Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-06-28, 20:59   #1
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard Projektortipset

Fick både aktivitetsstöd och lön (ej hel) denna månad och köpte nått jag velat ha länge...en ny projektor.

Hade en för en 5-6 år sen och såg nu att dom hade en Epson TW5300 på sommarrean på Elgiganten för 5290 kr (nedsatt 700 kr).

Den jag hade förut var hd-ready (720p), lampan höll 4000 timmar och en ny lampa gick på 3500 kr. Den nya är full-hd (1080p), har 3d stöd, lampan håller 7500 timmar (eco-läge) och en ny lampa kostar runt tusenlappen.

Har kollat tester och omdömen och alla tycker den har mycket bra bild. Den är dock lite svårplacerad, då den har dålig zoom och saknar lens shift.

Epsons aktiva 3d-glasögon kostar 800 kr/st, men jag har läst att Samsungs glasögon fungerar och dom kostar 200 kr/st.

Så slå till, ni som vill kolla film och spela spel i runt 100 tum. Rean gäller till söndag och 1:a juli kommer kemikalieskatten och all elektronik blir dyrare.

Här står det om projektorn: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3305237

Blir en duk nästa löning..
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 14:35   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Har nu testat projektorn. Den är svårplacerad/inställd, men ger till slut en jäkla bra bild. Körde visseligen på väggen, men gav ett hyggligt resultat ändå. Fick 2st 3d-glasögon (visade sig vara Samsung) av en kompis och dom fungerade väldigt bra. Har nu beställt en 108-tums manuell duk. Köpte duken också på sommarrean hos Elgiganten. Tar dock 2 veckor innan jag får den hemkörd (har ju ingen bil). Längtar..
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-07-20, 04:26   #3
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Fick duken igår vid halv sex, lånade borrmaskin (Hilti) av en granne och en kompis hjälpte mig montera den. Följde med bruksanvisning (?) och plugg, skruvar och krokar för montering både i vägg och tak.

Första filmen blev första Stjärnornas krig och jäklar vad bra bilden blev. Nästan längtar till vintern nu, så det blir mörkt ute. Nu är det inte riktigt mörkt i vardagsrummet, trots persienner och rullgardiner för fönstren.

Köpte projektor (5290kr) och duk (895kr) på Elgiganten. Med hemkörning (199kr) av duken, så gick det totalt på 6384kr. Köpte 10 meter HDMI-kabel (199kr) och en aktiv HDMI-splitter (239kr) på CDON och det gick på 438kr.

Detta är skitbilligt för en ny full-hd projektor med mycket bra bild, som har 3d och en lampa som ska hålla 7500 timmar i eco-läge. Elgiganten har fortfarande projektorn och duken på rea, så köp om ni kan. Ni kommer inte ångra er!

Tyvärr var det nått fel på splittern och jag orkade inte skicka tillbaka och vänta på en utbytes. Tog en hel vecka att få den. Så jag var till Kjell & Co och köpte en ny. Den gick på 599kr -10% rabatt, då det var Kjells namnsdag.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 03:11   #4
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Cool kul

Hej
Billigt för tre-LCD 1080P

Själv hade jag storsinta planer på att bygga en hemmabio i mitt rum där modelljärnvägen skulle bli till.
Men jag ledsnade på MJ och började med MSTS istället.

Detta är ett bra tag sedan.
Då köpte jag en DLP-projektor 720P med 3D för runt 5000 kr, tyckte det var billigt då.
Full HD fanns inte ens då, eller kostade 100.000 kr.
Men det blev aldrig av det projektet.
Projektorn har jag kvar, men jag har aldrig provat den....

Så kan det gå.
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 06:45   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Ja när jag köpte förra projektorn, så var 1080p så dyra, så jag var tvungen att köpa en 720p. Men då hade jag den kopplad till en dvd och blev nöjd ändå.

Denna är dock ljusår bättre bildmässigt och med bluray, så är det underbart att se film nu. Spela spel är också skoj med stor bild!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009