Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-12-29, 18:17   #1
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard Hur ser jag vilken version jag har?

Hej

Beställde TRS2004 nyligen och får det förhoppningsvis imorgon. Har nu läst lite på det här forumet om SP och att det är viktigt att veta vilken version man har av TRS2004. Min fråga är ju givetvis, hur ser man vilken version man har? Som sagt har jag inte spelet ännu, så det kanske framgår klart och tydligt när jag väl fått det, men för att inte ta några "risker" frågar jag redan nu.

Sen, vad innehåller SP1? Hur nödvändigt är det att ladda hem det?



Andreas /Sweden
andreasrosen besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2003-12-29, 18:32   #2
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

När du startar Trainz får du en rad med röda, gula och gröna lampor. Dessa visas under tiden Trainz laddar in det som behövs. När allt är klart kommer du till Trainz så kallade huvudmeny. Då finns det information längst nere i högra hörnet. Där står vilken "build" du har.



SP1 innehåller förbättringar främst när det gäller ångloksdelen med förbättrad realism och en del fixar. Det är inte livsnödvändigt att ladda hem SP1 men vill du ta del av de förbättringar så kan det vara väl värt. Senare kommer SP2 också som kommer innehålla en hel del spännande kan jag lova och då måste man ha SP1 (förmodar jag)




___________________________________
Fredrik önskar God Jul och Gott Nytt År!

Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-12-30, 02:17   #3
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Tack för svaret! Men vilken "build" ska den nordiska versionen ha? Den som ditt screenshot har?

Andreas /Sweden
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-12-30, 02:43   #4
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Nu börjar jag själv bli förvirrad
753 borde vara den Nordiska versionen men sen har ju Auran hoppat till 2000 numer men den nordiska versionen innehåller det mesta som finns i SP1
/Kenny

Kenny

Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-12-30, 06:46   #5
hgkn
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Hässelby Vst, Sweden.
Inlägg: 762
Standard

Så här ser min nordic version ut efter uppdatering med SP1.
Göran

GN
hgkn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-12-30, 08:46   #6
hgkn
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Hässelby Vst, Sweden.
Inlägg: 762
Standard

Jag vet inte vad jag gör för fel när jag skall lägga in screenshot, men gör ett nytt försök.

Göran.
Besök gärna min hemsida med massor av bilder från mina banor.
http://hem.wtnord.net/k00468/index.htm


GN
hgkn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vilken version av TRS har ni? Dson Trainz - Allmänt om Trainz 12 2004-02-29 21:39
Vilken version av Rc....... Pursche 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 6 2004-02-28 21:35
MSTS version 1.2!(behöver skiva!) Olaf Lindström MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-02-11 09:18
X2000 (Chinese version) for download tang MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 17 2003-01-01 21:24
Ue 995 Version 2... Joel MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2002-06-18 20:01



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009