Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-09-14, 21:08   #1
camnis
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 45
Standard Tipps om rutt

Jag söker efter en rutt där det ingår mycket lastning och lossning, av olika slag containers, sten, makadam mm.
Välkomnar alla förslag.


//Johan Gustafsson
camnis besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 19:30   #3
camnis
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 45
Standard bra rutt

Helst så skulle rutten innehålla lastning av typ makadam eller kol eller nåt, från punkt A till punkt B.
Köpte rutten som finns i store på steam, där lastar man makadam, och det fungerar bra, det är bara det att det finns inget att lossa vagnarna i när man kommit fram till slut stationen.....

Hoppas att malmbanan blir klar som rutt snart

//Johan Gustafsson
camnis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-24, 20:33   #4
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Hej alla!

Jag funderar på att köpa TS2015,

kan ni tipsa om bra svenska rutter och Rc lok + vagnar?

Jag har sett att det finns ett X2000 i beta version att ladda ner på sidan nånstans

Tack för hjälpen
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-24, 21:22   #5
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Typ det enda riktiga svenska rutten som finns för nedladdning är då Jönköpingsbanan Jönköping-Habo. Resten är under utveckling.

Finns också ett gäng trevliga svenska fantasirutter att leka loss med också.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2014-09-24 klockan 21:24. Anledning: Länk till nedladdningssidan.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-24, 21:29   #6
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Tack Adde,

krävs det, om jag har förstått det rätt, att man köper den ena payware rutten för att Jönköpingsbanan ska funka?

Berglagsbanan v3 är den real eller fantasi?

Kan du kanske tipsa om dom tyska payware rutterna

Berlin - Wittenberg
Hamburg - Hannover
Augsburg - München är bra?

Tack igen
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-25, 18:44   #7
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikban Visa inlägg
krävs det, om jag har förstått det rätt, att man köper den ena payware rutten för att Jönköpingsbanan ska funka?
Jönköpingsbanan innehåller en del objekt från Horseshoe Curve. Horseshoe Curve följde med som gratisrutt vid en uppdatering för ett par år sedan och eftersom rutten innehöll passande objekt valde jag att utnyttja den. Det handlar framför allt om vegetation och en del hus. Det är möjligt att vissa av dessa objekt finns i andra rutter så att du har dom i din simulator även om du inte har Horseshoe Curve. (Jag är tyvärr inte helt säker på hur detta funkar.)

Beroende på hur snyggt du vill ha det går det säkert OK att köra rutten utan dessa objekt. (TS visar då en liten "mjölkflaska" på den plats där det saknade objektet skulle finnas. Om du markerar "mjölkflaskan" i Editor-läget kan du se namnet på det objekt som saknas.)

Annars kan jag rekommendera att köpa Horseshoe Curve. Det är en fin rutt i 50-talets USA.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009