Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-27, 01:50   #1
Spirot
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Lund, Sweden
Inlägg: 59
Standard Hur många rutter?

Hej!
Stämmer det att msts fungerar sämre och risken att det kraschar är större desto fler rutter man har installerat. Eller är det bara en myt? Jag planerar att köpa en laptop och installera msts där. Tar gärna emot tips på vilken prisklass och vilka grejer som behövs i den.
Med vänlig hälsning, Spirot
Spirot besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 08:23   #2
lukas
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 055
Standard

Jeg har 15 ruter innstallert i tillegg til de ordinere .

Har ingen problemer med det .
lukas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 12:04   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
ja, ju fler rutter du har installerat desto tyngre blir det för att starta upp upp spelet. Jag har många rutter, men jag flyttar fram och tillbaka ruttmappen till en skapad mapp 00 under Microsoft Games-mappen.
Sen rekommenderar jag stadig simulator Open Rails som tar hand om MSTS rutter utan problem.
Min MSTS-simulator fungerar inte och jag fattar inte varför trots ominstallation och kör som admin av MSTS.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 14:17   #4
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

När jag fick för många rutter installerade blev MSTS segt att starta och slutade sen att fungera helt. Lösningen är som Totte säger att flytta rutten ur ruttmapp, eller att ha flera olika MSTS-installationer, tex en för varje land. Jag har tex en för Skandinavien, en för England, en för USA, Borawia etc. Men det är en lite krångligare metod.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 16:41   #5
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Som Totte och Bönan säger kan man manuellt flytta undan rutter, men om du inte vill göra det manuellt finns det ett program som heter Train Store som du kan använda. Programmet gör det helt automatiskt.

Laddas ner här: www.railserve.com/jump/jump.cgi?ID=14122
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 17:19   #6
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
ja, ju fler rutter du har installerat desto tyngre blir det för att starta upp upp spelet. Jag har många rutter, men jag flyttar fram och tillbaka ruttmappen till en skapad mapp 00 under Microsoft Games-mappen.
Sen rekommenderar jag stadig simulator Open Rails som tar hand om MSTS rutter utan problem.
Min MSTS-simulator fungerar inte och jag fattar inte varför trots ominstallation och kör som admin av MSTS.
Hej Totte!

Jag har läst nånstans att grafiken kan vara ett problem

Kvotering från denna sida: http://answers.microsoft.com/en-us/w...c-80b6d645f8d3

"That sounds unfortunately in line with what experience many other MSTS users, with recent AMD graphic cards, not supporting DirectX 8 anymore. (MSTS uses DirectX 8 for graphics)
Same incompatibility with Intel latest drivers for graphic HD chips, that are bundled inside Intel processors, with which you get wierd graphics on MSTS.
As of today, looks like only Nvidia still supports this old version of DirectX, but for how long ...
"
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 18:10   #7
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Okej!
Jag har AMD grafikkort. Jag visste om detta och jag kör OpenRails sedan länge och fortsätter med den. RE och AE funkar i alla fall.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:35.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009