Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-01-14, 13:57   #1
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile Nu har även jag TANE

Nu tillhör även jag skaran som hittills skaffat Trainz New era och uppfattningen så här långt är att det är något helt nytt och revolutionerande det har hänt mycket på säg: 13 år sedan jag köpte mitt första trainz upplaga 2004
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 19:06   #2
bastuträsk
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2015
Ort: Vilhelmina
Inlägg: 22
Thumbs up Det var väl bra.

Hej.
Jag har ju också gjort ett uppehåll med mitt Trainz 2010 och har tydligen köpt ett exemplar som inte var "riktigt färdigt". Så efter ha byggt en spårsträcka med bangårdar och sådant som tillhör järnvägen, så upptäckte jag att resultatet inte blev särskilt bra. Sedan i höstas har jag besviket lagt det åt sidan, och väntat på att någon som du skulle skriva några rader om den nya upplevelsen med trainz new era.
Då tänker jag fråga dig hur du tycker det går att bygga med den vision du har, och varifrån du beställde det ?
Du kan gärna vänta ett tag - om du vill besvara frågorna - så att du fått lite erfarenheter av ditt byggande och hur vida det går bra att plocka hem svenskt material från hemsidan t.ex.
bastuträsk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 10:18   #3
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Som banbyggare måste jag dessvärre framföra att så mycket nytt har inte Tane inneburit.Nya picklist är ett utmärkt arbetsredskap och de nya fungerande växlarna är ett nöje. I övrigt har jag inte märkt någon störra skillnad mellan 2010:s 10 gb och Tane 30 gb. Med bra kunskaper i engelska förbättras möjligheterna att bruka Tanes kapaciteter.

Men revolutionen i Tanes fotspår är den nya STL-sidan - ruskigt bra och ett tack till framför allt till Korvtiger.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 10:44   #4
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Det lilla jag "byggt hittills är ungefär som alltid däremot grafiken tycker jag är betydligt bättre än i gamla versioner utav trainz jag köpte från: Komplett.se och priset blev 249 kr ja och så 59 kr i frakt dvs 308 kr då sammanlagt blev det!
__________________


Senast redigerad av Jonmpa den 2017-01-15 klockan 10:54.
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 13:46   #5
bastuträsk
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2015
Ort: Vilhelmina
Inlägg: 22
Standard Tack för svaret

Hej.
Bra svar, och jag har kollat att det finns mer kvar.
Du får gärna komma med fler kommentarer om du vill, vad du tycker och tänker om byggandet och körandet. Har tänkt sedan tidigare investera i New era och komma igång med lite norrlänskt ( igen!).

Kenneth
bastuträsk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:03.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009