Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - 3D-design

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-07, 16:03   #1
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard Framtidens möjligheter

Första inlägg

Undras om tåg från lika Simmar kan konverteras till TSW?
mikban besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-12-07, 17:07   #2
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Personligen ser jag hellre nybyggnationer för TSW, än att tid ska läggas på att konvertera material som är byggt för en föråldrad standard.

Med TSW så öppnas det upp helt nya möjligheter för vad vi som kreatörer faktiskt kan göra, vi kan bygga modellerna långt mycket mer detaljerade än vad vi tidigare kunnat.
För motorn kan hantera det, till skillnad från tidigare simulatorer.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-07, 17:14   #3
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Personligen ser jag hellre nybyggnationer för TSW, än att tid ska läggas på att konvertera material som är byggt för en föråldrad standard.

Med TSW så öppnas det upp helt nya möjligheter för vad vi som kreatörer faktiskt kan göra, vi kan bygga modellerna långt mycket mer detaljerade än vad vi tidigare kunnat.
För motorn kan hantera det, till skillnad från tidigare simulatorer.
Instämmer helt. Visst är ribban satt ganska högt nu, med tanke på kvaliteten "out-of-the-box", men det gör det ju väldigt intressant också. Och med denna detaljeringsgrad tror jag att TS kommer att locka till sig nya utövare.

Nu ska jag inte säga för mycket innan man satt klorna i verktygen så småningom, men jag kan känna mig lite glad att jag i första hand redan nu modellerar grejjerna istället för att på traditionellt sätt lägga detaljer i texturer. Jag hoppas därmed att jag har hyggligt kort startsträcka för att kunna få ut saker. Positiv som man är...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2016-12-07 klockan 17:16.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-07, 17:28   #4
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Vad som också vore trevlig om än kanske omöjligt med tanke på att Sverige är ett litet land med realtivt få personer som gillar tågsim vore att flera personer gick ihop till ett team och gjorde något för att sälja det dom skapar. Fler personer gör jobbet snabbare än en (1) person och att tjäna lite på det är alltid en motivation till att fortsätta bygga och slutföra arbetet.

Med all respekt för alla freewareskapare, men det blir ju väldigt lite släppt. Mycket som startas, pausas, läggs ner helt pga att en hårddisk rasar och att man inte hade backup eller läggs ner pga minskat intresse och sedan dör det ut.

Jag är inte bra på att skapa 3D så jag själv har inget att tillföra på den fronten, men om jag hade det så hade jag försökt att dra ihop några för att göra saker tillsammans för att sedan sälja det.

Exempel:
Community ware blev ganska utskällt i början, men vi fick ett RC-lok som väl dom flesta här inne kör vilket visar att konceptet var lyckat trots att alla inte gick med när det startade pga att "någon" helt plötsligt hade mage att ta betalt för något som förväntades mer eller mindre vara gratis. Allt kan inte vara freeware.

X2000 är det andra exemplet som en (1) person höll på att bygga och när tiden inte räckte till, av förklarliga skäl, så lades projektet ned. Hade man varit fler som byggde X2000 och sålt det hade det varit en färdig produkt idag.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-08, 14:43   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Ni som är tåg- och objektbyggare, bygg inte för många på engång för då blir risk för många saker inte bli klara eller kastas till papperskorgen.
Bygg en sak i taget är bäst!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-08, 15:17   #6
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Bygg en sak i taget är bäst!
Men hu va tråkigt... får man inte börja nytt projekt innan man är klar med det man håller på med alltså? Hugaligen, hur ska de gå...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-09, 10:19   #7
Erik.H
Tidigare mrdaddydj
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Oslo, Norway
Inlägg: 1 068
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
Ni som är tåg- och objektbyggare, bygg inte för många på engång för då blir risk för många saker inte bli klara eller kastas till papperskorgen.
Bygg en sak i taget är bäst!
Anar nästan lite dubbelmoral, Mr trollhättan och bergensbanen
__________________
Mvh
Erik.H
Erik.H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-09, 14:51   #8
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik.H Visa inlägg
Anar nästan lite dubbelmoral, Mr trollhättan och bergensbanen
Kanske tänkte jag slå ihop båda rutterna. Men det tar alldeles för mycket tid.

Senast redigerad av Totte den 2016-12-09 klockan 14:53.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009