Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-28, 20:31   #1
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard Norrköpings spårvägar

Hej jag håller på att bygga norrköpings spårvagnsnät till trs Som ni kan följa framstegen här och ska självklart ha med centralstationen som jag håller på med just nu. Denhär rutten kommer antagligen att släppas på downloadstråden innom outsagd tid, jag gör detta för att jag blev så inspirerad av gbgtrams Projekt göteborg

ALLT ÄR MÄTT NÄSTAN EXAKT PÅ METERN ALTSÅ
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )

Senast redigerad av maxlk96 den 2010-06-28 klockan 20:35.
maxlk96 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 20:47   #2
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Det låter kul.

Har åkt där många gånger och även fått köra en liten bit.
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 21:23   #3
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Loter kul! Lycka till!
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 21:24   #4
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

Här har vi de små framstegen som jag har gjort (Detta har jag gjort idag (Började vid 10 och har tagit många pauser då och då))

PS. den andra bilden är en ankomsttavla som jag försöker göra till gmax (det är mitt första bygge) den kommer finnas i olika utföranden
Bifogade bilder
Filtyp: jpg imagewrap.jpg (60.4 KB, 242 visningar)
Filtyp: jpg Untitled.jpg (183.3 KB, 242 visningar)
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )

Senast redigerad av maxlk96 den 2010-06-28 klockan 21:27. Anledning: felstavat igen
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 21:27   #5
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marmar Visa inlägg
Loter kul! Lycka till!
Tack
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 21:37   #6
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile kul...

Citat:
Ursprungligen postat av maxlk96 Visa inlägg
Hej jag håller på att bygga norrköpings spårvagnsnät till trs Som ni kan följa framstegen här och ska självklart ha med centralstationen som jag håller på med just nu. Denhär rutten kommer antagligen att släppas på downloadstråden innom outsagd tid, jag gör detta för att jag blev så inspirerad av gbgtrams Projekt göteborg

ALLT ÄR MÄTT NÄSTAN EXAKT PÅ METERN ALTSÅ
Hej, kul att du blev inspirerad av PT GBG rutten som jag byggt.
De låter som ett fint & intressant byggprojekt, härligt att spårvägarna i Sverige börjas byggas av nu, du är den första vad jag vet som gör de i Norrköping, vi GBGtram & trainz2007 ( PT GBG) slår rekord i de tidigare avbyggnationerna av Göteborg och bygger av hela Göteborg inte bara spårvangsnätet utan tåg med.. även lite annat som flyglinjer ( från Säveflgpl.) busslinjer & Älvsnabbs linjen ( båt) mm...

Men lycka till med Norrköpnings Spårvagnsnät
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 21:40   #7
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
Hej, kul att du blev inspirerad av PT GBG rutten som jag byggt.
De låter som ett fint & intressant byggprojekt, härligt att spårvägarna i Sverige börjas byggas av nu, du är den första vad jag vet som gör de i Norrköping, vi GBGtram & trainz2007 ( PT GBG) slår rekord i de tidigare avbyggnationerna av Göteborg och bygger av hela Göteborg inte bara spårvangsnätet utan tåg med.. även lite annat som flyglinjer ( från Säveflgpl.) busslinjer & Älvsnabbs linjen ( båt) mm...

Men lycka till med Norrköpnings Spårvagnsnät
tack igen
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 20:12   #8
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

Här kommer ett repaintframsteg (mitt första faktiskt)
Kommentera gjärna av all sorts kritik
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Untitled.jpg (192.2 KB, 230 visningar)
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 20:39   #9
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

om det är någon som har kartor av några slag skicka dem gjärna till mig för att det skulle vara till stor hjälp
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 20:42   #10
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Thumbs up

Mycket bra, jag saluterar dig. mvh Johnny
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 21:35   #11
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile ..tips

Citat:
Ursprungligen postat av maxlk96 Visa inlägg
om det är någon som har kartor av några slag skicka dem gjärna till mig för att det skulle vara till stor hjälp
Snyggt, den vagnen ser ju bekant ut... Ett tips använd goolge earth, där kan du se kartbilder i 3-d och vanligt från 2009 även gatuvyer och en massa nadra bilder på områdena på kartan.. så google earth rekommenderar jag strakt.. om de inte skulle räcka kan du prata me kommunen eller banverket om spårkartor, vi gjorde de och fick en stor karta på 2 meter....över Göteborgs centrala bangård
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 21:41   #12
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
Snyggt, den vagnen ser ju bekant ut... Ett tips använd goolge earth, där kan du se kartbilder i 3-d och vanligt från 2009 även gatuvyer och en massa nadra bilder på områdena på kartan.. så google earth rekommenderar jag strakt.. om de inte skulle räcka kan du prata me kommunen eller banverket om spårkartor, vi gjorde de och fick en stor karta på 2 meter....över Göteborgs centrala bangård
jag använder google earth till mätningarna men norrköping finns inte i 3d och det är ganska lågupplöst, jag föredrar eniros "Utsiktsvy" eller perspektiv so jag skulle kalla det. det är nog en jättebra ide om man skulle kunna få tag i en spårplan. tack
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 22:47   #13
trainz2007
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 153
Thumbs up Snyggt

Väldig bra början och din första repaint var väldig snygg, trodde att den såg ut så (alltså att du laddade ner en färdig norrköpingsspårvagn) innan jag läste om din repaint så bra jobbat!

Du får gärna använda spår och saker från vår rutt, det finns coola stadsspår som har spåren på tegelstenarna, börjar med Strab eller nåt

//GAMPANAT
Projekt Göteborg
__________________
Skapare till Projekt Göteborg till Trainz
trainz2007 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 22:55   #14
henke327
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 334
Standard

Har själv varit inne på att bygga Norrköping, då använde jag denna karta.

http://www.norrkoping.se/bo-miljo/tr...rta_070212.pdf

Lycka till!
henke327 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 11:36   #15
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke327 Visa inlägg
Har själv varit inne på att bygga Norrköping, då använde jag denna karta.

http://www.norrkoping.se/bo-miljo/tr...rta_070212.pdf

Lycka till!
tack jag ska börja använda mig av den när jag börjar med spårvagnsnätet, håller fortfarande på med centralstationen
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:15.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009