Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-05, 18:38   #1
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard Ang. nedladdningar och skräp på datorn.

Jag var just inne på DLS och tittade på vad som var nytt för dagen. Jag passade också på och titta på hur många som har laddat hem "STL Script Library" därifrån (bild nedan). Det är två saker som slår mig när jag läser hur många som har laddat hem dessa skript.

Som tidigare har nämnts på detta forum. Om man lägger upp saker på DLS så får det en helt annan respons där än hos oss. Ja, siffran talar ju sitt tydliga språk. Eller? Tittar man på antalet nedladdningar från vårt forum för vad som krävs för att det ska fungera, så har den siffran ökat med ungefär 20 st, från det jag la upp skripten hos DLS. Vad säger detta?

Det leder till det andra konstaterandet, som just nu diskuteras på vårt forum i andra trådar. Det är alltför många som laddar hem ALLT utan att dom vet vad det ska användas till, och det leder till en massa onödigt skräp som bara ställer till med extra problem.
-
Bifogade bilder
Filtyp: jpg STL Script Library.jpg (79.7 KB, 80 visningar)
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 08:15   #2
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Nja,
jag tror att det beror på att väldigt många, för att inte säga alla, som har Trainz går till DLS först för att söka vad det nu kan vara. Sedan är vi bara ett fåtal som är Trainzare här på forumet. Men merparten är alltså inte det, som laddar hem från DLS.
Sedan kan man ju fråga sig, som du säger, att kanske många inte vet vad dom egentligen laddar hem. En del kanske rent av laddar hem alltsammans som finns där.
Sedan finns en sak som jag funderat över. När man öppnar Trainz så kommer flera val - route, scenarios, saved sessions.... och Content update. Där finns många uppdateringar. Men om jag förstått saken rätt så är det inga uppdateringar på sådant jag redan har, utan sådant som DLS har fått uppdateringar på.

Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.

Senast redigerad av benkegbg den 2012-04-06 klockan 08:23.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009