Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-09-15, 15:24   #1351
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Bilens vänstra hjullager är slut och får vänta till den 30 sept!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 18:36   #1352
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Jag tycker att alla er som säger att SD är rasistiska borde ta och kolla upp vad det innebär.SD är inte ett rasistiskt parti i sig. Men där finns personer som förstör för partiet och gör att personer ser på det som ett rasistiskt parti. Det är alltså inte partiet som är rasistiskt utan enstaka personer. Sedan tycker jag att de andra partierna är barnsliga som inte vill samarbeta med SD. Detta är endast för att de inte vill framstå som rasister själva, men det är de ju inte. Bara för att de skulle samarbeta med SD i vissa frågor skulle man inte vara rasist. Och jag tror inte heller att majoriteten av SDs väljare heller är rasister.

Visst jag kan hålla med om att SD är lite radikala. Men inte rasistiska. Men då SD är det enda parti som tar upp invandrarfrågan på ett vettigt sätt så är de det enda alternativet.

Jag tycker att det är sandlådenivå på riksdagen. Att man inte skulle kunna samarbeta med SD. Jävla bebisar. Det är det tredje största partiet man kan inte ignorera det.

Sedan kan man inte stå och påstå att 87% av befolkningen inte är rasister. Då är det inte SD som skapar ett "vi och dem" samhälle. När den generation jag tillhör får rösta i nästa val tror jag att de kommer öka ännu mer då många unga faktiskt håller med deras politik och om man tittar på skolvalen så ligger SD väldigt bra till där. I både min och min brorsas klass fick SD mer än 50%.

Så länge media fortsätter som de gör kommer SD att växa. Ordet rasist är som en valuta med mycket inflation. Det är inget värt då det används för mycket.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 18:58   #1353
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Jag ska försöka att vara så opartisk som jag kan nu och förklara varför SD är Sveriges 3e största parti.

Det finns nog två svar, det ena har redan tagits upp vad jag kunde se och det är att dom är de ända som lyfter invandringsfrågan och den andra är på grund av vänsterrörelsen.

Nu tänker folk säker "men va?! hur kan dom som jobbar mot SD vara anledningen till deras tillväxt?!"
Svaret är enkelt! För någon månad sedan så tågade SVP (tror jag det var)
genom Stockholm med tillstånd skall tilläggas. När dom kom till kungsan så stod det hundratals med vänstervänner där för att visa sitt hat mot SVP. inte nog med det så slutade det med att vänsterextremister började kasta sten mot poliser och mot SVP. Sedan så kan vi ju kolla på vad som händer när SD vill ha ett torgmöte, jo det står 300 vänstervänner där med visselpipor och stör SD.
"men vadå dom motverkar ju bara rasism" tänker säkert någon nu! Nej vad dom gör är att gynna SD genom att det blir rubriker i media som visar på att SD har "rätt" i att det svenska samhället är i "fara" och att vår demokrati är i "fara" eftersom att alla inte får uttrycka sig, vilket jag håller med om.

Så kortfattat så kan man säga att alla som protesterat mot SD, ND, SVP etc har givit en röst till SD.

Men det där är bara min teori och jag tänker inte heller säga om jag är höger eller vänster
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 20:48   #1354
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AlleDahlle Visa inlägg
Jag tycker att alla er som säger att SD är rasistiska borde ta och kolla upp vad det innebär.SD är inte ett rasistiskt parti i sig. Men där finns personer som förstör för partiet och gör att personer ser på det som ett rasistiskt parti. Det är alltså inte partiet som är rasistiskt utan enstaka personer. Sedan tycker jag att de andra partierna är barnsliga som inte vill samarbeta med SD. Detta är endast för att de inte vill framstå som rasister själva, men det är de ju inte. Bara för att de skulle samarbeta med SD i vissa frågor skulle man inte vara rasist. Och jag tror inte heller att majoriteten av SDs väljare heller är rasister.

Visst jag kan hålla med om att SD är lite radikala. Men inte rasistiska. Men då SD är det enda parti som tar upp invandrarfrågan på ett vettigt sätt så är de det enda alternativet.

Jag tycker att det är sandlådenivå på riksdagen. Att man inte skulle kunna samarbeta med SD. Jävla bebisar. Det är det tredje största partiet man kan inte ignorera det.

