Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-10-22, 21:49   #1
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard Route Riter 6

Hej!

Jag har dratt hem detta förträffliga program. Vill bara varna för en mycket långsam server Testade att köra från en dator med bredband men det gick långsamt där ochså. Den adress som visas i detta forum fungerar inte, men det finns en annan och jag lägger upp den här senare i dag.
Nu till programmet:

Som ni alla kanske vet så hade jag ett problem med rutten och fick en beskrivning hur man skulle kunna lösa detta. Senare kom ett tips från Mazz om RR 6.
Laddade hem detta och testade och se det funkade! (Tack Mazz för tipset!). Programmet är kraftfullt och fungerar perfekt. det följer med en del andra program ochså som man kan ha stor användning för: TGA Tool 2 - Klarar numera 1024x1024 texturer och mipmapp. Detta har man väntat på.
Ace It - Har inte testat detta, men enligt beskrivning så skall man kunna ta en bild och göra en ace-fil av den.
Shapewiever - Fanns tidigare, men denna version kan man se hur objekten ser ut även på natten och man kan ändra så man får olika bakgrunder.
TView - Tumbnailprogram
TSUtil
Detta var dessa program som var med.
Om man skall fixa bort det vita som ibland kan komma i en rutt, så funkar det att göra det i detta program. Men OBS!, allt som man har tagit backup på innan man kör detta stämmer inte efter. Marken ändrar sej, vad jag kunde se på vissa ställe, men det kan man justera efteråt och kordinaterna blir helt annorlunda än de man hade innan. Lite trist, men det är bättre att få en rutt som man kan köra från "start till mål" än att ha en rutt som man kanske får bryta, kanske mitt i en växel.
Men jag rekommenderar ändå detta program eftersom man får med en hel del annat som kan vara nyttigt. Det funkar och det är ju det som är huvudsaken.
Kanske någon annan som har laddat hem detta och testat? Era kommentarer om detta?
Tycker det är kanon att det finns folk som offrar så mycket tid som det ändå tar att göra ett sådant här bra program som dessutom är gratis.

MVH Kenneth

PS Läste även att om man har laddat hem en rutt så kan man "rensa" denna via detta program och då få bort allt onödigt. Bra om man inte har så stor hd. DS

Här kommer adressen: http://www.railpage.org.au/steam4me/...oute_Riter/#dl

OBS Mycket långsam server. OBS
knebert besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-10-25, 23:26   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Jag laddade också hem detta program, då det innehåller mycket godis.

Dessvärre får jag det inte att funka. Installerade programmet, uppdateringen och Java utan problem (och allt hamnade i Route_Riter mappen!).

Men när jag startade Route Riter kommer ett medelande om att aceit.exe inte finns i Route_Riter mappen!??????? Kollade efter och såg att den låg i sin egen mapp i Route_Riter mappen. Kopierar den och lägger kopian i Route_Riter mappen och nu startar Route Riter utan felmedelanden....

Startar då TGATool och gör en ommålning. Får följande fel, när jag ska spara målningen:

Run-time error `429`.

ActiveX component can´t create object

Och ja, det har med Ace it att göra! Vad är fel? Är det bara jag som har problem med detta? Och ja igen, jag vet att detta är en beta, men har inte läst att nån annan haft detta fel.


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-10-26, 17:57   #3
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Hej!

Har du det problemet så får du nog installera om det. Fick upp samma och när jag installerat om det så funkade det.
Det andra problemet som du har kan jag inte svara på, men när jag flyttade ut den filen i Route Riter mappen så funkade det. Men det är nog inte meningen att det skall vara så. Kan vara en liten bugg...

MVH Kenneth
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-10-28, 17:17   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Ingen som vet varför jag får:

Run-time error `429`.

ActiveX component can´t create object

????????????????????????

Jag skulle gärna vilja kunna använda senaste Route Riter....


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-10-28, 18:09   #5
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Här finns nog något att hitta om det problemet.


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-07, 13:34   #6
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

RR version 6.1.33 finns nu för download här:

http://www.uktrainsim.com///filelib-...rm_fileid=2588


Här så verkar den inte kommit upp riktigt än, men kommer säkert snart där oxå:

http://www.railpage.org.au/steam4me/...oute_Riter/#dl

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
route geometry extractor! Robban.y Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 3 2003-07-28 21:04
Ny T-bane route. Richard Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 61 2003-06-24 15:45
Aktivitet till "Number One Tram Route" Hesa skurun MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-01-06 17:00
BMJ route, min nya route Trigger Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 25 2002-10-29 09:08
The Chinese real route CJ highspeed is finished. Bluesky MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 27 2002-10-17 08:19



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009