Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-04-03, 13:00   #1
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Question WOS4 - har någon testat?

Har någon testat nya World of Subways? New York line 7. Verkar kul med tanke på expressturer, ruttens längd och det faktum att den är till stor del över jord. Skulle gärna höra lite om det är värt pengarna innan jag köper!

__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 14:36   #2
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Har du kollat in det på youtube? Man brukar få en rätt bra bild av ett spel om man ser någon annan spela det.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 15:53   #3
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Jag har följt utvecklingen samt sett en del videos på youtube nu efter släpp, och bestämt mig för att inte köpa det.

Dels tycker jag det blir löjligt mycket "spel" snarare än simulator (karaktärer, hämta uppdrag m.m). Dessutom gillar jag inte så mycket att det utspelar sig på 70-tal istället för nutid, eller de amerikanska tågen där föraren sitter intryckt i en liten låda och kör. Jag gillar att ha en god utsikt när jag kör tåg

Tycker överlag att detta wos håller en mycket lägre nivå än wos3 som var helt outstanding.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 17:37   #4
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Aha, synd. Får se om jag slår till, kanske blir någon rea eller så. Annars mer min smak på banan än tidigare rutter. Min huvudsakliga kritik efter vad jag sett på Youtube är dock bristen på hastighetsmätare i hytten. Jag avskyr att behöva ha HUD-displayer uppe för att kunna köra!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora

Senast redigerad av bönan den 2015-04-03 klockan 17:41.
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 22:57   #5
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jag slog till ändå, jag är både nöjd och missnöjd. Det stör mig att dom ska behöva introducera karaktärer på det sätt dom gjort i spelet, det tar inte jättestor plats men det är så fruktansvärt dåligt gjort att det blir rent plågsamt. Animering och röstskådespelarnas insatser är rent pinsamma. Bara för att ta ett exempel är Halo 1 från 2002 totalt överlägset ur båda aspekterna.

Grafiken är utmärkt när man väl hamnar i hytten. Tågen är säkert välgjorda men jag stör mig som sagt på det lilla båset man sitter i. Ingen sikt till vänster och i vänsterkurvor får man sannerligen hoppas på det bästa, för man ser inte ett dyft. Ingen hastighetsmätare, det fanns tydligen inte i verkligheten (förarna lär ha haft utmärkt linjekännedom) men man kunde väl ändå ha lagt in det här? Speciellt som man blir kickad ur spelet om man passerar en växel i över 19 mph (om man så gör det i 20 med bromsarna åtdragna).

Rutten är kortare än man kunde önska, hastigheten är låg. Nätet i NY var sönderfallande på 70-talet då spelet utspelar sig. Det är inte mycket bättre idag. Hade nästan varit roligare om man siktat in sig på 50-talet istället, Flushing Line var känd som en av de snabbaste linjerna på NY Subways nät. Nu är det max 40 mph (60ish kmh) som gäller. Rätt ynkligt.

Hoppas på någon förlängning/utbyggnad etc i framtiden, tex som DLC. Kanske moderna tåg i alla fall?

Inte testat några uppdrag ännu, man ska tydligen gå runt och prata med karaktärerna i depon och det har jag inte orkat ödsla tid på ännu.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009