Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-02-19, 07:37   #1
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard Tmr17...

Någon som provat?
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 17:23   #2
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Tydligen inte?
Trainz Model Railroad 17 tar väl tillbaks Trainz till modelljärnvägsrykte?
De flesta vill väl köra riktig järnväg, inte kurvradier på 25 m.

Men jag kan ha fel - har inte testat!

http://forums.auran.com/trainz/content.php
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-02-20, 21:02   #3
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

God kväll. Först så måste jag säga att jag inte har spelat Trainz på många år. Jag har tittat på alla fina bilder men har ansett att skall man köra så skall det vara TS17.

Trots det så köpte jag TMR17 och jag blev riktigt positivt överraskad. Först av allt så skall ni som gjort alla saker till Trainz ha en stor eloge. Jag har alltid retat mig på att det finns 10 olika versioner av spelet men Nya STL-hemsidan är guld värd. Det som finns där funkar för TANE och då även TMR17, jag kan glömma bort allt gammalt som inte är uppdaterat ännu. Man kunde dessutom ladda hem flera saker, lägga allt extraherat i en mapp och installera allt i den mappen med Content Manager. Här finns det andra simulatorer som har en del att lära.

Vad är då TMR17? En riktigt rolig modelljärnvägssimulator faktiskt. Tar man bort alla mil med spår inne i skogen och pressar ihop stationerna till ett antal baseboards så blir det en intressant körmiljö. Då även hastigheten är nedskalad så märker du inte av kurvradier på 25m eller den våldsamma överhastigheten som är i verkligheten.
Nu har jag bara provat de inbyggda banorna och saknar att lanskapet ibland är för platt med endast broar och tunnlar för att komma till 'nästa nivå' på modelljärnvägen.

Jag kan tänka mig att multiplayer kan vara riktigt rolig. Bilder kommer när jag får lite mer tid över. Jag skall nog kunna leka bort att antal timmar och körkänslan är inte längre sämre än i TS17 i advanced mode.

Nu väntar jag med spänning tills ångloken kommer in på den hemsidan.


/Pursche
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009