Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-12-31, 03:11   #1
gec44-9w
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 296
Standard MSTS kanske inte är helt nedlagt

Hej!
För en tid sedan så gick ju Mircosoft ut med att det inte kommer något msts 2 men snart så kommer Train Master där man kan importera objekt från msts och eftersom det ska vara väldigt realistiskt så kan man ju säga att det nästan är som msts 2.
Kanske är helt ute och cyklar men det är i alla fall vad jag har läst och hört.

En fråga:
Finns det en chans att Microsoft någonsin kommer att låta privatpersoner ändra på koden så att man kan updatera det?
gec44-9w besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-12-31, 09:24   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Helt rätt, skulle jag våga påstå.

Förutom att det fortfarande jobbas och byggs till MSTS så MSTS är inte ens död nu, så kan man nog räkna med att efterföljande simulatorer byggs så att de kan nyttja den enorma bank av freeware-saker som byggts upp runt MSTS. Rent strategiskt vore det dumt av en utvecklare att missa den möjligheten, med tanke på den bas av saker som finns. Såvitt man indikerat från TMTS-håll, så ska ju det även gälla rutter. Men, det återstår ju att se, förståss.

Så, jag gissar att vi kan vara hyggligt lugna för att saker gjorda för MSTS inte är kortlivade, det kommer nya simulatorer som tar över alstren. Succesivt bygger man om kanske eller bygger nytt, då nya simulatorer sannolikt har bättre möjligheter till mer detaljering etc.

I sammanhanget kan man ju passa på o nämna TrainArtisans simulator oxå, det folk som var involverat i MSTS2.

Inget är ju ristat i sten än, men nog finns det framtid för MSTS allt. Fast, med ett annat namn. Gissar jag.


/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-31, 10:35   #3
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Efter Microsoft gick ut med dödsdomen över MSTS2, så gick byggandet ner ett tag. Nu verkar det ha tagit fart igen, både på freeware- och payware-sidan.

Så man kan inte säga att MSTS är dött. Det lever vidare (med eller utan Microsoft!)....

Jag hoppas verkligen att TMTS kan använda tåg/objekt/rutter ifrån MSTS, när det kommer, men vi får vänta och se vad som händer!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-31, 12:04   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Ska jag fortsätta med bygge av min rutt, eller....?

MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-31, 12:23   #5
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Totte

Hej!
Ska jag fortsätta med bygge av min rutt, eller....?

MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Ja, min uppfattning är absolut att du ska bygga vidare! Din rutt är mycket fin som den är redan i MSTS och oavsett när den kommer så kommer den att vara mycket intressant! []

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-31, 12:26   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Tack Mazz!
Då fortsätter jag.
Gott Nytt År!

MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-31, 12:55   #7
sebbekurth
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Göteborg
Inlägg: 15
Skicka ett meddelande via MSN till sebbekurth
Standard

Till Totte!
KLART DU SKALL FORTSÄTTA MED DIN RUTT!! Den är mycket efterlängtad... GOTT NYTT ÅR!

MVH:
Sebastian
sebbekurth besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-31, 13:03   #8
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Lite Nyårsbilder!
Det är "Nordpilen" jag skapat. Den fanns på 50-70-talet. Ma loket drog 16 vagnar från Stockholm till Narvik.




MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-01, 02:27   #9
Perre
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Ösmo, Sweden.
Inlägg: 87
Standard

Jag avslutar min nyårsnatt med att kolla läget på forumet och jag ser bara fram emot vad 2005 har att erbjuda i nya rutter och versioner med eller utan Microsoft som partner.

Mazz, Totte, Hawk, Pierre , blir ni klara med era fina rutter och uppdateringar iår? Har följt utvecklingen under lång tid nu här på forumet och kan bara säga att detta är det bästa som hänt MSTS!

GOTT NYTT ÅR!! [8D]
Perre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Svensk version av MSTS är snart här. (Bilder) Rogge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 29 2003-01-11 15:30
Tillåter inte MSTS action? Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2002-09-02 17:28
Fråga angående 3d modeller till msts och trainz Trigger Off-topic 9 2002-08-25 18:14
Angående MSTS forum. bobjörk Off-topic 8 2002-06-30 17:57
Karlskrona stads spårväg till msts (Kanske) Jonsson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2002-06-29 10:50



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009