Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-07, 23:13   #1
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard Realistiska bromsar

Ny rutt på gång Canadian Mountain Passes, CP korsande av Klippigabergen via Kicking Horse Pass och Rogers Pass.
Kort om rutten finns här: http://www.engine-driver.com/article...ountain-passes

En bit ned kan man läsa om det nya realistiska bromssystem som har tagits i samband med rutten.
Låter som att en annan aldrig kommer att behärska det hela men för de som strävar efter ökad realism är det säkert spännande.

Jag kommer nog att köpa rutten för att det är samma typ som Marias Pass och Stevens Pass.
Kan tyckas lite onödigt med ytterligare en sådan rutt och att man skulle satsa på något nytt istället men det är oberoende utvecklare som bygger rutterna.

KMW besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-02-08, 07:43   #2
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

jo jag kommer nog också att köpa den ,låter mycket intressesant.
Har dessa rutter på Msts så jag vet att landskapet är mycket kuperat och vackert.
Kicking horse pass. Ta ett 13000 tons grain train nerför backen som jag tror är 2,2 promille kräver sin man.
Den ligger på sträckan Vancouver och Calgary

Ursprungligt var den 4,5 promille.....sen gjorde man spiral tunnlarna för att komma ned till mer normalt promilletal.


https://www.facebook.com/media/set/?...0273090&type=3

Karta

Senast redigerad av jorgen3 den 2014-02-08 klockan 08:37.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-08, 09:38   #3
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

fast då menar du väl från 45 till 22 promille? vi har 25 promillesbackar i Sverige.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-08, 10:00   #4
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Naturligtvis var lite snurrig där...det bidde procent backar.

Fast vi har inte 22 promille i flera mil. Här är det nästan 1000 meters stigningar bla då från Golden 700 möh till toppen på kicking horse pass 1643
varav de sista milen är stigningen kraftigast där man har två spiral tunnlar inne i berget. När man kommer ut ur berget ser man sina egna
vagnar åka in i berget 20 meter nedanför loket.

Youtube på en av spiral tunnlarna

En annan video om tågen och naturen på Kicking horse pass


Cabride från Rewelstoke till Field del 1

Del 2

Del 3

Sedan finns hemvägen också ,finns på höger sida.

Senast redigerad av jorgen3 den 2014-02-08 klockan 11:01.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-08, 10:41   #5
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Det här verkar intressant. Jag dumpade Railworks rätt snabbt eftersom bromsarna var så dåliga att det helt enkelt inte gick att köra. Det här kanske, kanske, kanske kan locka tillbaka mig. Vi får se.

Run8 har trots allt en enormt stor fördel; Multiplayer med dispatch-funktion. Finns något sådant till Railworks än?
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-08, 11:12   #6
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Nä men jag vet att det har pratas om det för några år sedan så kanske kanske i framtiden.
Det var någon chef på railworks som uttalade sig att det kunde komma i framtiden.
Jo Run8 har stora fördelar men även stora nackdelar bla grafiken och väder där är ju Railworks överlägsen (om de som byggt rutten har gjort ett bra jobb)

Sen finns det ju så hemskt mycket mer rutter än till Run8. Där får nog Run8 företaget tänka om tror jag.
Utvecklingen av plattformen att göra rutter verkar ju stannat av och varje rutt de gör tar ju ett halvår och ändå så saknas det ju massor av objekt
kring landskapet. Städerna är ju rena skämtet. någon väg och några hus....

Senast redigerad av jorgen3 den 2014-02-08 klockan 12:22.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-08, 12:29   #7
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Jo, Run8 och RW har olika inriktningar. Det är tydligt.
Men jag tror att för många är just bromsarna och körfysiken i övrigt vad som har gjort RW mer eller mindre värdelöst när det kommer till amerikanska rutter och tåg. Men detta låter helt klart lovande, och för att vara rättvis är det ju trots allt en kraftig förbättring i grafik från MSTS.

Som sagt, denna rutt och förbättringen av bromssystemet höjer förväntningarna. Hoppas bara att de kan leva upp till det. Intressant, hur som helst Saknar dock lite andra lok, såsom AC4400CW, föregångaren till ES44AC som kommer med rutten. Men det är okej, jag har full förståelse för detta eftersom AC44 ändå är på utgående och successivt rensas ut ur flottan i takt med att ES44-loken levereras, vilket de har gjort under lång tid nu.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 23:53   #8
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Det står lite info här hur Railworks ska göra tågen mer realistiska.
Bla har de anställt Adam Lucas och han håller på med detta.

Adam’s new team will develop and work on new technical features (for example, improved realism in the acceleration and braking performance of trains, weather and other scripted effects and events on routes) for add-ons while they are still in the very early stages of production, or even before.

‘We are not just looking forward and working on new products. A key part of my role is investigating bugs and glitches which are reported in existing products, and this is something we have already started to focus on in earnest’.

But back to the future: what sort of upcoming products are Adam and his crew working on? ‘We are currently looking at signalling systems for a very exciting new US route, -

Hela artikeln

Senast redigerad av jorgen3 den 2014-02-09 klockan 23:55.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 12:50   #9
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard Canadian Mountain Passes

Rutten Revelstoke till Elden har gjorts av engelsman!
Han har haft hjälp med tågen av Dovetail Games samt viss landskap.
Men huvuddelen har han gjort själv och han får rutten släppt av Dovetail Games.

Så jag gissar att han kommer att tjäna lite pengar på detta.
Men det är han värd ,jag betalar gärna för bra rutter för det är ju otroligt tidsödande att göra dem bra.

Nu äntligen säger jag att det kommer ut mycket rutter på Railworks.
Hoppas det släpper på den svenska delen också.
Men det lär väl vara delade meningar om detta....

Många startar en rutt byggnad men få slutförs, men kan kan få lite slantar för rutten så kanske motiveringen finns kvar under hela byggnationen.

Här en intervju här med honom.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 15:02   #10
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jorgen3 Visa inlägg
Rutten Revelstoke till Elden har gjorts av engelsman!
Han har haft hjälp med tågen av Dovetail Games samt viss landskap.
Men huvuddelen har han gjort själv och han får rutten släppt av Dovetail Games.

Så jag gissar att han kommer att tjäna lite pengar på detta.
Men det är han värd ,jag betalar gärna för bra rutter för det är ju otroligt tidsödande att göra dem bra.

Nu äntligen säger jag att det kommer ut mycket rutter på Railworks.
Hoppas det släpper på den svenska delen också.
Men det lär väl vara delade meningar om detta....

Många startar en rutt byggnad men få slutförs, men kan kan få lite slantar för rutten så kanske motiveringen finns kvar under hela byggnationen.

Här en intervju här med honom.
Jag hoppas att engelsman tillverkade objekt själv till rutten, då är det okej att få pengar. Om han plockade andras objekt till rutten så är inte tillåtet att tjäna pengar på.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 21:10   #11
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard Canadian Mountain Passes är klar

Nu kan man köpa rutten Canadian Mountain Passes
30 euro kostar den ,ligger på Steam

http://store.steampowered.com/app/222582/

Senast redigerad av jorgen3 den 2014-02-14 klockan 21:12.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:14.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009