Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-19, 23:01   #1
andelind
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Gnesta, , Sweden.
Inlägg: 587
Standard .s filer?

Är det någon som kan säga hur man rättar till en shapefil? Och var man kan läsa den så den blir begriplig.
andelind besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-07-19, 23:05   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Vad vill du rätta till i filen? Shape File Manager, är ett bra verktyg för att trimma olika saker i en shape-fil.

Shape-filerna kan även vara komprimerade, Route Riter är et bra verktyg för att packa upp dom i, bland andra bra saker man kan göra i det verktyget.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-20, 09:20   #3
andelind
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Gnesta, , Sweden.
Inlägg: 587
Standard

Ok, ska titta på det så får jag se vad som går att åstakomma. Mitt förra problem med KMJ visade sig vara ett gäng tyska lok som orsakade, troligen hytten då jag har samma typ av hytt på IORE och den går inte att använda på KMJ men på andra rutter. Jag tackar så länge. Shape File Manager, var hittar jag den?
andelind besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-20, 11:14   #4
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av andelind
Ok, ska titta på det så får jag se vad som går att åstakomma. Mitt förra problem med KMJ visade sig vara ett gäng tyska lok som orsakade, troligen hytten då jag har samma typ av hytt på IORE och den går inte att använda på KMJ men på andra rutter. Jag tackar så länge. Shape File Manager, var hittar jag den?
På den här sidan hittar du Shape File Manager och även en tutorial om hur man använder programmet.
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-07-21, 08:50   #5
andelind
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Gnesta, , Sweden.
Inlägg: 587
Standard

Jag tackar för hjälpen så här långt och för raka svar. Det var dom komprimerade som inte gick att läsa utan speciellt program, dom andra går att läsa i en vanlig ordbehandlare. Jag har inte kunnat rätta till den som jag ville åt då den har ett fel så den inte går att packa upp, men kom åt en liknande så jag kan se hur dom ser ut.
andelind besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009