Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-23, 16:09   #1
Baconbomb
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Karlskrona
Inlägg: 10
Standard Tåg i ingemansland

Hej alla.
Har nu frenetiskt kollat igenom alla trådar för att få inspiration till ett nytt projekt men vet fortfarande inte när och vart det ska utspela sig.

Funderar på sverige influrerat landskap under 80-talet kanske.

Det som jag tror kommer att bli jobbigast är ju att placera ut alla elstolpar och få det att se bra ut så om någon har några tips vore det bra.

Kommer att lägga ut lite bilder när jag har kommit någon vart för att se vad ni tycker
Baconbomb besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 16:23   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 717
Standard

Om du använder STW's med namnkod så rekommenderar jag att du kopierar namnet och klistrar in på alla stolpar (var tredje) som skall vara likadan. Sedan sparar du och öppnas sessionen (inte rutten!) på nytt, så har de uppdaterat sig. (annars kan man använda snabbknappen, men då måste du först stänga propertyrutan och öppna den igen, trycka på snabbknappen och stänga. Det är mycket jobbigare)

Om du inte orkar med allt eltrassel så välkomnar jag dig till det fantastiska 20-30-talet, där eltrassel bara fanns på de stora linjerna, stenkolsröken strök över vagntaken och SJ hade lite stil på sina fordon.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 16:32   #3
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Om du använder STW's med namnkod så rekommenderar jag att du kopierar namnet och klistrar in på alla stolpar (var tredje) som skall vara likadan. Sedan sparar du och öppnas sessionen (inte rutten!) på nytt, så har de uppdaterat sig. (annars kan man använda snabbknappen, men då måste du först stänga propertyrutan och öppna den igen, trycka på snabbknappen och stänga. Det är mycket jobbigare)

Om du inte orkar med allt eltrassel så välkomnar jag dig till det fantastiska 20-30-talet, där eltrassel bara fanns på de stora linjerna, stenkolsröken strök över vagntaken och SJ hade lite stil på sina fordon.
Om vi nu bara kunde få lite 20 och 30-tals bilar och fler 20 och 30-tals hus också. Just nu har vi en del 50 och 60-tals bilar men det är brist på tidigare modeller... det ser aningen lustigt ut med 80 talsbilar på vägarna när man tror att tiden är 1930....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 17:05   #4
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Har några ommålningar på G, på Lennarts och Jay Hollands Volvo PV56:a. Men det är ju sent 30-tal. Har du kollat in Jay Hollands andra bilar??? Sök i cmp på author jayholland (namnet sammanslaget) så hittar du en massa fina 30-talsbilar.

EDIT: Sök även på jopasch och whecsailor

EDIT igen: Kom på en till, som du kan söka på togog
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2011-11-23 klockan 19:57.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 13:19   #5
Baconbomb
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Karlskrona
Inlägg: 10
Standard

Har funderat på att bara köra gamla ångloken istället.

Får se vad det blir när man börjar. Måste hitta svenska tåg att köra med också.

Svenska tåg expantionen funkar inte ihop med ts2012 och vad jag kan se så är det inte uppdaterat. Har tex sökt efter regina men hittar bara ommålningar och inte själva tåget på downloadstation

Någon bra länk där man kan ladda hem svenska tåg och vagnar som funkar ihop med ts2012?
Baconbomb besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 13:47   #6
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Har några ommålningar på G, på Lennarts och Jay Hollands Volvo PV56:a. Men det är ju sent 30-tal. Har du kollat in Jay Hollands andra bilar??? Sök i cmp på author jayholland (namnet sammanslaget) så hittar du en massa fina 30-talsbilar.

EDIT: Sök även på jopasch och whecsailor

EDIT igen: Kom på en till, som du kan söka på togog
Tack för tipsen Bengan - har kollat upp Jay Holland och där finns det en del som jag tror kan vara till nytta. Visserligen tycks det vara från sent 30-tal men jag tror vi kan leva med den lilla tidsskillnaden.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 13:49   #7
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Baconbomb Visa inlägg
Har funderat på att bara köra gamla ångloken istället.

Får se vad det blir när man börjar. Måste hitta svenska tåg att köra med också.

Svenska tåg expantionen funkar inte ihop med ts2012 och vad jag kan se så är det inte uppdaterat. Har tex sökt efter regina men hittar bara ommålningar och inte själva tåget på downloadstation

Någon bra länk där man kan ladda hem svenska tåg och vagnar som funkar ihop med ts2012?
Baconbomb - den bästa källan för detta är vårt download forum här!
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 18:16   #8
Baconbomb
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Karlskrona
Inlägg: 10
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Baconbomb - den bästa källan för detta är vårt download forum här!
Har laddat ner som en tok men alla saknar dependencys som jag inte hittar och då kan jag inte använda dom.

Ja kanske inte alla men många av dom.

Eller så är det jag som gör fel.

Laddar hem till en katalog (tar allt som jag hittar) sen väljer jag att inportera dom från en mapp.

Hittade ju en hel drös med fina svenska ånglok som jag ville använda
Baconbomb besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 15:03   #9
Baconbomb
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Karlskrona
Inlägg: 10
Standard

Nu har jag bestämt mig för vad jag ska göra.

Blir en blekinge inspererad bana på -90 talet, arbetet med elektrifieringen börjades inte förens 1999 så jag slipper elledningar
Baconbomb besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 14:18   #10
Baconbomb
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Karlskrona
Inlägg: 10
Standard Då var första spadtagen gjorda.

Kustpilen rullar in på karlskrona station


För ni ser väl direkt att det ska vara karlskrona

Återkommer med flera bilder
Bifogade bilder
Filtyp: jpg karlskrona station1.jpg (223.5 KB, 79 visningar)
Baconbomb besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009