligheten. Någon som vet?
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-20, 16:35   #4
mibl
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Jönköping
Inlägg: 260
Standard

I det här dokumentet verkar det finnas lite om när en vägskyddsanläggning ska aktiveras. Har inte läst igenom det men verkar vara tids- istället för avståndsberoende.
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-20, 20:48   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mibl Visa inlägg
I det här dokumentet verkar det finnas lite om när en vägskyddsanläggning ska aktiveras. Har inte läst igenom det men verkar vara tids- istället för avståndsberoende.
Tyvärr funkar inte länken.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-20, 23:07   #6
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Tyvärr funkar inte länken.
Det funkar på internet Explorer men i te på Google chrome.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-21, 12:25   #7
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Det funkar på internet Explorer men i te på Google chrome.
Har ME och Google. ME (Microsoft Edge) funkar inte heller.

Senast redigerad av Totte den 2021-04-21 klockan 12:41.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-21, 12:57   #8
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Microsoft Edge nej
Gamla Internet explorer ja.

Osäker på Firefox.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-21, 17:39   #9
mibl
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Jönköping
Inlägg: 260
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Microsoft Edge nej
Gamla Internet explorer ja.

Osäker på Firefox.
Ber om ursäkt för bristfällig länkning. Jag använde Firefox och där gick det bra.

Här en länk till sökfunktionen hos Trafikverket. Skriv in TDOK 2013:0271 i sökrutan för DokumentID för att komma till aktuellt dokument.
Hoppas det funkar.
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-21, 20:08   #10
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mibl Visa inlägg
Ber om ursäkt för bristfällig länkning. Jag använde Firefox och där gick det bra.

Här en länk till sökfunktionen hos Trafikverket. Skriv in TDOK 2013:0271 i sökrutan för DokumentID för att komma till aktuellt dokument.
Hoppas det funkar.
Ingen fara. gogglade på felkoden och det är en bugg hos MS edge och Google Chrome, samt andra cromium-baserade webbläsare. De gillar inte filnedladdningar innehållande kommatecken i filnamnet om länken är kodat på ett visst sätt, vilket gäller denna forumprogramvara dessvärre.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009