Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-04, 20:23   #1
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard Hur fungerar RC-loket för er?

Är det någon som får RC-loket att fungera utan att TS2014 kraschar?

Jag har bara fått det att fungera ett fåtal gånger. Många gånger kraschar det redan i Scenrioeditorn när jag placerar ett RC på spåret. Ibland går det bra att placera ut det men kopplar man vagnar till så kraschar TS2014 när man skall köra scenariot eller editera det. Vagnarna jag kopplade har varit tyska personvagnar som sitter på BR101-consisten samt engelska vagnar som sitter på Class 87-consisten. Jag har alltså bara lagt ner något av dom consisten och tagit bort loket (BR 101 eller Class 87) och satt dit ett RC istället.

Om ni får det att fungera, vilket RC använder ni? Här fungerar tex SJ's 300:e RC-lok bra många gånger medans RC7 är dömt att misslyckas varje gång.

Förövrigt har jag aldrig fått TS2014 att krascha med andra lok/vagnar.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 21:19   #2
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Har du skaffat det nyligen behöver du European Asset pack! Det löser en hel del problem som många av våra äldre addons kan ha, då mycket av de filer refereras till den paketet. bl.a. Kopplingsscripten.

Kolla även in här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34831
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 22:10   #3
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Har du skaffat det nyligen behöver du European Asset pack! Det löser en hel del problem som många av våra äldre addons kan ha, då mycket av de filer refereras till den paketet. bl.a. Kopplingsscripten.
När jag försöker köpa den får jag upp detta hos Steam:
"Din transaktion kunde inte slutföras eftersom du redan äger en eller flera spel du försöker köpa. Var vänlig och kolla ditt konto och din kundvagn för att verifiera att du köper en vara du inte redan har."

Jag köpte ju många rutter och en del lok när dom hade utförsäljning så många lok och vagnar som finns där känner jag igen för att jag har dom installerade då dom följde med rutter. Förmodligen är det ändå något jag saknar, så vet du om det finns ett sätt att tvinga köpet att gå igenom?
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 23:07   #4
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Haeg-sieg route, East Coast Main line (London Paddington-någonstans) och Great Western main line (Newcastle-York) är de tre rutter som jag hade när jag köpte TS2012, tillsammans med Seebergbahn och nån engelsk fantasirutt, båda finns i Steam workshop gratis att ladda ner.

Någon annan lösning kommer jag inte på just nu.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-05, 16:26   #5
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

O.k, jag tror det är det du säger att kopplings-scripten skiljer sig åt och det är där problemet ligger. Jag får försöka hitta passagerarvagnar som fungerar.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 23:16   #6
wigerup
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: umeå
Inlägg: 25
Angry

Spelar ingen roll om det är RC eller DA alt Dm loken som installeras. TS2014 hänger sig eller krashar hur man än gör och vad man än gör. Verkar vara ett minne blott med våra kära svenska lok.
Har testat och försökt nu i 2 veckor utan ett enda positivt scenario som fungerar.
Ja jag har installerat Eurpean Asset pack. Det kosntioga är att för c:a 3 månader sen hade jag inga problem. Nu har jag gjort en ominstallation och nu fungerar det ej.
Hemskt ledsen, tappar intresset om jag inte får köra mitt da lok.

MVH
Björn
wigerup besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 01:05   #7
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Rc:n fungerar hos mig, så jag förstår inte varför några drabbats av.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 10:17   #8
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Rc:n fungerar hos mig, så jag förstår inte varför några drabbats av.
Kör du ensamt lok eller med vagnar kopplade till? På vilka rutter får du det att fungera?

Liten uppdatering:
Jag får ett ensamt Rc-lok att fungera på alla rutter. som har eldrift. När jag kopplar passagerarvagnar till så är det vissa rutter det inte fungerar på. Jag får det att fungera på Berlin - Wittenberg, London Peterborough, West Coast Main Line Over Shap medans exakt samma tågsätt kraschar om jag försöker köra dom på Munich - Garmisch-Partenkirchen, GEML London-Ipswich. Det är flera rutter den inte fungerar på när man kopplar på vagnar men jag minns inte riktigt nu på rak arm vilka det är.