Sedan kan man inte stå och påstå att 87% av befolkningen inte är rasister. Då är det inte SD som skapar ett "vi och dem" samhälle. När den generation jag tillhör får rösta i nästa val tror jag att de kommer öka ännu mer då många unga faktiskt håller med deras politik och om man tittar på skolvalen så ligger SD väldigt bra till där. I både min och min brorsas klass fick SD mer än 50%.

Så länge media fortsätter som de gör kommer SD att växa. Ordet rasist är som en valuta med mycket inflation. Det är inget värt då det används för mycket.
Många av de röster SD har fått beror inte på att folk tycker att "de har en bra politik" (vilket de inte har) utan snarare för att de är missnöjda med allt som har med politik och samhälle att göra. SD är ett missnöjesparti till stor del.

Rasism är just det som SD står för, men givetvis försöker de att förklä det i kostym. Deras invandringspolitik är inte bättre än något annat parti just nu, för deras extrema begränsningar förstör mer för Sverige än vad de hjälper.

Det som jag tycker är absolut värst av allt med SD är hur jäkla inkompetenta många av de högst uppsatta är. Den enda politikern som faktiskt har någon form av vett är Åkesson som är en mycket skicklig talare (läskiga paralleller till Hitler kan dras där). Titta bara på idioterna med järnrörsskandalen, Winbergs flopputfrågning, alla de x antal puckon som sitter och skriver rasistkommentarer 'anonymt' på hatsidor. Vill vi ha dom i vår riksdag? NEJ.

Nej SD tar inte upp invandringsfrågan på ett vettigt sätt. Visst är dom öppna att tala om det, men som jag tidigare skrev, deras invandringspolitik är inte bättre än någon annans och den är rentav inhuman.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 21:31   #1355
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Jag tycker att de har rätt i många frågor. Några är:
- Mer pengar till försvaret
- Minska invandringen
- Sätta mer krav på invandrarna

Fler saker också. Att de skulle vara rasister kan jag inte hitta. Att de skulle vara rasister och främlingsfientliga kan jag inte hitta några källor på. Har inte letat så mycket men har du några får du gärna visa. Dock räknar inte jag enstaka citat som partiets åsikter.

Ja jag kan hålla med om att många är idioter som sitter i riksdagen. Vet inte om Jimmies svärmor sitter kvar eller om hon suttit där ens men hon har ju sagt att 40000€ = 40000 biljarder kronor.

På vilket sätt är den inhuman? Att hjälpa fler på plats? Är det verkligen inhumant?

Sedan att man kollar in i partiets historia tycker jag är lågt. Detta gör man inte med de andra partierna.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 22:08   #1356
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Vänstern har fått en hel del skit för sitt tidigare stöd till, och samarbete, med olika kommunistiska diktaturer. Övriga partiers bakgrunder diskuteras av den enkla anledningen att de inte bottnar i någon skrämmande ideologi.

Nu ligger V:s mörka förflutna betydligt längre tillbaka i tiden, och det finns nog få inom partiet idag som skulle stödja någon form av kommunistisk diktatur. De är om något ett äkta socialdemokratiskt parti med tanke på att S har blivit någon form av blekrosa mittengegga.

SD var ett avsides liggande nazistparti för bara något tiotal år sedan. Det är bara tack vare en vettig (i sammanhanget) partiledare med god retorik som de har nått dagens framgångar. Utan Åkesson hade partiet inte varit någonting, och utan Åkesson hade de mörka värderingar som döljer sig i stora delar av partiet varit betydligt mer synliga.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-24, 02:55   #1357
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Den där metronomtåget till DTG Train Simulatorn (ME146, so mbestår av TRAXX och dubbeldäckare, med scenarion till Hamburg-Hannover) verkar vara ett väldans problembarn.

Om jag försöker lägga till förare på manövervagnen, oavsett orginalmålningen eller DB- eller DSB-repainten, så kraschar simulatorn. Det kan hända när jag väljer tåget med manövervagnen först i ett free roam scenario.

Loket verkar bättre, men samma typ av problem uppstår med PMDesigns repaint av RWItalias lok, med ME146-hytten och -ljudet använt.

-Sjukt irreterande.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 09:52   #1358
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Min fru är på väg hem med tåg från Sthlm och står stilla i Hallsberg p.g.a. trasig tråd. Vet ej när tåget börjar rulla igen.
Vilken elände med järnvägsunderhållet.

