Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-07, 10:23   #1
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard Siljansbanan Mora-Rättvik BETA

Hej! Jag har ännu inte fått någon rapport från min testkörare, det senaste jag hörde var att han inte fick rutten att fungera. Nu var det dock så att han hade problem med andra nerladdade rutter, så ni får vara beredda på att det strular. Men jag laddade trotts detta upp rutten så att ni skulle slippa vänta. Rutten innehåller inga scenarion med tåg, utan det är bara med två scenarier utan tåg. Lycka till med rutten!
PS: Jag är lite osäker på ur KRS fungerar med nedladdade objekt som jag har använt i rutten. Jag förstår inte om det är som i MSTS där allt följer med eller om det är mer som i TRS där man får ladda ner det separat? Jag har i alla fall använt en del extramatriell i denna rutt.
EDIT: Det vore roligt om dennar rutt lades upp på banbyggarna!(Ifall den funkar, alltså)
Bifogade filer
Filtyp: zip Siljansbanan.zip (1.72 MB, 285 visningar)
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora

Senast redigerad av bönan den 2009-02-07 klockan 10:26.
bönan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 14:54   #2
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jag är också tacksam för kommentarer från er som har laddat ner rutten. Jag hoppas att den funkar.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 18:11   #3
odd
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Jessheim, , Norway.
Inlägg: 80
Skicka ett meddelande via MSN till odd
Thumbs up

Hei
Har lastet ned banen din og den fungerer meget bra. Dette er bra lagd kjørte El18 fra ende til ende. Meget bra.

MVh

Odd
odd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 18:41   #4
mikael512
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Malmö , Sweden.
Inlägg: 77
Standard

Hej,

jag har också provat och jag gillar den också! Enkelspår och djup skog. Mmm...

Fast precis som du befarade så följer inte 'extra-materialet' med. Men det gick ändå bra att köra. Inga krascher som i MSTS. Men eftersom jag hade LogMate igång så kan jag rapportera felmeddelanden om missing blueprint for KMW Sweden, icepak.ice, SAD, Scenery, RSDerek RailSimulator och RSItalia Addon.

Men, återigen det gick bra att köra rutten ändå. Hade jag inte råkat starta med LogMate så hade jag nog inte fattat att något saknades.

Mvh Mikael
mikael512 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 18:45   #5
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Hmm, konstigt att jag inte får igång den

Jag kör package manager och sen så har jag rutten i spelet, men kan ej öppna den, ska man göra ngt mer än PM ?

EDIT: Det måste varit fel på den fil du lade upp till mig, det funkar nu Ska testa och återkommer med resultat!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!

Senast redigerad av Micke.L den 2009-02-07 klockan 19:04.
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 18:53   #6
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikael512
Hej,

Fast precis som du befarade så följer inte 'extra-materialet' med. Men det gick ändå bra att köra. Inga krascher som i MSTS. Men eftersom jag hade LogMate igång så kan jag rapportera felmeddelanden om missing blueprint for KMW Sweden, icepak.ice, SAD, Scenery, RSDerek RailSimulator och RSItalia Addon.
Mvh Mikael
Jaha, då måste ni väl hämta hem det också. KMW:s fina svenska hus finns att ladda ner här på sidan. Resten följer med DK2000 som finns på http://www.train-sim.org/. Ledsen att det blev såhär, men jag antar att jag inte får skicka med objekten i rutten?
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 23:12   #7
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Jag fick också igång den men som de andra kan jag rapportera att det saknas en massa objekt.
För att skicka med saker tillsammans med rutten gäller som alltid att det måste vara tillåtet av den som gjort sakerna.
Alternativt att du skickar med en lista på vad du använt och var man kan hitta det.
Sedan en kommentar till själva rutten, du skulle vinna på att inte placera hus och träd så fruktansvärt tätt!
Finns ju knappt plats för ett brevpapper mellan husen ibland.

/Anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 08:54   #8
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Angående att objekten sitter för tätt, det var i första hand för att jag är så ovan att bygga i en modern simulator som KRS där objekt-gränsen är mycket högre än i MSTS. Det blev väl tyvärr så att jag "missbrukade" det. Men detta var faktiskt från början en testrutt, och inte något som skulle konkurera ut orginalrutterna . Och dessutom är det den allra första rutten till KRS som jag bygger...
Ang. lista på objekt som behövs så vet jag faktiskt inte var man kan få tag på alla. KMW:s svenska stugor som går att ladda ner från forumet och banbyggarna.se. Resten av objekten följer med den mycket fina och absolut körvärda rutten "DK2000" som finns här:http://www.train-sim.org/.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora

Senast redigerad av bönan den 2009-02-08 klockan 08:57.
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 12:26   #9
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Åhhhh nej, jag förstod nästan att det skulle vara så här med objekten. Man måste sitta och leta och ladda ner objekten till en rutt separat. Detta är helkorkat enligt mig! Bättre om allt följer med en rutt, även om zippen blir stor...

Jaja, vi får väl tänka på vad vi lägger in och var ifrån objekten kommer. Samt skriva i readme var ifrån man laddar hem det som behövs för rutten. Kan dock bli jobbigt när man lagt in en del rutter!? Finns det något program för KRS för att hitta objekt som saknas för en rutt?

Lessen att jag blev lite OT Bönan. Grattis till den första släppta svenska rutten till KRS! Ska testa den, så fort jag fått min nya hårddisk...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 13:33   #10
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Jag håller på med en rutt nu, dock inte svensk men i den använder jag inga downloads så om den släps blir det lätt med objekten

bönan: Jag har tittat lite smått på rutten, och du bygger himlans bra!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 14:58   #11
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Finns det något program för KRS för att hitta objekt som saknas för en rutt?
Vet inte om Mike Simpsons RS_Tools_Pro kan hjälpa till med det? Problematiken är nog ofrånkomlig.
Även om skulle kunna göra ett verktyg som tar med alla objekten som är använda är det inte säkert att du FÅR ta med dem.
Vissa saker kostar pengar och då får du självklart inte ta med dem, andra saker kan vara gratis men de får inte spridas hur som helst utan krävs tillstånd av skaparen.
Dock är ju RS bättre än vad MSTS är när det gäller saknade grejor, kraschar inte utan visar helt enkelt upp det som finns och hoppar över resten.
Kan bli lite luckor i landskapet men bättre än en krasch.

/Anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 15:22   #12
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Kul att ni gillar rutten, men synd med objekten... Kan säga(för 4:de gången) att alla objekt som behövs (utom KMW:s stugor) följer med rutten DK2000. Sen får jag be om ursäkt att rutten saknar signaler och fungerande hastighetsbegränsning. Dåligt att man inte kan ändra STH på placerade spår... Någon får gärna fixa dessa fel. En förlängning av rutten kanske jag kommer att bygga i framtiden, men nu är det MSTS som gäller!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 14:12   #13
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Jag får inte igång rutten, vet inte vad jag gör för fel!?????

Har installerat KRS, Mk1, ändrat till eng. i options, Mk2, DevTool och dom svenska objekten. Och sen inst. jag rutterna DK2000 och Siljansbanan. Denmark 2000 får jag upp där man väljer rutt, men Siljansbanan finns inte där. Vad är fel?
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 14:21   #14
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Hmm, vad är MK1/2 ? Jag har inte nått av dom..
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 15:18   #15
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Hmm, vad är MK1/2 ? Jag har inte nått av dom..
Det är uppdateringarna till Rail Simulator. Finns här: http://www.railsimulator.com/ Men innan man lägger in Mk2, måste man ställa om till eng. i options (i KRS). Lägg också in DevTools...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009