Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-04-19, 14:11   #31
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Jag har ju lyckats merga Bergensbanen och Roa Hønefoss trots koordinat.
Tror att det är inga problem med SSB(?) och Jönköpingsbanan.
En sak är uppdateringar, ruttbyggare måste turas om att bygga för annars blir förlust av byggtiden.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-19, 14:21   #32
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Spåret SE Wood Rusty passar mycket bra till gamla järnvägsmiljöer. Så jag hoppas detta spår bli kvar.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-19, 15:34   #33
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Angry

Nu när jag ska börja köra tåg, så ser rutten konstigt ut. Hastighetsskyltarna visar 0 istället för 120. Växlarna ser konstiga ut.
Samma sak med Bergensbanen. Jag är chockad nu!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 20200419142123_1.jpg (201.6 KB, 66 visningar)
Filtyp: jpg 20200419142043_1.jpg (233.6 KB, 66 visningar)

Senast redigerad av Totte den 2020-04-19 klockan 15:36.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-19, 17:21   #34
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Nåja, jag lägger koorinatbråket bakom mig. Ska börja plugga om progreammering så kanske lär mig något längs vägen.

Jag har för mig att Icepak är ett spårpaket som innehåller skyddsräler för bl.a. broar. SKulle du kunna skapa spår med dessa skyddsräler? Jag använder dessa på broarna i Trondheim på Nordlandsbanan (som förvisso använder SE_Nowire track rule...)

Du hade väl en variant med betångslipers på G också? Kan du skapa variant med Icepaks skyddsräler även där?

Icepak har också rätt många olika spår utan ballast och slipers också.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 12:30   #35
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hallå Hgv!
Jag kräver att få tillbaka SE Wood Rusty till SE Nowire Track rule och SE Wire Track Rule.
Tack!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 13:33   #36
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Jag har försökt hjälpa dig på så många sätt Totte. Jag vet inte vad mer jag ska göra? Finns det någon som kan förklara för Totte bättre än vad jag kan om hur han ska hantera sina filer?

Sedan kan jag säga att motivationen att hjälpa till ökar inte direkt när du skriver med stora bokstäver att du "kräver" saker hit och dit.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 14:30   #37
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Jag har jobbat med rutterna väldigt länge. Thn i 18 år och BB 16år. Och då plötsligt händer detta så jag blev ledsen. Varför valde du bort SE Wood Rusty ur Rule?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 14:36   #38
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Håller med om att det var oförskämt att skriva sådär!

Totte, tog du backup innan du testade nya grejer? Du sa till mig när Nynäsbanan korrupterade att jag skulle ta backup, så jag ger den passningen tillbaka.

Men det är sånt här som gör att jag förespråkade att skapa en ny track rule istället för att ändra på ett som redan finns. Många rutter använder samma track rule så att ändra på den kan förstöra en rutt eller två!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2020-04-20 klockan 14:37.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 14:47   #39
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Sakta i backarna nu... för 18 år sedan fanns inte ens Rail Simulator men jag förstår att du är frustrerad Totte!

Vad jag inte förstår är hur du har lyckats få spåren att se ut så där. Du har inte förklarat exakt vad du gjort eller vilka filer du har ändrat. Det borde inte bli som det ser ut på dina senaste bilder bara för att du har ändrat spår och track rule.

Jag föreslår att du läser igenom tråden igen och försöker ta till dig vad jag har skrivit. Alternativt att du helt enkelt letar fram dina senaste fungerande spår och installerar dom igen. Jag beklagar men mer än så kan jag inte hjälpa dig.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 14:51   #40
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Oj, jag menar 8 år respektive 6 år.
Var finns SE Wood Rusty enligt filmen?
https://youtu.be/kc8Elzgclow

Senast redigerad av Totte den 2020-04-20 klockan 14:58.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 15:01   #41
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Du saknar flera spår i listan. Har du installerat track rule från detta inlägg? http://www.e-buzz.se/forum/showpost....9&postcount=20
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 17:15   #42
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Jag har redan installerat och installerade andra gången. Samma som förut. Jag funderar på installera Thn_assets så får jag se....

Senast redigerad av Totte den 2020-04-20 klockan 17:16.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 17:37   #43
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Hej! Kan man få paketet utan att det är en rwp? Vill komma åt käällfilerna utan att skriva över de befintliga spåren. Tänkte ändra namn så ny track rule och nya spår skapas och sen undersöka hur jag kan göra som du har gjort: skapa nya spår med befintliga spår, ballast och lofts.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 17:37   #44
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Nu fick jag tillbaka SE Wood Rusty efter ominstallation av Thn_Assets!
Ni som ångrat och vill ha tillbaka så installera om den här
De nya spår av Hgv finns ändå kvar på alla spårlistan.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-20, 17:42   #45
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Hej! Kan man få paketet utan att det är en rwp? Vill komma åt käällfilerna utan att skriva över de befintliga spåren. Tänkte ändra namn så ny track rule och nya spår skapas och sen undersöka hur jag kan göra som du har gjort: skapa nya spår med befintliga spår, ballast och lofts.
Det går bra att öppna rwp med t.ex. WinRAR.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009