Senast redigerad av Totte den 2014-09-29 klockan 10:20.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 10:31   #1359
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Senaste tiden har det varit ett haveri i princip dagligen. Det är verkligen uselt.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-04, 18:45   #1361
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Jag väljer att bumpa den här tråden, för jag är verkligen frustrerad och känner att jag måste få ut det hela till omvärlden.

SAS, vårt stora skandinaviska flygbolag, lyckades för över en vecka sedan tappa bort min väska med kläder och annat som jag skulle ha för en veckas semester i Andalusien i södra Spanien. Väskan anlände aldrig på flygplatsen utan är helt borta, och ännu idag åtta dagar senare är väskan spårlöst försvunnen. Så långt är väl allt okej. Men SAS har verkligen inget som helst intresse för att hjälpa sina kunder när saker och ting skiter sig. Sättet som SAS har hanterat det här på är under all kritik. Man vägrar att ge svar om hur jag söker kompensation och vägrar svara på mina frågor som jag har. Allt man gör är att hänvisa till en hemsida som jag redan tidigare blivit hänvisad till och som inte besvarat mina frågor. Inte ens på plats på Arlanda ville, eller kunde, man ge mig någon hjälp. Ett litet visitkort med en hemsideadress var allt jag fick. Samma hemsida som jag flera gånger tidigare besökt utan att fått några svar...

Värdelöst hanterat. Nästa steg får bli att kontakta försäkringsbolaget och be en stilla bön för att de kan hjälpa mig att ersätta allting. För jag orkar verkligen inte bråka mer med SAS, som jag numer placerar i kategorin för avskum till företag tillsammans med bland annat RyanAir och andra fullständigt oseriösa flygbolag.

Resa med SAS? Knappast, inte om det inte är absolut nödvändigt. Och om så är fallet, får det bli utan bagage. För det klarar inte SAS av att hantera....

Och allt det är ju bara den själva formella delen. Allt annat, all tid som man själv får lägga ner på att handla allting, ligga ute med pengar för kostym, kläder, väska och så vidare och alla andra obekvämligheter som det innebär att förlora allt annat än det man har på sig för stunden, det är sådant som man aldrig får ersättning för. Men som man helt enkelt "får stå ut med" för att någon annan lyckats vara fullständigt jävla värdelös på jobbet.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-04, 21:13   #1362
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Råkade ut för samma sak med SAS själv. Reste till Warszawa och bagaget kom inte med vid bytet på Kastrup. Polackerna var i vanlig ordning oändligt hjälpsamma och bagaget anlände till hotellet ett dygn senare.

Jag har generellt sett en positiv bild av SAS, men det där låter ju inte roligt alls. Hoppas det löser sig!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-04, 23:22   #1363
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Råkade ut för samma sak med SAS själv. Reste till Warszawa och bagaget kom inte med vid bytet på Kastrup. Polackerna var i vanlig ordning oändligt hjälpsamma och bagaget anlände till hotellet ett dygn senare.

Jag har generellt sett en positiv bild av SAS, men det där låter ju inte roligt alls. Hoppas det löser sig!
Just Kastrup verkar vara ett stort problem vad gäller bagaget, många som har problem när de byter plan i Köpenhamn. Jag var långt från ensam i Malaga utan bagage, och just förra helgen svämmade SAS facebooksida över av resenärer som fått försenat bagage från Köpenhamn.

Men min väska, däremot, är fortfarande spårlöst försvunnen. Jag har bara idag handlat ny kostym, kläder, rakapparat osv för runt 4-5000 kronor för att ersätta vad SAS slarvat bort...
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-04, 23:31   #1364
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Jag upplevde samma sak för några år sen. Vi döva flög från Landvetter och mellanlandade i Köpenhamn och vidare till Stuttgart. Våra bowlingväskor försvann nånstans från Köpenhamn. Vi väntade flera timmar i hotellet och bowlingväskorna kom på natten före internationella bowlingtävling. Vi blev trötta för att spela. Det var inte bra!
Mellanlandning är ofta stor risk för väskorna att försvinna.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-09, 15:21   #1365
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Har mitt paket kommit? Japp. Kan jag få mitt paket? Nepp. Varför? Jo, för avin har inte kommit. Jag kan se mitt satans paket bakom disken på Konsum, men jag kan inte få det trots att jag har legitimation och mitt namn står på paketet. Avin kommer på måndag. Ett antal väl valda kraftord har i och med detta skickats till Posten...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009