Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-09, 13:16   #1
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard Elektrolok litt Du

Lite pausande från RE och GDSJ under tiden som rutten är ute på alfa-test, passade på och småpyssla lite med modell-bygge... Finns en vagn som ligger före i kön för release, men det här loket ligger lite varmt om hjärtat det med...

Som synes på bilden så är det en del kvar att göra, de stora modelleringsövningarna som återstår är buffertbalken, som ju är svängd åt alla möjliga håll och strömavtagarna, som bara är ytterst provisoriskt än...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Du_upp.jpg (62.6 KB, 674 visningar)
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-09-09, 13:20   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Vad häftigt med detta lok. Det skulle vara kul att få köra det.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-09, 13:32   #3
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Inte så ofta jag direkt berömmer men här måste jag bara ge beröm. När jag ser en modell är känslan man får hur väl det stämmer med verkligheten väldigt viktig för mig. Här har du hittils hittat helt rätt.

Jag hoppas innerligt att fönster, dörrrar och övriga detaljer gör att jag fortsätter ha den känslan för du ligger väldigt bra till med denna.

En väldigt viktig detalj är lyserna. Hittils finns ju ingen textur men jag både tror och hoppas att det kommer bli så som jag önskar.

Kanonjobb så här långt Mats! Ser verkligen fram emot att kunna köra detta lok i TMTS och KRS
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-09, 17:11   #4
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Vilken skönhet
Mycket fint gjort Mats!
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-09, 17:22   #5
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Jösses Mazz, jag får nog snoka här inne lite oftare!

Man blir ju avis nu
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-09, 21:01   #6
LasseJ
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 88
Standard Du lok

Men så vackert.... ger minnen från en svunnen tid när D loken var de förhärskande på banorna. Glkömmer aldrig de många nätter man kört Du eller Du 2 i tunga godståg. Ser fram emot att, med minnets underbara förmåga , få köra Du återigen, fast nu på MSTS. En ny realistisk hytt hade inte varit fel.. gäna med en gamla "veven" för pådraget.... ( Ps jag tror inte att ungdomarna kan förstå känslan av att klara Finnerödja, eller Almedal-Mölndals Övre med 1200 ton en blöt lövig regning oktober natt,utan att hänga sig....)

Lasse J
LasseJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-10, 07:40   #7
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Ett blivande mästerverk...

Kan inte fatta hur du kan vara så bra på allt Mazz?????? Men å andra sidan, så får du gärna vara det. Det gynnar ju oss alla!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-10, 09:16   #8
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Otroligt vackert lok Mazz...

LasseJ; Tycker det låter väldigt intressant att en gammal lokförare kan, genom ett spel, återuppleva hur de var innan...Alltid trevligt när ett spela ger bra minnen...
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-10, 11:12   #9
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Kan inte fatta hur du kan vara så bra på allt Mazz?????? Men å andra sidan, så får du gärna vara det. Det gynnar ju oss alla!
Bra sagt Pierre! Håller med helt och hållet!
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-11, 17:25   #10
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Tack för alla snälla kommentarer...


Ja textureringen ska bli mycket spännande... tror lite granna jag vet hur du Fredrik tänker fönster o lysen mm... Har en del kompletterande modelleringsgöra efter att textureringen är gjord... Om du förstår hur jag menar... Men, å andra sidan är jag nybörjare på det här, så jag ska inte säga för mycke, kanske blir skräp när det kommer ut på spåret...

Har iallafall försett mig med en hygglig mängd med foton på brunlok, så det borde nog gå o få ihop nånting för texturen, hoppas jag...