Jag skall gå igenom någon rutt som det fungerar på och skriva upp exakt vad den har laddat så kan jag dubbelkolla att samma saker är laddade i den/dom rutter det inte fungerar i. Jag har European Asset Pack installerat, men den har följt med när jag köpt lok/rutter så jag hittar den inte som något laddbart i scenarioeditorn.

Det skulle som sagts tidigare bra om källfilerna kunde släppas fria till Rc-loket så att någon annan kan uppdatera loket. Det vore ju tex kul att få samma klass på hytten i loket som det är på X2000-hytten som Kungsfisk visat upp här på forumet, olika hytter för tex Rc1 och Rc6.
__________________

Mvh, Roger

Senast redigerad av Rogge den 2014-07-15 klockan 10:18.
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 14:54   #9
wigerup
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: umeå
Inlägg: 25
Angry

Three corners country har jag fått det att fungera (TCC) med sammankoppling av lok och vagnar. Det är helt riktigt att det på somliga rutter kan man installera loken ( jag pratar då om RC+DA+DM) men inte med vagnar. Vissa rutter går det som ovan sagts att sammankoppla med vagnar.
Det är väldigt konstigt men förmodligen är rutterna programmerade på olika sätt.. Hoppas det är någon som har en lösning.
Skulle vara intressant att se om någon har "laddat" ned någon rutt från icke officiella källor bar för att jämföra. Det verkar faktiskt som om dom nyaste rutterna inte går att installera några addons på… kanske Steam som lägger in någon spärr, jag vet icke.
Bara jag slipper att gå tillbaka till MSTS.
Med Vänlig Hälsning
Björn
wigerup besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 16:40   #10
wigerup
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: umeå
Inlägg: 25
Cool

Skulle kanske tillägga det jag har provat:
Det som fungerar:
Cologne-Dusseldorf
Ruhr-Sieg line
TCC
Seebergbahn
Dom linjer som jag inte fått det att fungera är dessa:
London-Brighton
Hamburg Hannover
Munich-Augsburg
Northeast corridor
Munich-Garmish
The Woodhead Line
Hedborough North
wigerup besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 16:58   #11
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge Visa inlägg
Kör du ensamt lok eller med vagnar kopplade till? På vilka rutter får du det att fungera?
Kör med svenska vagnar och godstrafik på min egen rutt. Har aldrig köpt någon rutt.

Senast redigerad av Totte den 2014-07-15 klockan 16:59.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-16, 03:21   #12
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wigerup Visa inlägg
Skulle kanske tillägga det jag har provat:
Det som fungerar:
Cologne-Dusseldorf
Ruhr-Sieg line
TCC
Seebergbahn
Dom linjer som jag inte fått det att fungera är dessa:
London-Brighton
Hamburg Hannover
Munich-Augsburg
Northeast corridor
Munich-Garmish
The Woodhead Line
Hedborough North
De som inte fungerar är rutter släppta senare än 2012. Om du ska placera ditt RC-lok i dessa rutter, prova att i objekt set-filtern leta efter "Kuju" och bocka i Railsimulator (och kanske RailsimulatorUS, om det första inte funkar...)
Denna är bockade som standard vid de rutter som funkar, och TCC kräver specifikt att man har european assets pack för att funka.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-16, 11:41   #13
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
De som inte fungerar är rutter släppta senare än 2012. Om du ska placera ditt RC-lok i dessa rutter, prova att i objekt set-filtern leta efter "Kuju" och bocka i Railsimulator (och kanske RailsimulatorUS, om det första inte funkar...)
Denna är bockade som standard vid de rutter som funkar, och TCC kräver specifikt att man har european assets pack för att funka.
Bingo!

Jag testade det precis på Munich - Garmish och det fungerar. Jag kryssade i båda två för säkerhets skull och det fungerade jättebra. Tack för din hjälp!
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-16, 13:29   #14
wigerup
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: umeå
Inlägg: 25
Standard

Tack så väldigt mycket Adde för ditt tips. Guld värt!!!!! Borde läggas upp på en mer viktigare plats så alla får tillgång till det. Fungerar även med DA loken!!.
Tack än en gång
Hälsningar
Björn
wigerup besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-16, 13:59   #15
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Ingen orsak! Somsagt. mycket av våra svenska material använder gärna en hel del av de script som finns i det paketet!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009