Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-12-28, 20:58   #61
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Kan man ladda ner rutten?
Om du har läst tråden från början så framgår det jue att den inte är släppt ännu!
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-29, 11:45   #62
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Trevligt att det finns intresse åtminstone

Tyvärr har jag lagt ner allt jobb med Trainz sedan en månad tillbaka

TRS2006 var en stor besvikelse för mig och släpptes ofärdigt och fortfarande idag har inga buggar fixats eller saker släppts som utlovades att följa med på skivan, tex uppdaterad trainzmaps som är nödvändigt för att skapa scenarios... Arbetet med en servicepack har inte ens påbörjats än trots att de flesta buggar var kända INNAN TRS2006 släpptes av beta-testare!

Flera av buggarna påverkar hur man kan sätta upp automatiserad körning/rangering och det är mitt intresse. LBJ2006 var tänkt att kombinera helautomatisk körning/rangering med manuella tåg som får automatisk växelomläggning efter destination mm. Automatisk rangering är stort sett omöjlig i TRS2006 eftersom stoppbockar inte stannar rullande vagnar längre och Lars Humpyard-kit funkar inte heller... Tog 3 månader för Auran att ens erkänna stoppbockarna som ett problem... Kul att vagnar spårar ur när de så småningom blir puttade emot en stoppbock...

Sen har även Auran haft en väldigt arrogant inställning till sina kunder senaste tiden och flera nyckelpersoner har lämnat både Auran och deras trainz partners program... Så frågan jag ställer mig är om Trainz ens har någon framtid längre och varför då slösa tid på att skapa kartor och objekt till det?...

Men kommer det en servicepack som löser det värsta så kanske jag fortsätter, jag är ju trots allt intresserad och det vore trist om mina farhågor besannas...

Sätter mitt hopp till att bla. Håmacon och Bengan skall fortsätta med sina rutter och släppa dessa!

Angående spåren jag använder så är det HP-Trainz som finns här: http://www.hp-trainz.de/html/free_sc.html

Luftledningen är Tomas paket som finns på STWs Svenska Tåg 2005 skivan.
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-29, 12:23   #63
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Standard

Hej Patrik!

Det är ju tack vare dig och alla andra kunniga och hjälpsamma kreatörer som det varit möjligt för mig att ens komma igång med ruttbyggandet! Precis som du, är jag också lite besviken på Auran vad det gäller att leverera ett färdigt programpaket. Hoppas och tror att det snart kommer lite uppdateringar.

Jag hoppas naturligtvis på att få till en färdig rutt så småningom, men jag har nu hållit på i ganska långa dagar, 7 da´r i veckan i flera månader och en viss matthet börjar faktiskt kännas.

Det är så förrädiskt med TRS, man går in bara för att kolla en tanke i fem minuter och fem timmar senare vacklar man ut för att hinna få i sig lite käk. När man återvänder lite senare upptäcker man att nu har det visst blivit ytterligare 10-15 baseboards som pockar på att bli färdigställda...

Inga problem i sig, men jag känner nu att resultatet nog blir bättre om man verkligen lyckas hålla sig från byggandet och det medföljande forumspammandet ett litet tag, så att inspirationen återkommer.

Hoppas och tror att du får gnistan tillbaka igen och en god fortsättning!
Håkan

Senast redigerad av Håmacon den 2005-12-29 klockan 12:27.
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-19, 22:18   #64
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Raderat!..
__________________
/Daniel

Senast redigerad av Daniel den 2006-02-20 klockan 11:32.
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-20, 11:32   #65
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Förlåt för att jag drar upp en gammal tråd

Men kan man få testa rutten?
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-20, 11:39   #66
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel
Förlåt för att jag drar upp en gammal tråd

Men kan man få testa rutten?
Tyvärr inte Daniel.

Jag håller inte på med Trainz längre så rutten lär nog aldrig bli klar. Skulle jag bli sugen igen så lär jag nog börja på något nytt men det känns väldigt avlägset just nu.
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-11, 23:49   #67
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Deskgrunt
Jo, men tydligen kan man få flera

Någon som vet om det går att sitta o köra i manövervagnen på X2000? Lyckas bara styra i motordelen vilket blir lite trist när man kör på andra hållet... Lysena tänds inte heller då. Ctrl/alt - C funkar inte.
Har äntligen kommit till skott på denna punkt.

Tog bort configen hos manövervagnen och lade ditt configen från motorvagnen istället.

Så nu fungerar även lyset på manövervagnen beroende på vilket håll hon åker åt.

Vad som behövs göras är.

1. Ta först och främst och flytta orginal configen från Manövervagnen, så ni inte sparar över den.

2. Lägg in configen från motorvagnen.

3. Byt ut motorvagnens kuidnr. kuid 49267 1044 i configen till manövervagnen kuidnr. kuid 49267 10009.

4. Ändra i name från "X2000 Motor-unit" till "X2000 Steering Unit"

5. Ändra även i username från "X2000 Motor-unit" till "X2000 Steering Unit"

6. Sen kanske det viktigaste, att inte glömma att ändra här i asset-filename från "c22_x2000_x2k" till "c22_x2000_ub2x"

Om ni har gjort rätt nu, så ska nu X2 växla belysning från motorvagn till manövervagn när hon går först.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Motorvagn.jpg (55.4 KB, 194 visningar)
Filtyp: jpg Manövervagn.jpg (51.9 KB, 194 visningar)
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-03-14, 08:14   #68
Henrik L
Tidigare Metal_henke
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 864
Post

Till Deskgrunt: Var har du hittat dom där körbara Lastbilarna??

Mvh Henrik
__________________
|Henrik L
Henrik L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:14.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009