Kan det här loket väcka känslor/minnen från de som faktiskt körde härligheten på riktigt, så är det ju alldeles underbart i så fall...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-12, 20:55   #11
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Smile

Hej

Ja kan tyvärr inte ge några rosor än, ja har Tuff-.... ööööö i allt för nära minne, även en del andra 3D-byggare............,därmed inga namn nämnda
Mycke snack, å lite verklighet..
När du har en "nästan" klar produkt, då ska du få rosor av mej.
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-12, 21:25   #12
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk
Hej

Ja kan tyvärr inte ge några rosor än, ja har Tuff-.... ööööö i allt för nära minne, även en del andra 3D-byggare............,därmed inga namn nämnda
Mycke snack, å lite verklighet..
När du har en "nästan" klar produkt, då ska du få rosor av mej.
Hmmm, förstår hur du menar... Inga problem... Jag har ju dessutom LLJ som tagit hur lång tid som helst och ännu inte blivit klar, så jag kan iof förstå att det kan finnas tvivel... Men, jag kan dock lova dig, det är inte bara snack, det är en hel del verkstad oxå... Det är åtskilliga timmar nedlagda hittills och ett antal återstår... Men, avslut o release är trevliga ingredienser, det skriver jag under på, mycket därför som LLJ fått lite lägre prioritet, det är ett stort projekt...

Nu vet vi hur du tänker och tycker i denna fråga och det respekterar jag självklart. De som spontant lämnat sina mycket positiva kommentarer uppskattar jag verkligen det gör att det är ännu roligare att jobba på, men några "rosor" framåt kan du hoppa över... Hur jag prioriterar min projekt, tror jag att jag förbehåller mig rätten att själv bestämma... Vem vet, jag kanske prioriterar upp LLJ istället, så får det ta den tid det tar... Haha, skoja bara, jag vill oxå ha ut en del grejer...


Hur det än är med prioriteringar och avslut... Jag har själv roligt under tiden och delbilder under tiden hoppas jag i första hand ger inspiritation till andra, det är iallafall avsikten... En annan vinkling är att när man postar bilder på sitt projekt, oavsett det är modell eller rutt, så hör ibland folk av sig som har nått dom vill bidra med, eller åt andra hållet, smider själv planer... men det är klart, om postade projektbilder mer stör än är till inspiritation, då är det nog ingen ide att posta nått om pågående projekt... Fast, å andra sidan måste man ju tåla lite grannna oxå, annars ska man inte posta alls... Nåja, nu har jag svamlat både hit o dit, får räcka nu...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2005-09-13 klockan 00:49.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-13, 18:43   #13
tufftuff
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , .
Inlägg: 497
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk
Hej

Ja kan tyvärr inte ge några rosor än, ja har Tuff-.... ööööö i allt för nära minne, även en del andra 3D-byggare............,därmed inga namn nämnda
Mycke snack, å lite verklighet..
När du har en "nästan" klar produkt, då ska du få rosor av mej.
Ska man känna sig ärad eller utpekad? Kanske bara är en vanligt åkomma det där behovet att snacka skit om andra som vissa, märkligt nog oftast (somliga, men få) MSTS-fanatiker har...
Avundsjuka antagligen...........

edit: förtydligade min ståndpunkt något
__________________

Senast redigerad av tufftuff den 2013-11-03 klockan 01:27.
tufftuff besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-13, 19:11   #14
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Fint arbete från båda!

Det var dumt sagt av Hawk med namnexempel, men gör nu inte lika dumt TuffTuff! Vill se fina verk till båda simulatorerna från kunniga personer som du o Mats med fler, inte dålig stämning vilket jag nog inte är ensam om!
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-09-13, 19:36   #15
LasseJ
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 88
Standard Att ställa krav

Jag tror det är vikitgt att vi inser att de som bygger modeller, rutter, objekt, vad det nu är, gör detta av intresse och skaparglädje. Själv är jag fullständigt okunnig om 3-d design, kan till nöds göra en enklare rutt. Men jag är stum av häpnad över er som kan! Fortsätt så, när grejorna är klara, jobb och familj tillåter kommer dom. Men jag har ingen rätt att kräva att just jag skall få leka med någon annans arbete, eller ställa några tidsramar för detta. Lycka till alla duktiga byggare!
LasseJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:33.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009