Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-04, 14:44   #1
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard Signal saknas...

Om någon 3D-designer känner sig sysslolös under sommaren så kan hon/han kanske göra en sån' här signal? http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32668

Det är en repetersignal och det finns redan stöd för den i det svenska signalsystemet.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 16:02   #2
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Om sommaren blir regning och kall kanske ? Men då behövs närbilder från olika håll och nån måttuppgift !
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 16:30   #3
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Om sommaren blir regning och kall kanske ? Men då behövs närbilder från olika håll och nån måttuppgift !
Jag hade på känn att du skulle nappa på denna signal, Lennart. Vi får se om någon annan kan ställa upp med fakta och ritningar. Och det är absolut ingen panik med denna signal, den har ju funnits i hela fyra år redan (utan att någon har frågat efter den - eller ens sett den), så varför skynda?
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-12, 15:32   #4
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Thumbs down ... inte längre...

... för nu är den gjord, utifrån EN bild. Det är lite typisk detta forum att inte ens kunna bidra med lite underlag när vi försöker utveckla saker som ni kan använda sen. Repetersignalerna har gått till Svenolov så får vi se om det blir nån release, eller om han också tröttnar på den svaga responsen!?

Visserligen är det sommar, fotbolls-VM pågår (det blev ju i alla fall "blågul" seger), men lite hjälp hade jag nog väntat mig
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20120612_0001.jpg (156.8 KB, 60 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120612_0002.jpg (144.6 KB, 60 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-06-12, 17:08   #5
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Undrar hur många som egentligen begriper vilket jobb ni lägger ner på både objekt och tillhörande script.
Men (inte för att låta som nån smörnisse) själv har jag svårt att bidra med så värst mycket, hade t.ex aldrig sett den där signalen tidigare faktiskt, innan det dök upp en bild här på forumet på just den där.
Och min digitalkamera sover en djup törnrosasömn för tillfället, men det var nog detsamma, för här i Sundsvall finns det absolut INGENTING i tågväg av intresse att fota (hehe), och fota, det är jag i alla fall urusel på .
Och sen har man ju blivit lite bortskämmd av våran egen guru Bengan, som brukar hitta både bilder å ritningar till allt mellan himmel å jord .
(Har jag skyllt ifrån mej nog nu!!?? )
__________________
Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2012-06-12 klockan 17:11.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:47.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009