Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-06, 20:39   #76
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Kan sticka in min röst här och säga att den dag jag kommer att bygga ett lok av något slag så kommer jag att göra en hytt till den. Det är inget lok utan hytt. Enda problemet är att jag behöver Er hjälp med bilder och för att få klarhet i vilken pinal som gör vad även om jag ser vad de flesta grejer har för funktion.
Tror att saknaden av referensmateriel är det enda som förhindrar hyttbyggen. Och denna del kan nästan alla på detta forum göra något åt. Antingen egna bilder eller om man vet var det finns på internet.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 20:41   #77
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Kan sticka in min röst här och säga att den dag jag kommer att bygga ett lok av något slag så kommer jag att göra en hytt till den. Det är inget lok utan hytt. Enda problemet är att jag behöver Er hjälp med bilder och för att få klarhet i vilken pinal som gör vad även om jag ser vad de flesta grejer har för funktion.
Tror att saknaden av referensmateriel är det enda som förhindrar hyttbyggen. Och denna del kan nästan alla på detta forum göra något åt. Antingen egna bilder eller om man vet var det finns på internet.
Det är en god intention men det hjälper inte i just detta fallet.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 20:50   #78
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Nej, men för freeware-arbeten i framtiden så kan det.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 20:58   #79
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Kan sticka in min röst här och säga att den dag jag kommer att bygga ett lok av något slag så kommer jag att göra en hytt till den. Det är inget lok utan hytt. Enda problemet är att jag behöver Er hjälp med bilder och för att få klarhet i vilken pinal som gör vad även om jag ser vad de flesta grejer har för funktion.
Tror att saknaden av referensmateriel är det enda som förhindrar hyttbyggen. Och denna del kan nästan alla på detta forum göra något åt. Antingen egna bilder eller om man vet var det finns på internet.
Jag har några bilder från en Rc6a, säg till om du behöver dom
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 22:30   #80
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Om jag behöver så ber ja här på forumet. Jag är dock intresserad av äldre lok och vagnar och dom finns det mycket få exemplar av så en Rc (som redan finns dessutom) kommer jag inte att bygga.

Men tack för erbjudandet!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 22:37   #81
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Om jag behöver så ber ja här på forumet. Jag är dock intresserad av äldre lok och vagnar och dom finns det mycket få exemplar av så en Rc (som redan finns dessutom) kommer jag inte att bygga.

Men tack för erbjudandet!
Jaha, jag förstod det som att du skulle bygga hytt till CW loket Aja, missuppfattade väl allt
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 23:16   #82
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
En hytt till Rc kommer att kosta lika mycket som Rc. Om 50 % av de som beställde Rc vill ha hytt kommer hytten att kosta 300 kr per användare. Om 25 % vill ha hytt kommer hytten att kosta 600 kr per användare. Om 12.5 % av de som beställde Rc vill ha hytt kommer hytten att kosta 1200 kr per användare. Osv. När det gäller hytter är det stor skillnad mellan vad man vill ha och vad man är villig att betala. Bara så att du får lite perspektiv.
Jag är i alla fall villig att betala en extra slant för en hytt (mer än för själva loket). Men varför inte inkludera hytten (läs priset) i nästa intresseanmälan för lok? Då vet vi att vi får ett helt lok. Kanske en del inte skulle beställa loket, men jag tror också att det kan vara tvärtom.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 00:20   #83
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Jag är i alla fall villig att betala en extra slant för en hytt (mer än för själva loket). Men varför inte inkludera hytten (läs priset) i nästa intresseanmälan för lok? Då vet vi att vi får ett helt lok. Kanske en del inte skulle beställa loket, men jag tror också att det kan vara tvärtom.
En välgrundad gissning är att om loket kostat 300 kr (baserat på anmält intresse) isf 150 kr så hade hälften hoppat av. Det skulle i så fall betytt att loket skulle kostat 600 kr per person för de som var kvar vilket troligen betytt att hälften av dessa hoppat av varmed priset per lok hade stigit till 1200 kr. Av de kommentarer vi fått in spelade priset mycket stor roll. I grunden är det här en mycket enkel matematik. Vi har en kostnad dividerat med antalet intressenter. Blir det för dyrt hoppar ett antal intressenter av varmed priset stiger och fler hoppar av, osv.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 00:27   #84
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Jag gick in med 4500:- själv i Rc-loket för att det skulle bli verklighet och få ner andelen till 150 kr. Som ni säkert förstår är inte det hållbart i längden att jag ska stå för det varje gång

Därför tittar vi på vilka ekonomiska lösningar vi kan få till för att det ska bli så smidigt som möjligt. Klart är att det förmodligen kommer bli att man alltid vet andelspriset i förväg. Projektet startar inte förrän målkvoten (X anmälningar) är uppnådd. Men det är en del annat som måste klaffa också.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 18:35   #85
AGASAHIROSHI
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: CN
Inlägg: 1
Standard

Very good model!
I like it very much!
Tuck!
AGASAHIROSHI besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 18:46   #86
trnielsen
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Nyborg,Funen , Denmark.
Inlägg: 13
Skicka ett meddelande via ICQ till trnielsen Skicka ett meddelande via Skype™ till trnielsen
Standard

Hvor kan jeg finde en rpk-fil til litt RC? CDP-filer (dator) bruges til Trainz som eller ikke har noget at gøre med RS.
__________________
Tommy Rolf Nielsen Martens
1. suppleant Oldtimerklubben
trnielsen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 19:15   #87
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Vad jag vet så är RS-versionen inte klar, men om du kollar i Railsimulatordelen av detta forum hittar du bilder på hur arbetet fortgår.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 20:54   #88
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

The RS-version of the Rc will soon be avalible
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-18, 22:13   #89
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Är Rctåget till Rail simulator möjlig att ladda ner gratis laglydigt? Mvh Johnny Nilsson
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-18, 22:15   #90
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Nej, det är inte släppt än men jag TROR att det inte kommer att dröja så hemskt mycket längre.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009