Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-02-14, 19:29   #1
LokKalle
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 535
Standard Min pivot försvunnen från Gmax

Hej
[:0][8]
Nu har jag ställt till detr igen med Gmax. Har antagligen tryckt på någon av snabbvalstangent eller knapp så nu syns inte pivoten längre. Alltså inte den man ändrar läge på under hierarchy utan den man normalt ser då en detalj är selectad eller markerad.
Kan någon begripa vad som hänt. Har letat efter att få tillbaka korset som visar riktningar XYZ eftersom det ibland är lättare och mera praktiskt då jag vill flytta på objektet i fråga till en annan position genom att med pekaren ställa mig på den axel på korset som jag vill ändra läge med.
Detta kan man gör ändå fast det ställer till med problem ibland då jag i så fall måste vrida på detaljen i topfönstret och då kan polyonerna bli felvändna som väll är bekant.

Kom med svar om ni kan förstå vad jag menar. Vill inte gärna ominstallera Gmax för detta.

Hälsningar Kalle





KAH
LokKalle besöker inte forumet just nu  
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Några blandade bilder från Nässjö vfp420b Tågbilder 2 2005-01-29 20:52
Tågbilder från schweiz henke_89 Off-topic 1 2004-07-19 00:52
Bilder från Märsta samt Arlanda Dson Off-topic 8 2004-04-20 15:54
texturen från gmax Burge 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 5 2002-08-14 19:30
Hur får man in objekt i MSTS från Gmax? Jocke 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 2 2002-06-23 15:59



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009