Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-05, 20:03   #1
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Thumbs up Göra reklam för Trainz....

Simulatortåg är ju en del av tåghobbyn... kommer ihåg att jag läste en artikel om Trainz i Allt om Hobby år 2002... detta blev inkörsporten för min Trainzhobby..

http://www.hobby.se/tidningsdetaljer...dningsID=20028

Har inte sett någon mer artikel i nån press... eller någon som vet?...
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 21:47   #2
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Under flera år var jag med i den grupp som visade Trainz.
Vi kunde göra det för att den dåvarande svenska representanten stödde oss och att vi även hade bra kontakter med Auran i Australien.
En av höjdpunkterna var nog på museet i Ängelholm då vi hade danskar norrmän och en kanadensare bakom disken.
När sedan en annnan firma tog över i Sverige så var dom inte intresserade av samarbete så då dog den den biten. Sedan tappade jag intresset för SL Tunnelbana och är nu inte så aktiv längre
Att det inte skrivs så mycket om Tranz kan kanske bero på att jag inte längre kunde ge kopior till de som jag visste brukade skriva om sånt
__________________
Kenny

Senast redigerad av Rc1166 den 2010-11-05 klockan 21:52.
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 22:43   #3
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Thumbs up Intressant...

Citat:
Ursprungligen postat av Rc1166 Visa inlägg
Under flera år var jag med i den grupp som visade Trainz.
Vi kunde göra det för att den dåvarande svenska representanten stödde oss och att vi även hade bra kontakter med Auran i Australien.
En av höjdpunkterna var nog på museet i Ängelholm då vi hade danskar norrmän och en kanadensare bakom disken.
När sedan en annnan firma tog över i Sverige så var dom inte intresserade av samarbete så då dog den den biten. Sedan tappade jag intresset för SL Tunnelbana och är nu inte så aktiv längre
Att det inte skrivs så mycket om Tranz kan kanske bero på att jag inte längre kunde ge kopior till de som jag visste brukade skriva om sånt
Intressant att höra.... men kanske någon i adminfunktion skulle ta kontakt med tex "Allt om Hobby" och få dem att göra ett reportage...
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 10:47   #4
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Det kanske finns någon som vill göra det men då den personen själv får betala för minst en kopia så kan det bli svårt. Den nuvarande distributören vill inte ge bort kopior till tidningar
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 22:41   #5
GLE
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Västerbotten
Inlägg: 53
Standard

Tidningen Tåg skrev någon gång en artikel om ett av Trainz spel. Tror att det var när TRS 2004 kom. Sen har det funnits en del annonser i Tåg om bla Trainz Classics och TRS 2009 men det är det enda jag sett av Trainz i någon tidning.
__________________
Använder TRS 2006.
GLE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 22:45   #6
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Idag skulle det ju vara mer passande att i lämplig tidning skriva om tågsimulatorhobbyn i sin helhet snarare än att bara skriva om Trainz. Bra för hobbyn i stort och bra för samarbetet.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 22:53   #7
GLE
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Västerbotten
Inlägg: 53
Standard

Jo det finns ju så många simulatorer.. Man kan ju skriva om Trainz, MSTS, Railworks och om det finns nån fler. Skulle ju säkert locka fler till att testa spelen. Sen kan man ju skriva om för och nackdelar för respektive simulator. Kan ju underlätta om man ska köpa nytt.
Skulle vara roligt om simulatorhobbyn uppmärksammades mer.
__________________
Använder TRS 2006.
GLE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:35.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009