![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... sen kanske, med Herr Hedersknyffelfotograf Bengans hjälp, nån gång en "riktig" hytt till Yo1p/Y1/Yo1!!?? 3:dje bilden visar en av mängder på hytten till Yo1/Y som Bengan suveränt fotograferat så det blir lätt att skära ut texturer. Suveränt jobbat Bengan och STORT TACK
![]()
![]() |
#47 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Det ser riktigt bra ut! Tror säkert Bengans bilder är till stor hjälp, har gjort några olika ommålningar med hjälp av hans perfekta bilder!
![]()
![]() |
#48 |
Veteran
|
![]()
... men de blir väl färdiga när jag får lust igen !?
UBFo1p är nästan klar:
![]() |
#49 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej LAn
Supersnyggt, Jag gillar verkligen Hilding Carlsson rälsbussar. ![]() Men visst har Ekan redan hunnit smusta ner den för dom fina bilderna i screenshot tråden?
![]() |
#50 |
Medlem
|
![]()
Kul med dessa rälsbussar. Ser bra ut!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Veteran
|
![]()
... de sista två släpvagnarna för att göra pyttebanans rullande materiel under banans slutfas 1940 -1954. UBDo1p var ubba så till vida att här sköttes postsortering från främst postorderföretagen i Ävsered och Överlida. Samma funktioner som Yo1p. Kommer strax i Download:
![]() |
#52 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Veteran
|
![]()
... eller snarare vagnen var ju UBFo6p 1747. de andra 3, UBFo4p 1554, UBFo9p 1723 och UBFo11p 1553 hade nog alla 4 passagerarfönster och mindre resgodsutrymme än UBFo1p (som nog aldrig funnits på "pyttebanan"). Men jag får väl säja som igelkotten när han steg av rotborsten: "Man gör sina misstag!" UBFo1p fanns säkert hos andra förvaltningar. 1747 kommer strax i Download
![]()
![]() |
#54 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
1.Mycket bra gjort
2. jag vill bara fråga om det kommer mer senare. 3. Min far har gjort Yp 727 som (sputink) som finns i västervik 4. jag vill gärna att du kommer att NVHJ vagnar. *Men du bestemer själv Lan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
|
![]()
Tack Lan och alla inblandade för de här jättetrevliga rälsbussarna!
![]() Jag har provat dem lite och upptäckte att i släpet UBFo1p fanns det en lite lång passagerare (se bilder). Jag har dock inte provat om detta gäller alla släpen... Skickar med en extra bild som visar ett rälsbusståg på väg in mot en station!
![]() |
#57 |
Veteran
|
![]()
... eftersom passagerarna slumpas ut och vissa är längre eller bredare än andra märker jag inte sånt så det är bra att ni påpekar det. Den attachmentpunkten skall flyttas in en bit.
![]() |
#58 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Hej. lan jag har sett att jag skattar på dig och jag vill gärna att man kan göra ett stort personsläp? Jag vill bara fråga inte ha ut det till download sidan om du vill. Men du behöver inte göra det om du vill. Gp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Upptäckte en sak på den Yo1p som jag har installerat.
Det är att dörrarna på högersidan ser öppna ut, när man tittar in från vänstersidan, så ser man inte högerdörrarna. Tittar man från andra hållet, från högersidan in på vänsterdörrarna, så ser man dom från insidan. Möjligen bara något knas med min vagn, så att jag behöver installera om den. För när jag tittar på några bilder på samma vagn här i tråden, så tycker jag att allt ser OK ut. Att man ser insidan på högerdörrarna på dom bilderna här i tråden.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|