Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-02, 19:06   #16
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
Standard

Jag tänkte ställa upp med en modul med utgångspunkt från ett modernt resecentrum, en tvåspårig station på en enkelspårig elektrifierad järnväg. En liten bit från resecentrumet ska gamla stationen finnas, där en museiförening numera huserar. Kommer bygga ut museijärnvägen (oelektrifierad, normalspår) till drygt 2 mil hade jag tänkt.
Det var mina planer, återkommer med bilder när bygget är igång.

EDIT: Kom på att Dson bygger på en fyrspårig linje, kan bygga vidare från resecentrumet till en station som ansluter till fyrspåret.

Senast redigerad av Slash2 den 2008-06-02 klockan 19:09.
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-03, 15:46   #17
henke327
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 334
Standard Nu kör vi, full fart!

Jag antar utmaningen och ska försöka snickra ihop ngt. Tur att vi har lov på högskolan nu så tid finns Jag ska bygga ihop ngt så får vi se om det kan användas eller inte. Dson (ska ja kalla dig det :P ) du kan kanske sätta ihop modulena sen. Har du tänkt att det ska förekomma någon form av pendeltågsverksamhet så jag ska bygga sådana stationer också?

Förresten så vill jag veta en sak till, vilken marknivå vid skarvarna använder du?

Tror det var allt just nu... återkommer när jag har fler frågor... Eftersom du skrev "utan jag åtar mig gärna att elektrifiera modulerna." så får du görna göra det för mig, jag brukar vara lat och använda de som är från stw tror jag. Jag har aldrig "fått till det" med Thomas kontaktledningspaket.

//H
henke327 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-03, 15:57   #18
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard Hääärligt!

Häärligt! Du är så välkommen så!=)

Hmm, modulskarvshöjd... Oj, svår fråga... Har inte tänkt på det än.Centralstationen och områderna däromkring ligger på exakt 0 meter över havet... Något förslag? Jag skulle föreslå en höjd på 10 meter i så fall.

Pendeltågsverksamhet är tänkt att ske ja, på innerspåren av fyrspåret. Så pendeltågsstationer får du gärna bygga! Ett stort plus är om hela stationen har passagerarstöd så det inte spelar någon roll var man stannar med sitt tåg...

Lycka till! daniel_odlander@hotmail.com är förresten min MSN-adress, du kan lägga till den om du vill.

Jo, en sak till: Det vore bra om man inte lade spåret ända ut i kanten vid en modulskarv, så man kan bygga en skarv. Om man kanske lämnar en 100 meter på varje moduls skarv?
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.

Senast redigerad av Dson den 2008-06-03 klockan 16:03.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-03, 21:36   #19
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Talking Bebyggelsen kommer!

Ytterligare en tid har passerat, och Skanska bygger för fulla muggar! Hus för hus ploppar (Bokstavligen!) upp ur marken och till och med så att det målas lite här och var också.
Här är utsikten från ett av lägenhetshusen som syntes på förra bilden.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg StockstadInUtfart_bebyggelseborjan_TRS2006.jpg (155.2 KB, 347 visningar)
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-03, 21:44   #20
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

om du vill kan jag se vad jag har för moduler liggandes på min HDD och mycket möjligt visa en bild på några så du får bestäma om du vill ha någon av dom
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-03, 21:49   #21
henke327
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 334
Standard

Stiligt, jag har börjat lite smått jag med... Vägarna du använder är det de "vanliga" svenska vägarna som finns med i spelet? (road, street, highway) eller vad dom heter...

//H
henke327 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-03, 21:54   #22
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke327
Stiligt, jag har börjat lite smått jag med... Vägarna du använder är det de "vanliga" svenska vägarna som finns med i spelet? (road, street, highway) eller vad dom heter...

//H
För tillfället använder jag hgkns vägpaket som finns på DLS. Men sålänge det inte görs någon direkt synlig koppling mellan två olika vägtyper (kan ske bakom ett stort hus eller bakom en kulle exempelvis) så ser jag inga problem med att olika vägtyper används
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-04, 21:36   #23
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Wink Uppdatering igen!

Jahapp! Så var dags igen. Uppdatering... Kan inte den där gallskrikan hålla näbben snart?

Nu har kontorsnissarna fått något stans att vara - några kontorshus har ploppat upp!

På bilden är ett InterCity-tåg som lämnar Stockstad - och kanske sitter däri några kavajnissar och kollar upp på kontorshusen; "Pioiiuuuh, äntligen på väg hem från den där skiten"?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IC_Stockstadutfart_bebyggelse_TRS2006.jpg (124.7 KB, 345 visningar)
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-04, 21:59   #24
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Lovley!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-05, 07:19   #25
Henrik L
Tidigare Metal_henke
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 864
Standard

Verkligen Snyggt!
__________________
|Henrik L
Henrik L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-05, 22:56   #26
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard Uppdatering - igen!

Men det va som, kan han inte bara gå å lägga sig istället för att förlora sitt liv till TRS?!
Uppdatering igen. Nu har kontorsnissarna börjat parkera sina bilar framför sina kontor också! Huva, Stockstad är ju snart dags att öppna för inflyttning!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Rc_kontorsomrade_Stockstad_TRS2006.jpg (145.0 KB, 317 visningar)
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 09:24   #27
Henrik L
Tidigare Metal_henke
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 864
Standard

Snyggt!
__________________
|Henrik L
Henrik L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-21, 19:02   #28
Julian
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 733
Standard

Som ni kanske vet så har jag haft stora problem med mitt Trs06. Nu har jag en en gång installerat om det utan alla banor jag hade på mitt förra. Dom är alltså raderade. Nu när det verkar funka så började jag bygga lite till din bana. Det går rätt så bra. Ni får se bilder senare ikväll
Julian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-21, 20:52   #29
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Härligt Julian!

Kan för alla andra berätta att jag i natt landade på Arlanda efter min Bulgarien-resa och att jag på tisdag åker upp till Åre igen (Fast först ska det muppas några dagar här i Stockholm!) så framåt slutet av veckan borde det bli lite mer byggt från min sida! Om nu flickan där hemma släpper en lös nån timme!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-06-21, 22:21   #30
Julian
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 733
Standard

Hoppas det är okej om jag postar det i din tråd..

Allting flöt på skitbra och jag byggde upp ett fint landskap med villaområden osv.. När jag gick och åt lämnade jag bara datan som vanligt. Efter cirka 15 min när jag kom tillbaka var det massa kontaktledningar utsatta. Dom går inte att ta bort Vad ska jag göra nu tycker ni??

Jag hade just ominstallerat mitt Trs för att det inte gick att starta.

Bilden är tagen innan problemen började..
Bifogade bilder
Filtyp: jpg T44 GT Modul.JPG (91.1 KB, 244 visningar)
Julian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009