Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-16, 19:13   #571
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rocangus Visa inlägg
Jag börjar känna mig lite ignorerad då man har svarat på andra trådar i Landskapsdesign för Kuju Railsim men inte min om "Plötsligt fel".
Kan med största sannolikhet bero på att ingen vet svaret just nu på just det inlägget. Hav tålamod.
__________________

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-18, 19:05   #572
trainz_bonden
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Västergötland
Inlägg: 258
Standard

Jaha idag har man lyckas med att backa in en av våra traktorer i en knut på vår maskinhall, viserligen är maskinhallen i plåt så ingen större skada skedd men ändå tråkigt
__________________
/ MVH Elias
trainz_bonden besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-18, 22:47   #573
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Det ihärdiga skyfall som kom idag och än håller i sig, översvämmar alla bäckar och åar, vilket gör att folk under kvällen gått man ur huse för att dämma upp och rädda hus och annan egemdom. Inatt har vi i mitt område ett vaktschema, där två st. alltid håller koll på en brunn för att rensa.

Ingen har väl dött av lite vatten, heh?

http://op.se/are/1.2121664-e14-avsta...oversvamningar
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 16:59   #574
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Skadade ryggen ganska allvarligt i helgen, blir att röntga i veckan så inget har gått riktigt galet. Konstant smärta, får se hur det går att jobba imorgon...
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 23:48   #575
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Skadade ryggen ganska allvarligt i helgen, blir att röntga i veckan så inget har gått riktigt galet. Konstant smärta, får se hur det går att jobba imorgon...
Låter som att du inte borde jobba tills dess att du fått besked om vad det kan vara. Diskbråck kanske?
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-01, 00:26   #576
Kristian
Tidigare Krille400
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
Standard

Har fått en massa morgonpass nu i början, tvi! Jag vill ju jobba kväll/natt... Man hunsar med oss "broilers" och gör precis tvärtom mot vad vi vill.
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 16:11   #577
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

min dumma dator krachade igårkväll och nu har jag äntligrn fått igång den med hjälp av systemåterställning och allt vad det heter=allt har försvunnit från trs. plus att jag har hösnuva som gör sommaren till ett hel*ete
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-12, 00:05   #578
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Processorfläkten alternativ processorn är på väg att ge upp i hettan, datorn stänger av sig automatiskt efter ett par min och ett program jag använder mig av rapporterar att 3 utav 4 kärnor håller en temp på 100 grader.
Så jag sitter i skiten, havererar det så har jag inte råd att laga det förens om ett par månader....
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-12, 10:33   #579
X10rules
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Haninge
Inlägg: 37
Standard

Jag tycker inte alls om min nya kamera som jag pungat ut två laxar för, men jag kan inte lämna tillbaka den för att mitt underbara lilasyskon har gjort sönder orginalkartongen. JIPPIE!
__________________
Jag är tacksam för både konstruktiv (inkl. fototeknisk) och positiv kritik. Besök gärna min Hemsida för fler bilder.
X10rules besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 20:03   #580
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Har upplevt sämre skärpa med mitt tamron 90, och skickade in det till japanphoto igår, och dom testar det och säger att dom får kanonskärpa, på två olika kameror..

Jag förstår inte hur det går till eftersom jag inte fått den knivskärpa jag fick direkt när jag köpte objektivet..
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 01:10   #581
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Blev getingstucken igår i handen av en till synes agressiv geting som dock slapp undan dödstraff.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 22:55   #582
Mikey
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 7
Standard

Då verkar min dator ge upp för 4e gången på 2 år, efter 4 bluescreens och minst lika många omstarter så gick den till slut igång!
Något positivt är dock att jag investerade i en extern hårddisk för nån månad sen, så mina 300 tågbilder är iallafall räddade!

Sen så stängs datorn av varje gång jag försöker spela, även fast den inte är varm

Nåväl, då lär väl morgondagen ägnas åt en omformatering om den inte blir bättre inatt...
__________________
M.V.H Mikey
Mikey besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 09:34   #583
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Köpte en ny dator(laptop) för någon månad sedan, den har tangentbordet dött på och hamnat i moment 22(den ber mig välja om ja vill återställa datorn eller ej p.g.a det trasiga tgt-bordet).

Sen fick jag mobilräkningen från utlandsvistelse och ser att mobiljäveln(nokia borde läggas ner) har kopplat upp sig ofrivilligt för mig...
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 09:42   #584
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olaf Lindström Visa inlägg
Köpte en ny dator(laptop) för någon månad sedan, den har tangentbordet dött på och hamnat i moment 22(den ber mig välja om ja vill återställa datorn eller ej p.g.a det trasiga tgt-bordet).

Sen fick jag mobilräkningen från utlandsvistelse och ser att mobiljäveln(nokia borde läggas ner) har kopplat upp sig ofrivilligt för mig...
det hände för mig i sverige med internet och räkningen blev på ca. 9000
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 01:03   #585
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olaf Lindström Visa inlägg
Köpte en ny dator(laptop) för någon månad sedan, den har tangentbordet dött på och hamnat i moment 22(den ber mig välja om ja vill återställa datorn eller ej p.g.a det trasiga tgt-bordet).

Sen fick jag mobilräkningen från utlandsvistelse och ser att mobiljäveln(nokia borde läggas ner) har kopplat upp sig ofrivilligt för mig...
Gränsroaming har sin charm.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:11.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009