Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MSTS / Open Rails - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-21, 10:54   #16
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Med "leka sönder" menade jag att jag modifierade tågets prestanda, som stämde för det tyska orginaltåget, men inte alls för C20. Och jag raderade inte zipen, utan klippte ut tåget ur den istället för att kopiera. Och att länken inte funkar, det tror jag är för att sidan som Pierre lade upp den på bara behåller filer i 10 dagar, om man inte betalar för sig.
Då är det viktigt att man sparar tåget när man laddar ner den, kanske på två ställen, te.x 1 st C20 Fantasy i trainsset-mappen och 1 st C20 Fantasy i en mapp som te.x heter Mina tåg, rutter och objekt. För då har man ju som en "backup" på tåget. Skulle man inte komma på var man laddade ner så är det bara att gå till en mapp som te.x heter då Mina tåg, rutter och objekt. Och vill man ändra i tåget, som du gjorde är det ännu viktigare att ta "backup" på tåget. Jag har "backup" på alla tåg, objekt och rutter som jag laddar ner. Nu är det bara att vänta och se om Pierre lägger upp länken... C20 Fantasy, finns det redan ommålat?
Trevlig helg!
__________________
//Bombardier Train



Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-02-21 klockan 11:07.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-21, 11:28   #17
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jo, jag var ganska ovan vid hur man gjorde på den tiden. Jag hade MSTS i över 3 år(!) innan jag ens visste att det fanns add-ons... Det var ett elände innan jag lärde mig att installera det. Trollhättanrutten var det första jag lyckades installera. Det var sannerligen en ljuvlig känsla!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-21, 18:45   #18
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Fick detta PMsvar av Pierre. Vi får se vad som händer.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 08:42   #19
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Den där länken funkar inte. Det står att det är en privat plats. Kan du skicka svaret i ett PM till mig?
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 09:47   #20
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Den där länken funkar inte. Det står att det är en privat plats. Kan du skicka svaret i ett PM till mig?
Nu har du fått ett PM. Men när Pierre hittat tåget på sina skivor (om han gör det) så kanske han kan lägga upp den på Banbyggarna om han har lust.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 10:51   #21
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Ja, det vore ju bra. Och sen vore det bra om jag fick tillstånd att släppa ett "tågpaket" med min rutt, som innehåller de olika tbanetågen som finns!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 21:17   #22
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Då är det viktigt att man sparar tåget när man laddar ner den, kanske på två ställen, te.x 1 st C20 Fantasy i trainsset-mappen och 1 st C20 Fantasy i en mapp som te.x heter Mina tåg, rutter och objekt. För då har man ju som en "backup" på tåget. Skulle man inte komma på var man laddade ner så är det bara att gå till en mapp som te.x heter då Mina tåg, rutter och objekt. Och vill man ändra i tåget, som du gjorde är det ännu viktigare att ta "backup" på tåget. Jag har "backup" på alla tåg, objekt och rutter som jag laddar ner. Nu är det bara att vänta och se om Pierre lägger upp länken... C20 Fantasy, finns det redan ommålat?
Trevlig helg!
Nu har jag lagt in C20fantasy. Installationen gick utan problem och tåget var riktigt fint tycker jag, men caben var inte alls lik C20 tyvärr.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009