Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-03, 16:07   #106
simhag8
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 404
Skicka ett meddelande via MSN till simhag8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B
Ok, nästa gång du bli stoppad av en polis Simon, dock inte trafikare men en vanlig skånsk polis. typ från Malmöområdet. Fråga ifall han heter Nicklas och möjligen kallar sig Nickcop och råkar vara admin på ett annat forum där jag råkar hänga. Om, småmobba han då för att han en gång i tiden, inte såvärst länge sedan, kört omkring i en skrotfärdig Volvo 340 haha. Varning, följderna kan dock bli betydligt värre än böter
polisman är jag med medlem
simhag8 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-04, 15:29   #107
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Plusgrader existerar inte i min närvaro de senaste dagarna. Har varit minst 4-5 minusgrader i snitt. Och jag vill inte veta hur kallt det var ute i natt! Det var -12 på förmiddagen idag. Blir att elda rätt hårt.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-04, 17:11   #108
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Plusgrader existerar inte i min närvaro de senaste dagarna. Har varit minst 4-5 minusgrader i snitt. Och jag vill inte veta hur kallt det var ute i natt! Det var -12 på förmiddagen idag. Blir att elda rätt hårt.
Aj då!

Vi fick lida av -20 när vi vaknade vid 10-tiden. I huset var det hyfsade 17 grader...
Fick för tusan skrapa INSIDAN av bilen idag. Låg ett lager is på ratten dessutom så den var ju skapligt kall... Jävla köldhål det här!

Men nu kommer väl någon lapp från typ Nikaloukta (Stavning...!) och klagar på -55 över natten!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-04, 19:33   #109
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Här ligger vi konstant på -17

Det som är negativt är att familjens båda skotrar står stilla pga el-fel...
Yamaha'n vägrar tända och på Lynx'n har batteriet frysit sönder (går utmärkt ändå, men det är skönt med elstart)
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-04, 20:33   #110
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson
Aj då!

Vi fick lida av -20 när vi vaknade vid 10-tiden. I huset var det hyfsade 17 grader...
Fick för tusan skrapa INSIDAN av bilen idag. Låg ett lager is på ratten dessutom så den var ju skapligt kall... Jävla köldhål det här!

Men nu kommer väl någon lapp från typ Nikaloukta (Stavning...!) och klagar på -55 över natten!
Låter ju roligt det där. Men får du frost på insidan av bilen är det väl något fel isolerat?
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 14:21   #111
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Att jobba natt är och förblir kollektiv bestraffning!
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 20:02   #112
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Att jobba natt är och förblir kollektiv bestraffning!
Ska vi byta? Jag tar dina arbetstider och du tar mina. Jag börjar 5:30 imorgon bitti.
Vore ju härligt att jobba natt och vara ledig dagtid. Också bonusen i form av 100% OB-tillägg på det!

...säger B-människan Simon.
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 20:07   #113
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson
Ska vi byta? Jag tar dina arbetstider och du tar mina. Jag börjar 5:30 imorgon bitti.
Vore ju härligt att jobba natt och vara ledig dagtid. Också bonusen i form av 100% OB-tillägg på det!

...säger B-människan Simon.
Nae inge byte här inte, bara för att jag inte gillar nattpass så betyder det inte att jag gillar morgonpassen heller.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 20:44   #114
Slash2
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Nae inge byte här inte, bara för att jag inte gillar nattpass så betyder det inte att jag gillar morgonpassen heller.
Det ultimata vore ju att jobba typ 15-16, fast med samma lön som om man skulle jobba 22-06.
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 23:15   #115
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Jobba natt är det bästa jag varit med om (jobbade 23-06). Man sov till 12 eller 14 och kunde man göra vad man ville tills man skulle till jobbet. När dom tog bort nattskiftet och vi fick gå 2-skift, så kunde jag nästan spy. Varannan vecka 06-15 och varannan 15-24...skitskoj! Och inte nog med skittiderna, det blev 5000:- mindre i plånboken också...


Nåja, det var inte det jag skulle spy galla över. Jag (och tio personer till) blev av med jobbet 15 december och det tog tre veckor innan jag fick arbetsgivar intyget. Det skickades till facket direkt och dom har registrerat att dom fick det 14 januari (samtidigt skickades två kassakort). Sen dess har jag väntat och väntat och inte hört ett skit ifrån a-kassan.

Idag ringde jag dit och fick höra att dom inte behandlat mina papper än, för dom har så mycket att göra. Fy fasen säger jag bara! Nu får jag låna för att klara av hyra och mat...så ska det väl för f.. inte va!?
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 23:18   #116
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Jobba natt är det bästa jag varit med om (jobbade 23-06). Man sov till 12 eller 14 och kunde man göra vad man ville tills man skulle till jobbet. När dom tog bort nattskiftet och vi fick gå 2-skift, så kunde jag nästan spy. Varannan vecka 06-15 och varannan 15-24...skitskoj! Och inte nog med skittiderna, det blev 5000:- mindre i plånboken också...


Nåja, det var inte det jag skulle spy galla över. Jag (och tio personer till) blev av med jobbet 15 december och det tog tre veckor innan jag fick arbetsgivar intyget. Det skickades till facket direkt och dom har registrerat att dom fick det 14 januari (samtidigt skickades två kassakort). Sen dess har jag väntat och väntat och inte hört ett skit ifrån a-kassan.

Idag ringde jag dit och fick höra att dom inte behandlat mina papper än, för dom har så mycket att göra. Fy fasen säger jag bara! Nu får jag låna för att klara av hyra och mat...så ska det väl för f.. inte va!?
Det är inte mycket annat att säga en att det är beklagligt och hoppas att det löser sig snart.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 23:35   #117
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson
Ska vi byta? Jag tar dina arbetstider och du tar mina. Jag börjar 5:30 imorgon bitti.
Vore ju härligt att jobba natt och vara ledig dagtid. Också bonusen i form av 100% OB-tillägg på det!

...säger B-människan Simon.
Och mindre arbetstid! Oftast iaf...

Det är piss att det är kasst väder här i Stöten hittills. Det förväntas heller inget bättre väder. Men lite foto har det blivit och även nattfoto.

Har iaf ätit dyr och god mat här. Annars inget speciellt.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 23:58   #118
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Som ni kan läsa i en annan tråd; MSTS2 kommer inte att komma ut!

K A T A S T R O F !
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 00:53   #119
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Jag ska jobba 5:30, men sömn kan man ju glömma så länge det är fyllefest i lägenheten snett ovanför, och det sjungs allsång på "Var ska vi sova inatt?"
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 03:03   #120
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson
Jag ska jobba 5:30, men sömn kan man ju glömma så länge det är fyllefest i lägenheten snett ovanför, och det sjungs allsång på "Var ska vi sova inatt?"
Känner igen det där...

När jag jobbade (som behovare) på IKEA, så jobba jag många helger (oftast både lördag och söndag). Och på lördagar började vi 06.00 och då var det inte skoj när grannar hade fest fredag natt. Brukade spela Playstation och dricka kaffe. Sova fick man göra när man kom hem...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009